Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-18, 10:34
  #30805
Medlem
Ännu en domedagsprofetissa som kör vidare på klimatlobbyns järnvägsräls. "Vi har sex månader på oss att vända trenden, annars kommer katastrofen" förkunnar Fatih Birol, överchef på vad som låter som någon slags tankesmedja:

Citat:
Ursprungligen postat av The Guardian
The world has only six months in which to change the course of the climate crisis and prevent a post-lockdown rebound in greenhouse gas emissions that would overwhelm efforts to stave off climate catastrophe, one of the world’s foremost energy experts has warned.

“This year is the last time we have, if we are not to see a carbon rebound,” said Fatih Birol, executive director of the International Energy Agency.

Governments are planning to spend $9tn (£7.2tn) globally in the next few months on rescuing their economies from the coronavirus crisis, the IEA has calculated. The stimulus packages created this year will determine the shape of the global economy for the next three years, according to Birol, and within that time emissions must start to fall sharply and permanently, or climate targets will be out of reach.

“The next three years will determine the course of the next 30 years and beyond,” Birol told the Guardian. “If we do not [take action] we will surely see a rebound in emissions. If emissions rebound, it is very difficult to see how they will be brought down in future. This is why we are urging governments to have sustainable recovery packages.”

Har ni hört det förr?

https://www.theguardian.com/environm...-energy-expert
2020-06-18, 10:55
  #30806
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ännu en domedagsprofetissa som kör vidare på klimatlobbyns järnvägsräls. "Vi har sex månader på oss att vända trenden, annars kommer katastrofen" förkunnar Fatih Birol, överchef på vad som låter som någon slags tankesmedja:

Har ni hört det förr?

https://www.theguardian.com/environm...-energy-expert
Sex månader! Och EU sätter upp målsättning om 30 år! Och massmedia kan plocka fram 11.000 "klimatforskare" som säger vad som helst. Och ingen gör något. Greta bara skäller men aktiverar sig inte mot t.ex EU-lagen.

Slutet är nära, men inte på det sätt klimataktivisterna tänker sig.

Det blir come back för vår favorit. Tredje gången gillt i EU nästa år. Hon får bara be om ledigt från plugget. - "Fröken, kan jag få ledigt på fredag? Jag måste åka till Bryssel och stoppa jordens undergång."
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-06-18 kl. 11:36.
2020-06-18, 11:12
  #30807
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Antagligen den Kanske mer än en staty. Varför inte en centralt i varje stad.

Nej, en centralt på varje torg. Tidernas största svensk! Ut med Kalle (både den 12:e och Linnaeus) och in med Greta!

Men vänta nu, hon är ju vit kvinna, tillhörande den välbemedlade överklassen! Det går inte. Black Lives Matter! Sätt in Victoria Kawesa: inte vit, arbetslös ensamstående familjeförsörjare, antirasist - det ni! Mycket bättre representant för Sverige än Greta.
2020-06-18, 11:14
  #30808
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag såg en gammal intervju med Gretas mamma. Jag fick också intrycket att hon är en kraftfull person med bestämda åsikter. Där faller ytterligare en del i storyn om Greta. Att Greta skulle kunna kontrollera familjen, få dem att inte flyga, äta vegetariskt etc förefaller helt orimligt. Greta kan inte kontrollera sina föräldrar.

Tro mig, en viss typ av aspergare kan sätta skräck i den hårdaste. Vissa aspergare _kan_ kontrollera sin omgivning och det gör de med talang och fasthet.
2020-06-18, 11:25
  #30809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag såg en gammal intervju med Gretas mamma. Jag fick också intrycket att hon är en kraftfull person med bestämda åsikter. Där faller ytterligare en del i storyn om Greta. Att Greta skulle kunna kontrollera familjen, få dem att inte flyga, äta vegetariskt etc förefaller helt orimligt. Greta kan inte kontrollera sina föräldrar.


