Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-14, 09:20
  #30793
Avstängd
fredenJesuss avatar
Även Antikrist Barack Obama har "skakat hand" med Greta. finns på youtube och han ska ha sagt typ "nu är vi i samma lag" och frågar henne om det är ok att "fista" henne..

vilken snorunge förresten, skämmigt för Sverige detta. hela världen börjar få upp ögonen för hur korrupta Sverige är och hur mycket vi är påkommna med att ha feta fingrar i kakburkarna.
2020-06-16, 09:19
  #30794
Medlem
vidrikfittanens avatar
Vad tusan! Tråden om Greta ligger på sidan 2 i skvallerforat. Måste vara historiskt lågt intresse av henne.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...staty-av-greta

Vad tycker ni om ovanstående? Ska vi byta ut statyn på den vita priviligierade killen Karl XII mot en staty på den vita priviligierade tjejen Greta Thunberg?
Borde det inte vara en staty av en neger?
2020-06-16, 14:30
  #30795
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Vad tusan! Tråden om Greta ligger på sidan 2 i skvallerforat. Måste vara historiskt lågt intresse av henne.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...staty-av-greta

Vad tycker ni om ovanstående? Ska vi byta ut statyn på den vita priviligierade killen Karl XII mot en staty på den vita priviligierade tjejen Greta Thunberg?
Borde det inte vara en staty av en neger?
Regeringen ville ge fem miljarder av våra skattepengar till SAS igår. Det hjälper oss alla att hantera vår flygskam. Skolstrejkerskan Greta eller vad hon nu heter skall börja plugga i höst.
EU, tyskar och andra övertrumfar varandra i vansinnesdyra paket för att kickstarta ekonomin/koldioxidproduktionen.
Vi kommer dock alla att minnas den fina roll-gestaltning hon gjorde.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-06-16 kl. 14:32.
2020-06-17, 21:34
  #30796
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Vet inte om det diskuterats i den här mastodonttråden, men lider Greta av anorexi?

Såg henne på TV idag och hon är ju liten till växten, men nu filmade de hela henne och hon har fan ben som två tändstickor.
Hon ser undernärd ut.
Är det ett fall av fanatisk veganism vi har att göra med här?

Förmodligen både anorexi, fanatisk veganism och panik i största allmänhet.

Otäckt att inte föräldrarna försökt styra upp detta på något sätt för flera år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Jag måste ha hittat en nedklippt version av inslaget. Vad tror du om det jag skrev om Gretas far? Är det han eller Greta som har blivit en ofrivillig klimataktivist? Jag bläddrade långt tillbaks i Svantes Facebook och insåg att det är han som är aktivisten. Jag tror att Greta enbart har blivit en produkt för att säkra inkomsten. Det börjar väl bli svårare och svårare att få uppdrag för avdankade skådisar och artister.

Jag tror att det är Malena som är den dominerande kraften i familjen när det gäller allt. Västerextremismen, klimathysterin och en allmän skräckstämning som påverkat barnen och även Svante.

Jag får intrycket av att Svante spelar samma roll som Anna Books man, en beskedlig toffelhjälte som bara rör sig då Husets Härskarinna stampar i golvet, då hoppar han. Alla gånger Greta visas upp i TV så står han ju bara där som en byfåne i bakgrunden.

Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Vad tusan! Tråden om Greta ligger på sidan 2 i skvallerforat. Måste vara historiskt lågt intresse av henne.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...staty-av-greta

Vad tycker ni om ovanstående? Ska vi byta ut statyn på den vita priviligierade killen Karl XII mot en staty på den vita priviligierade tjejen Greta Thunberg?
Borde det inte vara en staty av en neger?

Lika stor sensation som om Liverpool skulle åka ur Premier League!

Jag såg att degraderingen var på gång nu igen så då slog jag till och räddade Greta kvar i förstadivisionen. Jag förväntar mig en burk vita bönor som tack.

Vad gäller statyn så skulle det inte förvåna mig ett dugg om Karl XII byts ut mot en Greta i jätteformat, detta för att bekräfta den nya religionens dominerande roll i landet Absurdistan.

Annars kanske det går lika bra med Obama som ju verkar ha kultstatus i Sverige.
2020-06-17, 22:28
  #30797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Regeringen ville ge fem miljarder av våra skattepengar till SAS igår. Det hjälper oss alla att hantera vår flygskam. Skolstrejkerskan Greta eller vad hon nu heter skall börja plugga i höst.
EU, tyskar och andra övertrumfar varandra i vansinnesdyra paket för att kickstarta ekonomin/koldioxidproduktionen.
Vi kommer dock alla att minnas den fina roll-gestaltning hon gjorde.

Av någon anledning så hoppas jag att Greta får en staty, vore en perfekt stämpel hur extremt sjukt media naivt samhället är.
2020-06-17, 22:42
  #30798
Medlem
Jofs avatar
Jag skulle skratta högt om hon kommer som staty. Mest för att det skulle reta så många här.
2020-06-17, 22:45
  #30799
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jag skulle skratta högt om hon kommer som staty. Mest för att det skulle reta så många här.

Det skulle bli en liten staty det.
2020-06-17, 22:59
  #30800
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Det skulle bli en liten staty det.
Nej, nej. Lika stor som karl den XII. Megastor.
Frågan är bara om det ska bli ARGA Greta. Eller mer finstämda Greta. Vad tycker ni?

En där hon pekar med armen och förstås ha texten HOW DARE YOU! Som Kalle pekar mot Ryssland.
Eller en där hon ler och har en skylt (gissa vilken).
Eller...
2020-06-17, 23:10
  #30801
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
En där hon pekar med armen och förstås ha texten HOW DARE YOU!

Antagligen den Kanske mer än en staty. Varför inte en centralt i varje stad.
2020-06-17, 23:18
  #30802
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Av någon anledning så hoppas jag att Greta får en staty, vore en perfekt stämpel hur extremt sjukt media naivt samhället är.
Ja. Då kunde vi påminnas om hur kortlivat koldioxidbudskapet var. Fast det kanske kommer igen.

Själv gillar jag den här dockan. När hon läxar upp föräldragenerationen visar den vad budskapet handlar om.

https://i.imgur.com/abJSCT9.jpg
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-06-17 kl. 23:47.
2020-06-17, 23:59
  #30803
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Jag tror att det är Malena som är den dominerande kraften i familjen när det gäller allt. Västerextremismen, klimathysterin och en allmän skräckstämning som påverkat barnen och även Svante.

Jag får intrycket av att Svante spelar samma roll som Anna Books man, en beskedlig toffelhjälte som bara rör sig då Husets Härskarinna stampar i golvet, då hoppar han. Alla gånger Greta visas upp i TV så står han ju bara där som en byfåne i bakgrunden.
Det lär nog vara Malena som har byxorna i det hushållet. Möjligen även läderkorsett, lårhöga stövlar och piska. Hon blev ju aldrig erbjuden att sjunga Brünhilde, så hon får kompensera på annat vis.
2020-06-18, 02:49
  #30804
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det lär nog vara Malena som har byxorna i det hushållet. Möjligen även läderkorsett, lårhöga stövlar och piska. Hon blev ju aldrig erbjuden att sjunga Brünhilde, så hon får kompensera på annat vis.
Jag såg en gammal intervju med Gretas mamma. Jag fick också intrycket att hon är en kraftfull person med bestämda åsikter. Där faller ytterligare en del i storyn om Greta. Att Greta skulle kunna kontrollera familjen, få dem att inte flyga, äta vegetariskt etc förefaller helt orimligt. Greta kan inte kontrollera sina föräldrar.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-06-18 kl. 03:02.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback