Citat:
Ursprungligen postat av
SuperTeflon
Det har föresvävat mig att en granne till CA satt och tittade på ett inslag där Palme var med då skottet avlossades hos CA. Det fanns bara två Tv-kanaler på den tiden och alla tittade typ på samma kanal för att hänga med i diskussionerna vid fikapausen på jobbet dagen efter på den tiden.
Är detta fallet vet vi ju inte om CA hade TVn avstängd, eller om han tittade på den andra kanalen när skottet brann av. Ungefär så har jag gissat att uppgiften om Palme i TVn när CA sköt på den har letat sig in i PU.
Edit: Annars kommer ju uppgiften ur tunna luften och är helt fabricerad. Det tror jag inte den är.
Förvisso jobbade inte CA och han deltog nog inte i många diskussioner på "fikapauser".
Det kan kanske vara svårt att veta att CA sköt mot sin tv EXAKT när Palme var i bild.
OM det inte var ett program där han var i bild en längre tid.
Men säg en kortare intervju i Rapport tex.
Hade ens CA hunnit ladda sitt vapen och skjutit under den tiden?
Som du skrev kan CA också ha tittat på den andra kanalen .inte haft sin tv på ELLER tittat på video tex.
Men håller med dig helt om att uppgifterna inte är tagna ur luften.
Vi vet ju också att pölisen var där och plockade bort kulorna efter skottet-
CA s egen förklaring om "vådaskott i samband med vapenvård" är ytterst osannolik .
En så pass erfaren skytt med stor vana vid att hantera vapen gör näppeligen ett sånt misstag-
MEN vi kan inte fastslå att han verkligen såg Palme på tvn när skottet brann av.
Bara att beskjuta sin egen tv är ju anmärkningsvärt får man säga.