2020-06-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Nej kvinnor föredrar västafrikanska och karibiska ynglingar. Toyboys för medelålders kvinnor med intellektuella yrken, bibliotekarier, universitetslärare mfl som ledsnat på lönnfeta gubbar i deras egen ålder.
Kvinnor kan!
Också.
Jepp, ett antal kvinnor ( rejält färre än männen) ”kan också”.

Tycker du det gör det som dessa män sysslar med, mer rätt?

Ett till uselt argument.
Citera
2020-06-07, 23:30
Medlem
Filmen "Mot Södern" (Kanadensisk långfilm, gått på TV för några år sedan) handlar om just detta. Ett gäng medelålders kvinnor brukade varje sommar åka till fransktalande karibisk land för att koppla av. Och för att knulla. De befann sig i en situation där de hade några relationer bakom sig och numera inte fann något utbyte av att gå och söka ragg på krogen. Var inte intresserade att starta ny relation på hemmaplan. Fann att karlar i deras egen ålder var slöa, ointresserade och i regel hade trassliga relationer bakom sig. Kvinnorna i filmen hade funnit sig tillrätta med ett liv som ensamstående och ville absolut inte ha någon ny karl i huset att anpassa sig efter.. Me. de var likväl kåta och ville gärna bli uppvaktade, uppmärksammade, sedda. Därför åkte de varje år till de na karibiska ö där unga välbyggda (25 år yngre än dem själva) killar stod på kö för att inleda relationer med ensamma kärlekstörstande kvjnnor. Det betalades inte kontant för ett knull utan betalningen skedde i form av dyra presenter, skor, kläder, tekniska prylar, datorer, alltså varor som dessa killar inte ens KU de drm ma om att köpa själva. För dessa prylar fick de uppvaktning och fri tillgång till sex under den tid som kvinnan stannade kvar.
I min bok är detta sexköp likväl som en del män från väst åker till Thailand och får en "flickvän" för någon vecka.
Och att det i båda fallen är prostitution är det l ingen tvekan om. Jag har svårt att bli upprörd av detta. Så länge folk är tre kuga, snälla med varandra och tar hnsyn och repekrerar varann har jg inga problem med det. Sen att detr lite patetiskt och inte önskvärt är en helt annan sak. Men så länge ingen social och ekonomisk rättvisa finns i världen ko.mmer fenomenet Bestå. Först när världenr totalt jämställd på alla plan fi N möjligheter att Ände på detta Men jag tvivlar att det någonsin kommer att ske.
Moraliskt har jag inga andra invändningar än att jag tycker det är åt helvete att världens resurser är så o rättfärdigt fördelade. Det är det stora problemet. Detta med utbyte av tjänster och pe far ser jag mer so.m en win-wjn situation där den som har brist på pengar får ett litet tillskott och den som har brist på fitta/khk också får ett litet tillskott. Ett så kallat skott i råttan.
Citera
2020-06-08, 12:41
Medlem
En stor del av världens och Sveriges största konstnärer, diktare och författare köpte ganska regelbundet sex och trevligt umgänge under sina skaparpdrioder. För att nämna några som mer eller mindre tydligt visade denna fäbless : Gustaf Fröding, Taube, Cornelis. Hemingway var nog heller inte i Havanna långa perioder endast för att plocka blommor.
Alla dessa borde ju idag i konsekvensens namn fördömas, deras alster plockas bort från hylllorna och deras namn inte nämnas.
Väsentligt många fler av dem jag nämnt skulle nog ryka vid bokbålen.
Vad jag vill sägar att skall kravet alltid vara politisk korrekthet i den millimeters mala svenska pk-korridoren så skulle vi sannolikt inte få mycket konst musik och litteratur kvar.
Istället för dessa genier på sina områden skulle vi ha ett gäng knastertorra notarier och politiskt korrekta byråkrater som bjöd på sina korrekta alster.
Jag vet nog vad jag väljer.
Vet ni??
Citera
2020-06-08, 15:25
Medlem
Citat:
En stor del av världens och Sveriges största konstnärer, diktare och författare köpte ganska regelbundet sex och trevligt umgänge under sina skaparpdrioder. För att nämna några som mer eller mindre tydligt visade denna fäbless : Gustaf Fröding, Taube, Cornelis. Hemingway var nog heller inte i Havanna långa perioder endast för att plocka blommor.
Alla dessa borde ju idag i konsekvensens namn fördömas, deras alster plockas bort från hylllorna och deras namn inte nämnas.
Väsentligt många fler av dem jag nämnt skulle nog ryka vid bokbålen.
Vad jag vill sägar att skall kravet alltid vara politisk korrekthet i den millimeters mala svenska pk-korridoren så skulle vi sannolikt inte få mycket konst musik och litteratur kvar.
Istället för dessa genier på sina områden skulle vi ha ett gäng knastertorra notarier och politiskt korrekta byråkrater som bjöd på sina korrekta alster.
Jag vet nog vad jag väljer.
Vet ni??
En stor andel av världens alla konstnärer genom historien, misshandlade, mördade, våldtog och höll slavar också....så med ditt resonemang, så måste vi göra mord, våldtäkt, misshandel och slavhandel lagligt också....för annars kan inte "de små liven"; konstnärerna skapa och vi kan inte beundra deras verk.

För din information, där finns väldigt liten risk för att man ex. kommer döma ut Hemingways hela livsverk för att han köpte sex.
Vi har inte ens dömt ut Markis de Sade för hans leverne.
Det går utmärkt både skilja på dåtid och nutid samt konstnär och konstnärskap.
Senast redigerad av Merapi 2020-06-08 kl. 15:34.
Citera
2020-06-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
En stor andel av världens alla konstnärer genom historien, misshandlade, mördade, våldtog och höll slavar också....så med ditt resonemang, så måste vi göra mord, våldtäkt, misshandel och slavhandel lagligt också....för annars kan inte "de små liven"; konstnärerna skapa och vi kan inte beundra deras verk.

För din information, där finns väldigt liten risk för att man ex. kommer döma ut Hemingways hela livsverk för att han köpte sex.
Vi har inte ens dömt ut Markis de Sade för hans leverne.
Det går utmärkt både skilja på dåtid och nutid samt konstnär och konstnärskap.
Nja nu tar du.väl i lite... Så många mördare och våldtäktsmän lär du ju inte hitta även om du letar. Och slavhandlare, ja då får du väl gå till Egypten under faraonerna eller romarna.
Men under åren däremellan skapades nästan all vår kulturella skatt. Och jag kan nog garantera att det allt emellanåt slanks iväg till ett knull med en galant dam mellan penseldragen.
Vad är det idag som är så jäkla.modernt och fint att helt plötsligt skall det vara förbjudet att göra det som gjorts i alla tider. Observera att jag på intet sätt försvarar trafficking och hallickverksamhet. Men det har vi ju haft lagar emot långt tidigare. Vad jag tycker är fel är att förbjuda akten mellan samtyckande vuxna. Även om pengar finns med i bilden. Detta påfund har inget med att stävja kriminellt beteende att göra utan är en ren morallag. Ungefär som att förbjuda aborter och homosexuella relationer.
Jag vet att du inte tror att de finns de som helt frivilligt prostituerar sig. Där tror du dock fel och kan inte bevisa motsatsen. Så är verkligheten och har så varit i tusentals år i alla kulturer.
Citera
2020-06-08, 19:49
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
En stor andel av världens alla konstnärer genom historien, misshandlade, mördade, våldtog och höll slavar
"En stor andel av världens alla konstnärer genom historien, misshandlade, mördade, våldtog och höll slavar" - Merapi förklarar.

Shit alltså.

Tänk om det inte är gruppen "män" vi ska bekymra oss över. Eller gruppen "terrorister". Det är tydligen gruppen "konstnärer" som vi ska akta oss för.
Citera
2020-06-08, 19:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Håller mig kort:

Har aldrig köpt sex men funderingarna finns ju där. Varför vill ni feminister (eller ska jag säga vissa feminister för säkerhets skull) förbjuda mig från att göra det?
Jag tycker du ska avstå från att köpa sex eftersom det är äckligt att kulla med en hora och det kommer få dig att må dåligt eftersom det får dig att bli nedsmutsad fysiskt och mentalt.
Citera
2020-06-08, 22:51
Medlem
Citat:
Nja nu tar du.väl i lite... Så många mördare och våldtäktsmän lär du ju inte hitta även om du letar. Och slavhandlare, ja då får du väl gå till Egypten under faraonerna eller romarna.
Men under åren däremellan skapades nästan all vår kulturella skatt. Och jag kan nog garantera att det allt emellanåt slanks iväg till ett knull med en galant dam mellan penseldragen.
Vad är det idag som är så jäkla.modernt och fint att helt plötsligt skall det vara förbjudet att göra det som gjorts i alla tider. Observera att jag på intet sätt försvarar trafficking och hallickverksamhet. Men det har vi ju haft lagar emot långt tidigare. Vad jag tycker är fel är att förbjuda akten mellan samtyckande vuxna. Även om pengar finns med i bilden. Detta påfund har inget med att stävja kriminellt beteende att göra utan är en ren morallag. Ungefär som att förbjuda aborter och homosexuella relationer.
Jag vet att du inte tror att de finns de som helt frivilligt prostituerar sig. Där tror du dock fel och kan inte bevisa motsatsen. Så är verkligheten och har så varit i tusentals år i alla kulturer.
Du är sanslöst okunnig.

Slavhandel har exiterat i västvärlden ända från till mitten av 1800 talet.
Många förmögenheter i England och USA ex. skapades just pga slavhandel.

Och! de "galanta" damerna var så gott som aldrig "galanta" utan fattiga utan andra möjligheter.

Och ja jösses du.,.vad är "fint" med att undvika köpa sex, för att bidra till att X miljoner barn och kivnnor tvingas prostituera sig mot sin vilja...samt garantera att man faktiskt knullar med nån som faktiskt också vill knulla.

Take a guess.
Citera
2020-06-09, 01:02
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Du är sanslöst okunnig.

"Fram till" menar du nog.

Och väst förbjöd slavhandeln i början av 1800-talet, och lade resurser på att blockera andra länders handel och illegal handel till USA.

Apropå att vara sanslös okunnig.

Arabvärlden höll på i 100 år till ungefär, för den som är intresserad.
Citera
2020-06-09, 06:41
Medlem
Citat:
Du är sanslöst okunnig.

Många förmögenheter i England och USA ex. skapades just pga slavhandel.

Och! de "galanta" damerna var så gott som aldrig "galanta" utan fattiga utan andra möjligheter.

Och ja jösses du.,.vad är "fint" med att undvika köpa sex, för att bidra till att X miljoner barn och kivnnor tvingas prostituera sig mot sin vilja...samt garantera att man faktiskt knullar med nån som faktiskt också vill knulla.

Take a guess.
Ja du har säkert delvis rätt. De" galanta damerna" var säkert ofta fattiga och levde i svåra omständigheter. Men långt ifrån alla. Förmodligen fanns alla varianter från de som bjöd ut sig på gatan till de som bjöd ut sig på kungliga hov och andra rikemansmiljöer.
Prostitution finns nämligen i fler former en endast den som finns i feminister sinnevärld: "All prostitution är tilltvingad och styrd av onda män som håller försvarslösa utsatta kvinnor som sexslavar och alla lever i missbruk och misär, fysiskt, mentalt och socialt"
Som jag sa finns der förvisso den delen. Men också de kvinnor tjejer som åker till Dubai eller far till Medelhavets jetsetställen och bjuder ut sig för tiotusentals kronor. Och gör detta med krass beräkning. Några får full "jackpott" och gifter sig med en mångmiljonär som förhoppningsvis dör inom kort.
Sedan finns allting däremellan. Allt från gatan till kungliga hovet.
Jag anser att prostitutionen har fler ansikten än den gängse pk-bilden. Man inriktar sig enbart mot Svensson-torskarna i dagens lagstiftning. Överklasstorskarna går fria även om en viss kung var snubblande nära att åka dit för några år sedan.
När det gäller "misärprostitutionen" är ju den givna frågan hur ett samhälle kan tillåta att många kvinnor blir så fattiga att de ser som enda utväg att prostituera sig. Det är den saken man borde inrikta sig på att bekämpa.
Men så länge det finns ett utbud kommer efterfrågan att bestå. För det sörjer nämligen människans sexualdrift. Och det finns många som av olika anledningar har svårigheter att komma till skott på den "normala" relationsmsrknaden. Olika typer av fysiska, psykiska och sociala handikapp.
Citera
2020-06-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ja du har säkert delvis rätt. De" galanta damerna" var säkert ofta fattiga och levde i svåra omständigheter. Men långt ifrån alla. Förmodligen fanns alla varianter från de som bjöd ut sig på gatan till de som bjöd ut sig på kungliga hov och andra rikemansmiljöer.
Prostitution finns nämligen i fler former en endast den som finns i feminister sinnevärld: "All prostitution är tilltvingad och styrd av onda män som håller försvarslösa utsatta kvinnor som sexslavar och alla lever i missbruk och misär, fysiskt, mentalt och socialt"
Som jag sa finns der förvisso den delen. Men också de kvinnor tjejer som åker till Dubai eller far till Medelhavets jetsetställen och bjuder ut sig för tiotusentals kronor. Och gör detta med krass beräkning. Några får full "jackpott" och gifter sig med en mångmiljonär som förhoppningsvis dör inom kort.
Sedan finns allting däremellan. Allt från gatan till kungliga hovet.
Jag anser att prostitutionen har fler ansikten än den gängse pk-bilden. Man inriktar sig enbart mot Svensson-torskarna i dagens lagstiftning. Överklasstorskarna går fria även om en viss kung var snubblande nära att åka dit för några år sedan.
När det gäller "misärprostitutionen" är ju den givna frågan hur ett samhälle kan tillåta att många kvinnor blir så fattiga att de ser som enda utväg att prostituera sig. Det är den saken man borde inrikta sig på att bekämpa.
Men så länge det finns ett utbud kommer efterfrågan att bestå. För det sörjer nämligen människans sexualdrift. Och det finns många som av olika anledningar har svårigheter att komma till skott på den "normala" relationsmsrknaden. Olika typer av fysiska, psykiska och sociala handikapp.

kanske handlar kvinnors större ekonomiska utsatthet i världen kontra män, just om ditt synsätt.

Sen är det betydligt större skäl vända på det.....så länge EFTERFRÅGAN finns så kommer utbudet "fixas".
och att människor har "handikapp" försvara på intet sätt att man utgör den EFTERFRÅGAN som styr
ex. nu sextrafficking. Även dessa människor bär ett snavar för sitt beteende.
Citera
2020-06-09, 11:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
kanske handlar kvinnors större ekonomiska utsatthet i världen kontra män, just om ditt synsätt.

Sen är det betydligt större skäl vända på det.....så länge EFTERFRÅGAN finns så kommer utbudet "fixas".
och att människor har "handikapp" försvara på intet sätt att man utgör den EFTERFRÅGAN som styr
ex. nu sextrafficking. Även dessa människor bär ett snavar för sitt beteende.

Efterfrågan på mat och kläder skapar även detta människohandel. Det kan man inte använda som argument för att förbjuda hela branschen. Dina marxistiska efterfrågefloskler är totalt felaktiga. Det finns heller INTE ETT ENDASTE BEVIS för att förbud mot sexköp minskar människohandeln, eller ens minskar handeln med sex. Sexköpslagen är en morallag av samma slag som man har i religiösa länder som är fanatiska nog att låta religion påverka lagstiftningen. Sveriges religion kallas feminism, och alla ska knäböja sig vid dess altare. Inte jag, det kan jag lova dig.
Senast redigerad av WordWarrior 2020-06-09 kl. 11:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in