Citat:
Ursprungligen postat av
Mackmyra34
Hejsan.
Har fått ett brev om skuld hos kronofogden i veckan som varit. Är en satans parkeringsböter jag helt har missat.
Brevet skickades till mig i måndags men ej varit hemma i veckan. Såg detta idag och även fått brev från mitt kreditkortsbolag att dom drar in mitt kort.
Loggar jag in på UC och köper Min Upplysning så står det att jag redan fått en betalningsanmärkning samma dag som KFM skickade brevet till mig.
Får man inte ens en chans att betala sin skuld innan man får det? Kommer den försvinna när skulden är betald?
Har betalat skulden idag och ska kontakta KFM imorgon.
Den är en skuld på 1250kr och förstör hela livet i 3 år om den nu inte går bort. Ska precis sälja och köpa nytt hus och det kan man ju glömma om denna anmärkningen ej går bort.
Har smått panik för detta. Förstår inte att jag redan fått en anmärkning och är ju rädd att det ska första hus köp/försäljning för mig. Har ett relativt nystartat företag dessutom som man kan lägga ner om man nu fått anmärkning och har precis sagt upp mig från jobbet.
Tackar för svar, hoppas jag väljer rätt forum osv.
Mvh
Det beror lite på vad det är för brev, men jag antar att det är det första du får från kronofogden och det enklaste du kan göra då är att betala. Är detta första gången det händer så händer det inget mer.
Är det andra gången
och det är statlig fordringsägare så får du betalningsanmärkning. Är det inte det så är det samma historia som första gången.
Tycker för övrigt det låter märkligt att du inte fått erinran från parkeringsbolaget, de måste skicka en erinran till dig om att du fått p-boten och denna räknas inte som påminnelse. Det låter som att det rör sig om ett oseriöst parkeringsbolag som ligger bakom. Eller så har du bara slarvat med att läsa din post.