Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-31, 16:24
  #253
Medlem
Vem av killarna sitter för sprängningen?
Citera
2020-05-31, 19:56
  #254
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa46
Vem av killarna sitter för sprängningen?

Menar du vem av bröderna? Eller vad menar du?
Citera
2020-06-06, 17:53
  #255
Medlem
Tulenloimus avatar
Omar, 23, efter mordet på vännen Younes: ”Gör så ont”

Citat:
Jag är uppväxt i ett utsatt område, så jag vet hur jobbigt det är att vara ung med invandrarbakgrund och drömma om ett framgångsrikt liv. Jag vet hur rädd du är att begå misstag för att inte förbli en blatte. Jag vet hur det är att växa upp med föräldrar som inte kan svenska men ändå göra allt i sin makt för att bli bra på det.

Den 20 maj firade jag tillsammans med mina vänner att jag lämnat in min kandidatuppsats i statsvetenskap. Jag lämnade mina vänner i en timme, och det är något jag alltid kommer ångra eftersom det var under denna tid jag förlorade min vän Younes. Han var inte mer kriminell än vem som helst. Han var dessutom mer än vad många trodde om honom. Aldrig har jag träffat en så godhjärtad människa som samtidigt missuppfattades av så många människor. Det gör så ont, jag vill skrika och att ni ska höra min smärta. Mitt hjärta har rivits i bitar. Samtidigt vet jag att tårar inte kommer att ge honom livet tillbaka.

I stället är det vi som måste förändra vårt samhälle.

https://www.expressen.se/kvallsposte...es-gor-sa-ont/
Citera
2020-06-06, 19:55
  #256
Medlem
Så tyst i tråden. Hemskt dåd.
Tre bröder, två döda
Påminner mej om morden i malmö på de tre bröderna, en överlevde två dog. Vad handlar det ens om.
Citera
2020-06-07, 00:42
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Så tyst i tråden. Hemskt dåd.
Tre bröder, två döda
Påminner mej om morden i malmö på de tre bröderna, en överlevde två dog. Vad handlar det ens om.
Morden på bröderna i Malmö är pga den äldste som överlevde och lever än idag.
Citera
2020-06-07, 12:35
  #258
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulenloimu
Omar, 23, efter mordet på vännen Younes: ”Gör så ont”



https://www.expressen.se/kvallsposte...es-gor-sa-ont/
Det fetmarkerade tror jag inte en sekund på.
Citera
2020-06-10, 19:48
  #259
Medlem
Redan strax före kl 11 på onsdagen hade det samlats nästan tvåhundra personer för att följa Younes Haifi till hans grav på muslimska kyrkogården i Helsingborg.

Han mördades av ännu okända personer för tre veckor sedan.

https://www.expressen.se/kvallsposte...a-skots-ihjal/
Citera
2020-06-19, 06:14
  #260
Medlem
Något nytt om detta?
Citera
2020-06-30, 11:51
  #261
Medlem
iflys avatar
senaste nytt är att polisen skiter i vilket

Varför ska de bry sig när de kan fokusera på vad gamla gubbar skriver på facebook?
Citera
2020-07-28, 11:05
  #262
Medlem
Någon gripen / misstänkt för detta? Måste ju finnas spår?
Citera
2020-07-29, 22:46
  #263
Medlem
romarogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greddy33
Någon gripen / misstänkt för detta? Måste ju finnas spår?

Nämns ju ett par namn (bröder) tidigare i tråden..
Citera
2020-08-28, 05:35
  #264
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposte...anar-ungdomar/
Nån Omar El-Malli ska tydligen känt han

Citat:
Slutet av maj sköts en av hans barndomsvänner ihjäl, en 22-åring som då var den tredje brodern i samma familj att bli skjuten i Helsingborg.

– När de är barn säger vi att det är synd om dem, när de blivit vuxna är det ”rätt åt dem”. Jag tror vi underskattar hur många som är i den här situationen, säger han.

– En sak vet jag: Att sätta de här ungdomarna i offerposition hjälper inte. De har fått höra hela livet att de inte kan hjälpa hur de har det. Nu tror de inte att de kan bättre än så här, och så går de och trycker ner yngre för att lyfta sig själva.

Kul att lyckas komma undan med mord
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback