2020-06-01, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinizi
Bild från en annan vinkel. Med tanke på hur bilen såg ut så har det säkert gått 150 knyck. Åsså in i telestolpen, för det andra var bara lättare buskage. Sedan snurrat så ini helskotta säkert.

https://share.icloud.com/photos/09aO..._OCqPpyU2t1e3Q

Det är inte där de kört av. De körde in med höger front i vallen innan avfarten till höger, hoppade eller voltade över avfartsvägen och sedan ner till höger om broräcket. De hamnade troligen nere vid bäcken som går under bron.
Citera
2020-06-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Inte?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Inte...hetsanpassning
Nej, det räcker inte att enbart Europaparlamentet beslutar om det, det är inte som en svensk riksdag. EU-gemensamma regler måste beslutas av EU-kommissionen och ministerrådet också. Jag vet inte hur det ligger till med den saken.
Citera
2020-06-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllanBalle
Läst hela tråden o ser att många lägger "skulden" på föraren m.m. Sen "satt de bältade eller ej...?"

Hon var säkert trött, inte 100% koncentrerad o skar av vägen, fan vet. Låt henne vara i lugn o ro, kan lova att överlever hon får hon nog ändå ett helvete med sina egen ångest.

Seriöst, kan vi inte bara enas om "force majour"? Det var en jävligt tragisk grej med ingen skyldig (ser att någon spekulerar i självmord...seriöst...ta av foliehatten)

Det har hänt denna typen olyckor förr och kommer hända igen tyvärr.

Mina kondeloanser till anhöriga

Nej inte "force majour". Föraren har ansvaret.
Citera
2020-06-01, 11:45
Medlem
Såg att det spekulerades om föraren bromsat eller inte:

https://www.st.nu/artikel/sorfors-i-...en-en-tung-dag

Citat:
Det råder en dämpad, respektfull och tystlåten stämning på väg 548 en bit från Sörforsvallens fotbollsplan. Några stannar till för att titta på bromsspår och knäckta trädgrenar för att försöka förstå hur den tragiska olyckan gick till.

Citat:
– Gårdagen var en tung dag. De körde säkert förbi oss när vi låg och sov och sedan hände det här, säger hon och pekar på bromsspår och kraftiga skrapmärken i dikeskanten.

Citat:
Några skogsarbetare går också runt och försöker förstå vad som egentligen har hänt. Flera bilar som passerar platsen saktar in och passagerarna tittar med frågande och lite skrämda blickar på de skavda och fällda träden.
Citera
2020-06-01, 11:46
Medlem
Så sjukt tragiskt, känner ingen av dessa ungdomar, men att läsa i här och i tidnigen ger mig en enorm klump i bröstet..

Någon som vet om hon var påverkad av något ?
Citera
2020-06-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Men.. Hur skall någon här kunna svara på det? Även om någon glappkäft från sjukhus eller motsvarande som vårdat personerna är här så kan de inte veta det. Möjligen gissa men inget mera. Och vad spelar det för roll. Det är en enorm tragedi för ALLA inblandade. Det är dock ingen actionfilm eller deckare för efterblivna mongon som dig.

Hoppas istället att de som lever kan bli så fysiskt och psykiskt återställda som det går.

Du behövde inte svara på min fråga om du ska låta otrevlig. Jag undrade bara.
Citera
2020-06-01, 11:47
Medlem
Citat:
Seriöst, kan vi inte bara enas om "force majour"? Det var en jävligt tragisk grej med ingen skyldig (ser att någon spekulerar i självmord...seriöst...ta av foliehatten

Varför skulle vi enas om "force majeur"? Det brukar man inte göra vid trafikolyckor. Man utreder olyckan och tar reda på om föraren har varit oaktsam eller begått ett brott.

Det är inte svårt att föreställa sig hur jobbigt detta är för alla anhöriga men man kan inte sopa det under mattan bara för att det är jobbigt eller tragiskt.
Citera
2020-06-01, 11:48
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Läst hela tråden o ser att många lägger "skulden" på föraren m.m. Sen "satt de bältade eller ej...?"

Seriöst, kan vi inte bara enas om "force majour"? Det var en jävligt tragisk grej med ingen skyldig (ser att någon spekulerar i självmord...seriöst...ta av foliehatten)

Det har hänt denna typen olyckor förr och kommer hända igen tyvärr.

Mina kondeloanser till anhöriga

Vilket förbannat skitsnack du kommer dragandes med.

"Force Majeure" är per definition att du utsätts för något som är utom din kontroll. I detta fallet så verkar det ha varit hög fart inblandat. Något som direkt påverkar både sannolikheten och utgången av en olycka.

Jag körde själv vårdslöst när jag var 18. Och tänker på det än idag hur jävla idiotiskt det var.

Det rätta är att konstatera att dessa olyckor är oerhört tragiska, men man måste vara rak om vad som föranleder majoriteten av dem. Att bara sopa det under mattan som du antyder hjälper ingen i framtiden. Man måste jobba på attitydförändringar hos ungdomar, och pränta in vad detta med konsekvenser och risk i trafiken är.
Citera
2020-06-01, 11:50
Medlem
https://bildix.mmcloud.se/bildix/api...it=crop&w=1200

Var är svängen som vissa pratar om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillhatvacheese
Hur återställda tror ni tjejerna kommer bli?

Det är omöjligt att svara på. Det vet inte ens sjukvården i det här skedet. Patienten kan ha så svåra hjärnskador att hon inte vaknar upp. Eller brutit nacken så hon är helt förlamad. Eftersom hon skickades till Umeå antar jag att hon har skallskador, men det finns ju oändligt många skallskador och svårighetsgrader osv, så det är helt omöjligt att ge någon prognos efter en dag, så till vida att man inte direkt ser att hon är hjärndöd såklart. Umeå är duktiga på att behandla skallskador så vi får hoppas att hon blir så återställd som möjligt
Citera
Medlem
Det är en ganska lång kurva innan.
Citera
2020-06-01, 11:51
Medlem
Efter att sett bilderna i st så ser jag inget vatten. Förstår inte riktigt vart de skulle ha hittat en av killarna vattnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in