Citat:
Ursprungligen postat av
bombacci
Du skriver emot dig själv. Först skriver du att det är S politik som inte drar röster och att inte personen är viktig för att senare skriva att Juholt skulle dra röster.
Juholt kommer inte komma tillbaka. S försökte med han men han gjorde bara bort sig gång på gång och hans siffror var rekordlåga. Juholt var ett skämt. Stefan Löfven är möjligtvis inte speciellt karismatisk men han är en betydligt skickligare spelare än Juholt som lyckades få över L och C på sin sida mot SD och på så sätt krossa alliansen.
Jag håller däremot med om att S bara vill ha makten och vågar inte säga vad de vill göra. Skulle även tillskriva dem att de mer ses som den politiska makten och är knappast speciellt sexiga eller spännande att rösta på. Med det sagt så behöver inte S en misslyckad partiledares återkomst. Skulle vi börja återvinna partiledare så vore ju Göran Persson mer intressant men bättre att se framåt än bakåt vad gäller politik. Att minnas tillbaka till 50-60 talet gör alla sossar och sitter o pratar om hur dumma borgarna är men det leder inte till något bra.
Juholt gör sig bäst på Island.
Jag menade inte att Juholt enbart som röstfiskare skulle ge mer röster. Vad jag skrev var att väljare aldrig fick uppleva den politik som Juholt står för. Vad jag tror är traditionell välfärdsbyggande samhällsdemokratisk politik. Därmed vet varken du eller jag om han skulle dra röster.
Är du inom partiet? Jag tycker du resonerar som partistyrelsen.
Jag tror inte heller att Juholt kan göra comeback. Men inte för att han skulle vara misslyckad. Partiet är korrupt och misslyckat. Det är dåliga människor i partiet som mest (oförtjänt) bara vill sko sig själva och sitter på darriga höga hästar.
Hejdå S, vi ses i historieböckerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
bombacci
Jag håller inte alls med dig. Att lyckas spränga alliansen var ett av Löfvens skickligaste drag och garanterar att det inte blir en ny borgerlig regering under de kommande 100 åren. Så länge C och L stödjer S så kommer aldrig M till makten.
Det
ÄR en borgerlig regering vid makten nu. Han har snarare garanterat borgerlig/marknadsliberalistisk politik för en lång tid framöver.
Som sagt, du verkar tycka att de nya socialdemokraterna är bra och då förstår jag att du tycker allt rullar på fint. Men då kan de byta namn tycker jag.
Marknadsdemokraterna kanske. Utförsäljarna? Selloutsen?
Förstår om jag verkar putslustig men dessa namn är på riktigt mycket mer representativa för nuvarande organisation.
För människor på vänsterkanten (inte den liberalistiska idioti som ofta, helst på flash-back, kallas vänster) eller andra inriktade på ekonomisk, social, demokratisk jämlikhet så är S den största fienden.