Malena har ett enormt ego, säger folk som har träffat henne och det verkar onekligen så. Men när hon säger/skriver att Greta fick henne att lova att ge upp flygandet osv så är det nog delvis en maskering för att storyn ska ha Greta i centrum.
2020-06-19, 07:39
  #30810
Medlem
Erik Östs avatar
Ska åka och jobba men brukar börja morgonen med BBC WORLD NEWS och där sa de att det kommer en intervju med Greta men hinner inte kolla.

https://www.bbc.co.uk/programmes/m000kl5h

Hon skulle tydligen uttala sig om BLM också , vad det nu har med CO2 att göra eller har mamma tipsat henne att använda "superkrafterna" till det ämnet också.
2020-06-19, 07:40
  #30811
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ska åka och jobba men brukar börja morgonen med BBC WORLD NEWS och där sa de att det kommer en intervju med Greta men hinner inte kolla.

https://www.bbc.co.uk/programmes/m000kl5h

Hon skulle tydligen uttala sig om BLM också , vad det nu har med CO2 att göra eller har mamma tipsat henne att använda "superkrafterna" till det ämnet också.

edit (aha 25:e först)
2020-06-19, 07:49
  #30812
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Jag uppfattar den här kommunisten som nästintill helt bortglömd (föräldrarna hennes formar henne till kommunist). Men kanske är det hälsosamt för idioten med flätorna? Har Greta Thunberg lagt på hullet månne?
__________________
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2020-06-19 kl. 08:04.
2020-06-19, 08:00
  #30813
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Nej, en centralt på varje torg. Tidernas största svensk! Ut med Kalle (både den 12:e och Linnaeus) och in med Greta!

Men vänta nu, hon är ju vit kvinna, tillhörande den välbemedlade överklassen! Det går inte. Black Lives Matter! Sätt in Victoria Kawesa: inte vit, arbetslös ensamstående familjeförsörjare, antirasist - det ni! Mycket bättre representant för Sverige än Greta.

Du är något på spåret här; Greta skulle vinna på ett samarbete med Kawesa i statyfrågan. Jag tänker mig motsvarigheten till "Broderkyssen" mellan kommunistledarna Brezjnev och Honecker: en präktig staty där Greta tungkysser Kawesa; ack så mycket symbolik som ryms i dylikt konstverk.
2020-06-19, 08:53
  #30814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Malena har ett enormt ego, säger folk som har träffat henne och det verkar onekligen så. Men när hon säger/skriver att Greta fick henne att lova att ge upp flygandet osv så är det nog delvis en maskering för att storyn ska ha Greta i centrum.
Klassisk storytelling från reklamvärlden. Man bygger en historia om lilla Greta som fick föräldrarna att ge upp allt i kampen mot koldioxiden.
Vänstermänniskor köper den rakt av och tror på allvar att Greta efter grundskolan har kompetens att avgöra vart vetenskapen står i frågan.
Pappa Svante och en inhyrd indier rattar Gretas Twitter och Facebookkonton.
Mamma och Pappa skriver manus som Greta övar in, professionella mediaaktörer skyddar Greta från obekväma frågor och intervjuer. Så fort Greta skall prata fritt ur hjärtat så blir det pinsamt, stapplande och fattigt.
2020-06-19, 12:00
  #30815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Klassisk storytelling från reklamvärlden. Man bygger en historia om lilla Greta som fick föräldrarna att ge upp allt i kampen mot koldioxiden.
Vänstermänniskor köper den rakt av och tror på allvar att Greta efter grundskolan har kompetens att avgöra vart vetenskapen står i frågan.

Pappa Svante och en inhyrd indier rattar Gretas Twitter och Facebookkonton.

Mamma och Pappa skriver manus som Greta övar in, professionella mediaaktörer skyddar Greta från obekväma frågor och intervjuer. Så fort Greta skall prata fritt ur hjärtat så blir det pinsamt, stapplande och fattigt.

Javisst, och att gamle nobelpristagaren Arrhenius (vars gasekvation har viss bäring på kopplingen mellan CO2 och temperatur, även om den inte alls kan översättas till exakta resultat som Greta-sekten tror) också finns i släkten gör det ju bara ännu bättre och mer säljande.

Att svensk gammelmedia till 95% slutit upp bakom Greta trots det uppenbara draget av propaganda och väckelserörelse är ett flagrant exempel på vad som är fel med svensk nyhetsmedia.
2020-06-19, 19:31
  #30816
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Du är något på spåret här; Greta skulle vinna på ett samarbete med Kawesa i statyfrågan. Jag tänker mig motsvarigheten till "Broderkyssen" mellan kommunistledarna Brezjnev och Honecker: en präktig staty där Greta tungkysser Kawesa; ack så mycket symbolik som ryms i dylikt konstverk.

Mmmm... Greta har ju antytt att klimaträttvisa hänger samman med rasrättvisa, vilket ju är ett av ämnen som Kawesa kämpar för. Jag kan tänka mig att Greta och Kawesa kan ersätta Hjalmar Branting framför LO-borgen.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback