Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-30, 17:45
  #1501
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Några webcastlänkar

SpaceX https://www.youtube.com/watch?v=bIZsnKGV8TE
NASA https://www.youtube.com/watch?v=21X5lGlDOfg
Everyday Astronaut https://www.youtube.com/watch?v=cXX6jgeP-5I
NASASpaceflight https://www.youtube.com/watch?v=ylO0umSDz64
Citera
2020-05-30, 18:10
  #1502
Medlem
okok1s avatar
Blev det inte något? Försöker hitta tidpunkt i videolänken men ser inte något.
Citera
2020-05-30, 18:15
  #1503
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Blev det inte något? Försöker hitta tidpunkt i videolänken men ser inte något.

Tre timmar och åtta minuter kvar till uppskjutning. Just nu är astronauterna på väg ut till raketen.
Citera
2020-05-30, 18:17
  #1504
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo.Drax
Tre timmar och åtta minuter kvar till uppskjutning. Just nu är astronauterna på väg ut till raketen.

Okej. Spännande!
Citera
2020-05-30, 18:31
  #1505
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Blev det inte något? Försöker hitta tidpunkt i videolänken men ser inte något.


21:22 är planerad liftoff, men om den stoppas, så har de redan en tid för liftoff imorgon.
"Sunday, May 31 at 3:00 p.m. EDT, or 19:00 UTC."
Citera
2020-05-30, 18:41
  #1506
Avstängd
Så 21:22 är liftoff, mindre än 3h kvar! Hur laddar ni upp inför kvällen?
Citera
2020-05-30, 18:42
  #1507
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Så 21:22 är liftoff, mindre än 3h kvar! Hur laddar ni upp inför kvällen?

Ska bli spännande å se om dom ens kommer iväg som planerat...Det tycks vara positivt och att det verkar som att de kommer iväg.
Laddar inte upp med något speciellt, men då jag funderat på å köpa en biljett i framtiden så blir det spännande.
Citera
2020-05-30, 18:46
  #1508
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Vädret är nu "Marginal but green and expected to improve"
Citera
2020-05-30, 18:46
  #1509
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Ska bli spännande å se om dom ens kommer iväg som planerat...Det tycks vara positivt och att det verkar som att de kommer iväg.
Laddar inte upp med något speciellt, men då jag funderat på å köpa en biljett i framtiden så blir det spännande.
Vet du hur man kan följa "om dom ens kommer iväg"? Bara att lyssna på streamen kanske? Jag menar, jag vill veta det direkt så att jag inte ser på streamen i en timme i onödan under denna fina lördagkväll.

Citat:
Ursprungligen postat av Hugo.Drax
Vädret är nu "Marginal but green and expected to improve"
Cool!
Citera
2020-05-30, 18:49
  #1510
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Vet du hur man kan följa "om dom ens kommer iväg"? Bara att lyssna på streamen kanske? Jag menar, jag vill veta det direkt så att jag inte ser på streamen i en timme i onödan under denna fina lördagkväll.


Cool!

Nej de kan ju avbrytas fram till 21:21:30 vad jag förstår. dvs 30sec innan launch..Men kan ha fel på den då jag inte är nå vidare hejjare på sånthär ^^.
Men ja, det är bara att sitta å vänta egentligen.
Citera
2020-05-30, 18:53
  #1511
Medlem
JahLoves avatar
"Seats in launch position" så det verkar positivt att de kommer iväg som planerat ikväll =)
Citera
2020-05-30, 18:53
  #1512
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Vet du hur man kan följa "om dom ens kommer iväg"?

Då det stora habret är åskskurar som bildas under dagen och driver förbi så kommer dom att så långt så möjligt att agera som att vädret är fint. Men i sista sekunden så kan det komma ett åskmoln för nära och då styrsystemet på Falcon 9 raketen inte är byggt för att hinna i fatt ISS med förskjutning så måste man vänta till sista sekunden för att se om dom kommer att komma i väg.

Det går att bygga styrsystemet så att man får lite marginaler före och efter planerad starttidpunkt, jag tror att en av ULA's raketer är byggd för det. Men det hela är lite över mitt huvud så jag lämnar det ämnet här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback