2020-06-07, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja? vad tror du? Varför anser människor att sex är något speciellt och mycket intimt som man vill äga rätten till att äga själv? Och alltså¨inte likställer med att "flippa hamburgare" eller vill ha som yrke?

Nån aning?

Jag skrev exakt vad jag tror är orsaken: Socialt betingat pga vår kristna kultur.
Citera
2020-06-07, 10:50
Avslutad
Citat:
Ja? vad tror du? Varför anser människor att sex är något speciellt och mycket intimt som man vill äga rätten till att äga själv? Och alltså¨inte likställer med att "flippa hamburgare" eller vill ha som yrke?

Nån aning?

Udda då att du enligt egen utsago tycker att sälja sex "inte skadar någon"?
Citera
2020-06-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ja precis, jag har inget emot att samhället via lagen, hutar åt människor som tar sig rätten knulla med människor utan att se till att det gör det med en samtyckande, precis så.
Det "korrekta" beteendet sexuellt ska ALLTID vara att se till att det är med samtyckande man utövar sin sexualitet.
Förstår att du inte tycker det är något viktigt.....men, det tycker nu de flesta andra.
Det har helt enkelt gått för långt nu. Män som kön sett måste skärpa upp sin könsroll och dess beteenden och sluta våldta, hota, tvinga, utnyttja, köpa, trakassera etc etc.
Jamen lugna ner dig.lite
Jag pratar inte om sex mot någons vilja.
Bara för att du aldrig skulle kunna tänka dig att sälja sex frivilligt innebär det inte att det inte finns de som gör det. En tjej som låter fotografera sig i en lockande pose, sätter in en annons, väntar på svar, svarar och borkar tid tar emot över enskommen. betalning. Tror du hon inte gett sitt samtycke?
Jag förstår att du tror att precis alla är. mer eller mindre tvingade. Så är det inte. även om det ty ärr också fi ns dessa. Det faller på sin egen orimlighet att detta med se sälj helt och hållet sker mot tjejernas vilja. Då skulle "yrket" dött ut för länge sen. Nej istället är det så att det erbjuder en viss lockelse för en hel del tjejer och kvinnor att få visa upp sig, bli åtrådd och knullat och dessutom få pengar för det. Pengar som de inte kunnat drömma om i ett normalt arbete. Och då bortser de från de uppenbart negativa sidorna som finns i sysselsättningen. Bara för att du tycker precis allt är vidrigt och äckligt så finns det de som inte alls tycker som du. Jag tycker Dina resonemang är väldigt generaliserande och konforma. Du bortser från att människor är olika, har olika preferenser. Allt du tycker sker precis från din horisont och du ser inte, ill inte se, att det finns lika många horisonter som människor.
Citera
2020-06-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Udda då att du enligt egen utsago tycker att sälja sex "inte skadar någon"?
jag skrev: inte skadar någon "utom möjligen personen själv"...

Lär dig läsa.

Sex är en biologisk drift, väldigt stark hos ALLA. Både att få lov att uttrycka den men också att få loiv äga ett självbestämmande kring den. Dvs INTE tvignas, hotas, utnyttjas, våldtas eller tvingas använda den till att försörja sig med.

Den är garanterat kopplad till djupa lager i våra hjärnor, eftersom det till syvende och sist handlar om reproduktion.

Och du har TONVIS! med dokumetation över hur dåligt människor mår om de hamnar i sitsar där de förlorar sitt självbestämmande över sin sexualitet, eller blir sexuellt kränkta av andra, dvs utnyttjade, våldtagna, itne respekterade etc etc.

Och! det gäller även män, ÄVEN fast män nu inte tillhör det kön som får ta det direkta biologiska smällen av sex, nämligen blir gravida, så kan jag lova dig att män som utsätts för att förlora sin sexuella integritet tar skada av det. Sex är altlå inget lite tjohej...som man kan ge bort hur som helt till vem som helt när som helst, som man kan göra med ex. "flippa hamburgare".

Men? Ni gillar ju sexhandeln, så? jag har ett förlag att vi börjar handla med unga män och pojkar på samma nivå som man alltid handlat med kivnnor i världen, så får vi se hur försvarbart er sort då tycker det är.
Citera
2020-06-07, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Jamen lugna ner dig.lite
Jag pratar inte om sex mot någons vilja.
Bara för att du aldrig skulle kunna tänka dig att sälja sex frivilligt innebär det inte att det inte finns de som gör det. En tjej som låter fotografera sig i en lockande pose, sätter in en annons, väntar på svar, svarar och borkar tid tar emot över enskommen. betalning. Tror du hon inte gett sitt samtycke?
Jag förstår att du tror att precis alla är. mer eller mindre tvingade. Så är det inte. även om det ty ärr också fi ns dessa. Det faller på sin egen orimlighet att detta med se sälj helt och hållet sker mot tjejernas vilja. Då skulle "yrket" dött ut för länge sen. Nej istället är det så att det erbjuder en viss lockelse för en hel del tjejer och kvinnor att få visa upp sig, bli åtrådd och knullat och dessutom få pengar för det. Pengar som de inte kunnat drömma om i ett normalt arbete. Och då bortser de från de uppenbart negativa sidorna som finns i sysselsättningen. Bara för att du tycker precis allt är vidrigt och äckligt så finns det de som inte alls tycker som du. Jag tycker Dina resonemang är väldigt generaliserande och konforma. Du bortser från att människor är olika, har olika preferenser. Allt du tycker sker precis från din horisont och du ser inte, ill inte se, att det finns lika många horisonter som människor.
och jag pratar INTE om att sälja sex, jag pratar om de som KÖPER.
Get it?
Sexköpslagen gäller enkom de som KÖPER. Så sluta tjata om människors rätt att sälja sex.
Den finns redan.
Vi pratar om människor rätt att utnyttja och köpa ( som i väldigt många fall leder till att de faktiskt våldtar, eftersom JA sextrafficking är ett reellt existerande faktor inom just......take a guess sexhandeln....)
Citera
2020-06-07, 12:00
Medlem
Citat:
och jag pratar INTE om att sälja sex, jag pratar om de som KÖPER.
Get it?
Sexköpslagen gäller enkom de som KÖPER. Så sluta tjata om människors rätt att sälja sex.
Den finns redan.
Vi pratar om människor rätt att utnyttja och köpa ( som i väldigt många fall leder till att de faktiskt våldtar, eftersom JA sextrafficking är ett reellt existerande faktor inom just......take a guess sexhandeln....)
Där har vi den springande punkten. Du säger att sexköp per definition är att ut hhttja. Så det ju inte. Det är en helt ömsesidig överenskommelse många fall. Du får det till att allt är med tvång. En personen köpare som gör en överenskommelse är det att utnyttja. En som köper en bil av en bilförsäljare, utnyttjar hen säljaren?
Och resonemanget att man kan ju inte veta om personen är utsatt för tvång stämmer delvis. Men det stämmer i precis lika hög grad när du köper dina jeans och din pradaväska. Varför i h-e tror du kläder är så billiga och utan undantag kommer från Asien? Ska vi vara konsekventa borde alla avstå från dessa köp.
Citera
2020-06-07, 12:14
Medlem
Citat:
Där har vi den springande punkten. Du säger att sexköp per definition är att ut hhttja. Så det ju inte. Det är en helt ömsesidig överenskommelse många fall. Du får det till att allt är med tvång. En personen köpare som gör en överenskommelse är det att utnyttja. En som köper en bil av en bilförsäljare, utnyttjar hen säljaren?
Och resonemanget att man kan ju inte veta om personen är utsatt för tvång stämmer delvis. Men det stämmer i precis lika hög grad när du köper dina jeans och din pradaväska. Varför i h-e tror du kläder är så billiga och utan undantag kommer från Asien? Ska vi vara konsekventa borde alla avstå från dessa köp.
och det är det ju visst.

1) Du KÖPER dig förbi sexuell ömsesidighet....för har du just ömsesidig intresse så får du sex gratis.
OM du nu seriöst inte anser att just kivnnor ex. skulle ha som sexualitet att ta betalt.
Kvinnors själva SEXUALITET, det som de njuter av, är att ta betalt, nån annan sexualitet, samma som den manlig driften ex. äger inte kivnnor.
Och är väl där den verkliga skon klämmer för din sort.

nej, vi har inte en värld där man TVINGAR människor med våld och hot och slavhandel ex. att sälja prada väskor...detta jobb kan människor tänka sig att pyssla med utav sig själva.

Du finner detta enk0om för vissa speciella sysslor som människor i en sån oerhört liten grad vill syssla med för pengar, att du får slavhandel.

och ha sex mot pengar är en sådan.

Och DET tycker du alltså är ok att dra nytta av? Via att skapa exakt det sug i världen som driver hela denna handeln...

Känns det bra?

och för din kunskap, jag är en ytters medveten konsument, så ja jag hålelr faktiskt koll på vilka märken som går misstänka är tillverkade av lusfattiga sömmerskor som jobbar 12h 7 dar i veckan utan kisspauser för under all värdighet lön...

allright?

Finsn siter du kan ta reda på sådan, så det GÅR altlså att ta ansvar för sitt "konsumerande".

tar du ansvar för ditt "konsumerande" av fitta?

hmm?
Citera
2020-06-07, 12:23
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:

Nån aning?

Hela din debattteknik går ut på följande:
1: Argumentera emot något som inget påstått.

2:-Påstå att regeln X är universell, men vägrar ge exempel på hur man kan tillämpa den i andra scenarion.

3: Klumpa ihop två olika saker i syfte för att göra dessa två olika saker till en.

Och svaret är väldigt enkelt:

1: Ingen är för att kvinnor ska sälja sex mot sin vilja. Vi är för frivillig sexhandel.

2:-Du vill förbjuda sexköp för "att det finns en risk att arbetaren gör det mot sin vilja" men vill däremot inte tillämpa samma tänk på exakt varenda yrke som existerar, vilket indirekt innebär att alla icke-sexarbetare inte kan vara eller blivit tvingade till att jobba.
Dessutom så borde du alltså inte ha ett problem med att en pimp kidnappar fattiga rumänska tjejer och tvingar de jobba på McDonalds, eftersom "det inte är samma sak som att sälja sex".

3: Du likställer sexköp med våldtäkt när det är två helt olika saker juridiskt, definitionsmässigt enligt svenska språket och själva handlingen.
Ifall jag våldtar och misshandlar en okänd tjej i skogen kan jag då bli fälld för sexköp istället för våldtäkt i en domstol? Ifall jag betalar en kvinna som frivilligt tar emot pengarna och går med på att binda fast mig och piska mig utan att jag får utföra något sexuellt mot henne, är det här då en våldtäkt trots att jag inte rört henne? Kan jag bli fälld för våldtäkt i en domstol då? Nej.

Som vanligt så ignorerar du alla som motbevisar dig så att du kan fortsätta sjunga samma sång om och om igen.
Citera
2020-06-07, 12:34
Avslutad
Citat:
jag skrev: inte skadar någon "utom möjligen personen själv"...

Lär dig läsa.

Sex är en biologisk drift, väldigt stark hos ALLA. Både att få lov att uttrycka den men också att få loiv äga ett självbestämmande kring den. Dvs INTE tvignas, hotas, utnyttjas, våldtas eller tvingas använda den till att försörja sig med.

Den är garanterat kopplad till djupa lager i våra hjärnor, eftersom det till syvende och sist handlar om reproduktion.

Och du har TONVIS! med dokumetation över hur dåligt människor mår om de hamnar i sitsar där de förlorar sitt självbestämmande över sin sexualitet, eller blir sexuellt kränkta av andra, dvs utnyttjade, våldtagna, itne respekterade etc etc.

Och! det gäller även män, ÄVEN fast män nu inte tillhör det kön som får ta det direkta biologiska smällen av sex, nämligen blir gravida, så kan jag lova dig att män som utsätts för att förlora sin sexuella integritet tar skada av det. Sex är altlå inget lite tjohej...som man kan ge bort hur som helt till vem som helt när som helst, som man kan göra med ex. "flippa hamburgare".

Men? Ni gillar ju sexhandeln, så? jag har ett förlag att vi börjar handla med unga män och pojkar på samma nivå som man alltid handlat med kivnnor i världen, så får vi se hur försvarbart er sort då tycker det är.

Jag har aldrig propagerat för legalisering av sexhandel. Tycker hela skiten ska förbjudas. Precis som du säger tror jag inte på att det är likställt med att flippa burgare eller muttra på löpande band. Mitt problem med din inställning är att du inte fattar / vill att förbjuda även säljet.
Citera
2020-06-07, 13:15
Medlem
Citat:
och det är det ju visst.

1) Du KÖPER dig förbi sexuell ömsesidighet....för har du just ömsesidig intresse så får du sex gratis.
OM du nu seriöst inte anser att just kivnnor ex. skulle ha som sexualitet att ta betalt.
Kvinnors själva SEXUALITET, det som de njuter av, är att ta betalt, nån annan sexualitet, samma som den manlig driften ex. äger inte kivnnor.
Och är väl där den verkliga skon klämmer för din sort.

nej, vi har inte en värld där man TVINGAR människor med våld och hot och slavhandel ex. att sälja prada väskor...detta jobb kan människor tänka sig att pyssla med utav sig själva.

Du finner detta enk0om för vissa speciella sysslor som människor i en sån oerhört liten grad vill syssla med för pengar, att du får slavhandel.

och ha sex mot pengar är en sådan.

Och DET tycker du alltså är ok att dra nytta av? Via att skapa exakt det sug i världen som driver hela denna handeln...

Känns det bra?

och för din kunskap, jag är en ytters medveten konsument, så ja jag hålelr faktiskt koll på vilka märken som går misstänka är tillverkade av lusfattiga sömmerskor som jobbar 12h 7 dar i veckan utan kisspauser för under all värdighet lön...

allright?

Finsn siter du kan ta reda på sådan, så det GÅR altlså att ta ansvar för sitt "konsumerande".

tar du ansvar för ditt "konsumerande" av fitta?

hmm?
Jag tror inte att kvinnors sexualitet är förknippad med pengar, att de blir kåta när pengarar är inblandat. Men jag tror definitivt att väldigt många ser det som en bra möjlighet att utnyttja sitt erotiska kapital för att erhålla monetärt kapital.
Du pratar om kvinnors och mäns sexualitet som om att du tror du sitter inne med den enda sanningen. Du verkar inte inse att det du uttryckerr endast en sida av saken. Verkligheten är sällan så enkel som du vill beskriva den. Du säger tex ungefär som så att om en man anstränger sig för ömsesidighet så kan han få en jämbördig och "normal" sexuell relation. För flertalet stämmer det..Men långt ifrån alla lyckas med det. Av olika skäl. Dålig självkänsla, låg social och ekonomisk status, avvikande utseende och erfarenheter att ha bli it avvisad. Kvinnor är. minsann inga oskyldiga änglar utan sitter på huvuddelen av de. sexuella makten där de kan välja och.vraka bland männen. Det är tex otroligt sällsynt att en tjej dejtar nedåt i den sociala hierarkin.
Citera
2020-06-07, 17:17
Medlem
Citat:
Jag tror inte att kvinnors sexualitet är förknippad med pengar, att de blir kåta när pengarar är inblandat.
Bra, det hedrar dig.
Citat:
Men jag tror definitivt att väldigt många ser det som en bra möjlighet att utnyttja sitt erotiska kapital för att erhålla monetärt kapital.
Denna möjlighet finns redan och är inte något som folk vill förbjuda.

Citat:
Du pratar om kvinnors och mäns sexualitet som om att du tror du sitter inne med den enda sanningen. Du verkar inte inse att det du uttryckerr endast en sida av saken.

Jag pratar inte om någons specifika sexualitet, utan om vikten av att man använder denna rätt och med respekt kontra sin/sina motpart/-er.
Har du således en sexualitet som innebär att du behöver slå folk på käften, eller dominera totalt eller dylikt så då får du leta upp partners med motsvarande sexualitet, som vill utsättas för detta.

Och de tär faktiskt DU som enkom ser den ena sidan av saken, nämliugen den som vill knulla, och inte den som inte vill knulla, men som tvingas till detta, för att där finns en efterfrågan av att kunna ha sex utan att behöva ta hänsyn till någon annan.

Citat:
Verkligheten är sällan så enkel som du vill beskriva den. Du säger tex ungefär som så att om en man anstränger sig för ömsesidighet så kan han få en jämbördig och "normal" sexuell relation. För flertalet stämmer det..Men långt ifrån alla lyckas med det. Av olika skäl. Dålig självkänsla, låg social och ekonomisk status, avvikande utseende och erfarenheter att ha bli it avvisad. Kvinnor är. minsann inga oskyldiga änglar utan sitter på huvuddelen av de. sexuella makten där de kan välja och.vraka bland männen. Det är tex otroligt sällsynt att en tjej dejtar nedåt i den sociala hierarkin.

men, seriöst? Läs vad du själv sitter och skriver här nu.
Du anser alltså att bara för att där existerar människor som är socialt handikappade, ex har "dålig självkänsla" och inte kan få till sex, så ska vi ha sexhandel och därmed sextrafficking?

Vore det inte vansinnigt bättre vi istället jobbade lite på att träna ungar till social kompetens/ bättre självkänsla, tjejer att ta för sig lite mer sexuellt ex. eller sammanstrålar likar härvidlag? Än att vi ska "offra" lite fattiga rumänskor att serva....människor med dålig självkänsla?

Vidare...hur kommer det sig att kvinnor med "dålig social kompetens", "dålig självkänsla" etc etc...INTE har detta krav om att de ska servas med unga rumänska killar för sexuellt bruk?
Citera
2020-06-07, 22:31
Medlem
Citat:
Bra, det hedrar dig.

Denna möjlighet finns redan och är inte något som folk vill förbjuda.

Jag pratar inte om någons specifika sexualitet, utan om vikten av att man använder denna rätt och med respekt kontra sin/sina motpart/-er.
Har du således en sexualitet som innebär att du behöver slå folk på käften, eller dominera totalt eller dylikt så då får du leta upp partners med motsvarande sexualitet, som vill utsättas för detta.

Och de tär faktiskt DU som enkom ser den ena sidan av saken, nämliugen den som vill knulla, och inte den som inte vill knulla, men som tvingas till detta, för att där finns en efterfrågan av att kunna ha sex utan att behöva ta hänsyn till någon annan.

men, seriöst? Läs vad du själv sitter och skriver här nu.
Du anser alltså att bara för att där existerar människor som är socialt handikappade, ex har "dålig självkänsla" och inte kan få till sex, så ska vi ha sexhandel och därmed sextrafficking?

Vore det inte vansinnigt bättre vi istället jobbade lite på att träna ungar till social kompetens/ bättre självkänsla, tjejer att ta för sig lite mer sexuellt ex. eller sammanstrålar likar härvidlag? Än att vi ska "offra" lite fattiga rumänskor att serva....människor med dålig självkänsla?

Vidare...hur kommer det sig att kvinnor med "dålig social kompetens", "dålig självkänsla" etc etc...INTE har detta krav om att de ska servas med unga rumänska killar för sexuellt bruk?
Nej kvinnor föredrar västafrikanska och karibiska ynglingar. Toyboys för medelålders kvinnor med intellektuella yrken, bibliotekarier, universitetslärare mfl som ledsnat på lönnfeta gubbar i deras egen ålder.
Kvinnor kan!
Också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in