Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-01, 15:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Sängrökningen fick lite dåligt rykte när Ulf Thorén brändes ihjäl av sängrökning 1978.
Citera
2020-06-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Rökning är väl generellt nånting som betraktas allt styvmoderligare i Sverige. Iofs inte fel, det är naturligtvis inte nyttigt men det är det mycket annat som inte är. Mitt eget stora problem med rökning är att det luktar riktigt illa. Både om den som röker och överallt där denna har rört sig med sina cigaretter. Lyckligtvis har inomhusrökningen i stort sett utrotats. Jag kommer fortfarande ihåg när man om barn på sent 80-tal kom hem till kompisars inrökta bostäder där två bolmande föräldrar sakta täckte bohaget med en kletig brungul sörja. Det blev till att byta kläder när man kom hem.

Nej, att rökning motarbetas på alla fronter ser jag inte som en stor frihetsfråga, även om jag kanske egentligen borde göra det. Visst, deras kropp och blabla men jag tycker helt enkelt att det är en snuskig ovana.
Har ungefär samma erfarenheter som du. Plus de gånger idag när jag besöker min farsa och kläderna verkligen stinker när jag kommer hem. Uuurgghh!

Har inget emot rökare per se, jag tycker folk ska få göra vad fan de vill - förutom när det går ut över andra , vilket tyvärr ofta rökningen gör.
Citera
2020-06-01, 21:08
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
De som ser ner på sängrökning är väl samma grupp som ser ner på rökningöverlag antar jag.

På den tiden jag rökte, vilket periodvis även skedde inomhus, söngrökte jag aldrig i min egna säng - men på hotellrummets säng släpptes tyglarna och röken bolmade!!
Citera
2020-06-01, 21:58
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
De som ser ner på sängrökning är väl samma grupp som ser ner på rökningöverlag antar jag.

På den tiden jag rökte, vilket periodvis även skedde inomhus, söngrökte jag aldrig i min egna säng - men på hotellrummets säng släpptes tyglarna och röken bolmade!!

Sängrökare har i vart fall högre status än de lågt ansedda PERIODARNA!
Citera
2020-06-02, 16:42
Medlem
standardsvars avatar
Själv älskar jag att äta choklad och röka cigarr bortdomnad i badkaret. Men oftast har man bättre fläktar i badrum.
Att röka i sängen är omständigt och bökigt, man måste ha ett askfat på magen, man måste vara allert och inte somna. Då är det bättre med e-cigg i sängen, gärna med någon kvinnlig doft.
Citera
2020-06-06, 01:23
Medlem
BeardzBeardeds avatar
Vad är din poäng TS?

Att uppmuntra långtidsarbetslösa alkoholister att tända en cigarett i sängen? De flesta i denna kategori bor i hyresrätter och det innebär att oskyldiga lägenhetsgrannar riskerar både bostad och liv om sängrökaren skulle slumra till i sängen men en tänd cigarett.

Hur kan man somna med en tänd cigarrett i handen kan kanske du undrar? Har man druckit sig redlös några dagar i sträck på grund av ångesten som kronofogdebreven på dörrmattan framkallar så kanske det är dumt att det första man gör när man vaknar är att tända en jävel i sängen? Räcker med att han tappar cigaretten en kort stund på lakanet så är det genast ett fint litet brinnande hål i madrassen och sen är elden i spridning.
Citera
2020-06-06, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Kan det vara så att det inte finns någon känd och respekterad ambassadör bland sängrökarna, och att man i allmänhet anser att sängrökning bedrivs av personer i de lägre socialgrupperna? Jag tror att sängrökning förekommer i alla samhällsskikt, både i slott och koja.

...Vad har du för uppfattning om sängrökning?

Jag tror att fler skulle röka i sängen om en driftig entreprenör och innovatör kom med finurliga lösningar på de problem och oangelägenheter som formulerats av andra i denna tråd, ex. den om var man ska aska.

Där kreti och pleti ser hinder och problem, ser innovatören möjligheter.
Omständigt att aska? Varför då inte lansera ett askfat som passar hjässan?

Den som inte sov sig igenom rasbiologin i skolan invänder kanske då med att vi i dagens Sverige har berikats med både vattenskallar, negerskallar och även en och annan förkrympt skalle. "One size fits all" gäller inte längre så att säga.

Med en hakrem i kulörta färger som tillval för att attrahera våra lite mer exotiska svenskar, så har man helt plötsligt förvandlat problem till profit, och kanske även skapat ett sk. ”fashion statement".

Involvera en influencer eller någon annan känd och respekterad medborgare i denna produkt och få denne att stolt bära sin nya accessoar på galapremiärer och hemma hos-repotage, så kommer sängrökningen snart vara lika populär bland dagens ungdom som plutmunnen och dickpics.
Citera
2020-06-06, 04:19
Köp stuga! Om du ska röka i sängen! Brandrisk.
Du får inte röka i sängen i lägenhet! Tänk på grannar!
Det brinner. Köp stuga!

100% rökning förbjud lägenhet! Du äger inte lägenhet. Hyresvärd/AB äger hela byggnad med lägenheterna.

( Äckligt röklukt i hela sängkläder tvättas i tvättstuga delas med grannar... )
Citera
2020-06-19, 22:18
Medlem
Isnatts avatar
När jag växte upp så hade min kompis en mamma som rökte i sängen. Hon låg där och tittade på tv och rökte. Var grått av slarvigt askade cigg på hennes nattduksbord.
På nattduksbordet fanns även en telefon.
Hon rökte inomhus överlag. När man kom till henne kunde hon sitta och hålla på med sitt i köket samtidigt som hennes idoga rökande hade orsakat en smärre smog där under kökslampan. Låg som en rökblå dimma så fick man öppna balkongdörren så det blev lite ny luft.
Detta var på 90-talet och jag uppfattade rökning inomhus som ganska vanligt förekommande då.
Man ska ha klart för sig att sånt pjosk och daltande med tobak som det är nu var det inte förr. Jag tror det blev åldersgräns på tobak först 1997 eller nåt. Vi köpte cigg och snus på konsum på skolrasterna.
Känns som nådastöten för sängrökning och rökning inomhus var Monica Z dödsfall, då hon dog i en brand orsakad av just sängrökning.
Citera
2020-06-20, 01:42
Medlem
Onanikrems avatar
För att det är PK vad annars?, visst det luktar inte hallontårta hemma hos rökare men skit i att besöka då! 10 år sedan jag slutade röka men kommer du på besök hos mig så ställer jag fram en askkopp om du är rökare.
Skulle du flytta in hos mig så hade jag helst sett du inte rökte i sängen för brandrisken.
Citera
2020-06-20, 14:36
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Känns som nådastöten för sängrökning och rökning inomhus var Monica Z dödsfall, då hon dog i en brand orsakad av just sängrökning.

Hur var det egentligen med Per Oscarsson och hans död? Hela jävla huset brann väl ner till grunden och även han och frugans kropp brann upp så att säga vill jag minnas...
Citera
2020-06-20, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
När jag växte upp så hade min kompis en mamma som rökte i sängen. Hon låg där och tittade på tv och rökte. Var grått av slarvigt askade cigg på hennes nattduksbord.
På nattduksbordet fanns även en telefon.
Hon rökte inomhus överlag. När man kom till henne kunde hon sitta och hålla på med sitt i köket samtidigt som hennes idoga rökande hade orsakat en smärre smog där under kökslampan. Låg som en rökblå dimma så fick man öppna balkongdörren så det blev lite ny luft.
Detta var på 90-talet och jag uppfattade rökning inomhus som ganska vanligt förekommande då.
Man ska ha klart för sig att sånt pjosk och daltande med tobak som det är nu var det inte förr. Jag tror det blev åldersgräns på tobak först 1997 eller nåt. Vi köpte cigg och snus på konsum på skolrasterna.

Jag köpte cigg i kiosken när jag var 8 i slutet av 70-talet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in