Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-09, 18:09
  #1
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Någon som också äter bara rått kött, opastöriserad mjölk med blod till, rå fisk, ost, råa ostron, smör och råa organ här på FB?
Citera
2020-06-09, 18:23
  #2
Avstängd
ilpobres avatar
Det skulle aldrig falla mig in. Blir alldeles för enformigt i längden. Sen om jag på grund av min kosthållning blir 90 istället för 95 är inget som kan påverka mig att äta som du.
Citera
2020-06-09, 18:28
  #3
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Det skulle aldrig falla mig in. Blir alldeles för enformigt i längden. Sen om jag på grund av min kosthållning blir 90 istället för 95 är inget som kan påverka mig att äta som du.

Jag frågade om någon äter rått kött. Inte vilka som inte äter rått kött ditt kötthövve!
Citera
2020-06-17, 19:45
  #4
Medlem
Sommarvikingens avatar
Jag äter rå nötfärs, råa ägg och dricker opastöriserad mjölk när jag kan få tag på det, steker även kött. Man kan säga att jag äter 40% rått och resten tillagat. En blandning av carnivoredieten och raw primal. Hade jag haft tillgång till opastöriserat smör, blod och högkvalitativt gräsuppfött kött/organ från ett slakteri eller liknande så hade jag till 100% ätit raw primal istället.
Citera
2020-07-15, 17:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Någon som också äter bara rått kött, opastöriserad mjölk med blod till, rå fisk, ost, råa ostron, smör och råa organ här på FB?

Börjat med mycket råa ägg, gick lättare att dricka 4 ägg än 4 kokta, uppe i 10 stycken råa om dagen och känner mig lite bättre om det inte är riktigt stark placebo.

Vad tror ni om nöt- eller kycklinglever från t.ex Willys, går det att äta 5 gram rått utan att bli sjuk?
Citera
2020-07-15, 17:45
  #6
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Jag äter rå nötfärs, råa ägg och dricker opastöriserad mjölk när jag kan få tag på det, steker även kött. Man kan säga att jag äter 40% rått och resten tillagat. En blandning av carnivoredieten och raw primal. Hade jag haft tillgång till opastöriserat smör, blod och högkvalitativt gräsuppfött kött/organ från ett slakteri eller liknande så hade jag till 100% ätit raw primal istället.

Högkvalitativt gräsuppföttt kött/organ säljer ju Gröna Gårdar.

Hade också velat få tag opastöriserad smör. Ovikens Ost sålde det förut men har tyvärr lagt ner sin vetksamhet.
Citera
2020-07-15, 17:48
  #7
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snailtrack
Börjat med mycket råa ägg, gick lättare att dricka 4 ägg än 4 kokta, uppe i 10 stycken råa om dagen och känner mig lite bättre om det inte är riktigt stark placebo.

Vad tror ni om nöt- eller kycklinglever från t.ex Willys, går det att äta 5 gram rått utan att bli sjuk?

Jag äter rå kycklinglever från Reko.
Citera
2020-07-20, 13:27
  #8
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Jag äter rå kycklinglever från Reko.
Det är farligt, att inte äta socker.
Citera
2020-07-21, 08:27
  #9
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBaketiss
Det är farligt, att inte äta socker.

Va?
Citera
2020-09-01, 20:39
  #10
Medlem
Honungsdjurets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Någon som också äter bara rått kött, opastöriserad mjölk med blod till, rå fisk, ost, råa ostron, smör och råa organ här på FB?

Jag äter ibland råbiff eller tartar ute på restaurang (tyvärr väldigt sällan) och hemma har jag bara ätit rått ägg och provat rå nötlever (ej frusen) enstaka tillfällen. Tar ibland lite smör och låter det smälta över en tillagad stek.

Jag skulle gärna komma igång och äta mer råa animalier. Är lite orolig över hur min sambo skulle hantera det dock. Var handlar du din mat? Äter du allt kött? Nöt, fläsk, kyckling eller håller du dig till nöt? Jag har fått uppfattningen om att nöt är populäraste men vet inte varför.

Äter du fler fetter än smör? Som ister eller talg?

Hur gör du med matlådor till arbetet?

Ser att du egentligen söker fler som endast äter råa animalier men jag hoppas du vill svara på mina frågor ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback