Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-15, 13:42
  #73
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugotva
Om Craig har signaturerna bevisar heller inte att han skapade Bitcoin.

Personligen tror jag inte att Satoshis adresser kommer att flytta på sig annat än i absoluta nödfall, och då inte för tillfredsställa någon annans fantasier. BTC kommer av den anledningen aldrig tillåtas överleva Bitcoin (BSV),men antagligen behövs ingen sådan åtgärd eftersom den kedjan inte kunde arbeta mer effektivt för att göra sig själv irrelevant.

BTC är inte P2P. Bitcoin (BSV) har dock med Handcash wallet har nyligen gjort ett genombrott i det avseendet.
Jag hänger inte med så jag får läsa på. Men systemet låter så invecklat att många nog drar sig för att använda det av den anledningen.
Citera
2020-05-15, 13:51
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
...
Jag förstår inte heller allt även om jag spenderar sedan 2014-15 på detta. Craig verkar som sagt dock få ihop helheten så man kan förstå grunderna och så att det verkligen fungerar. Dock är det inte så svårt att använda, Bitcoin (BSV) är lättare än det var innan 2017 att använda då debaklet med BTC började ställa till det. Skapa en online-plånbok hos moneybutton.com, ett konto hos Twetch.app, och dm:a mig din adress så skickar jag en dollar till dig för att prova Bitcoin (BSV) på riktigt!
Citera
2020-05-15, 13:56
  #75
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugotva
Jag förstår inte heller allt även om jag spenderar sedan 2014-15 på detta. Craig verkar som sagt dock få ihop helheten så man kan förstå grunderna och så att det verkligen fungerar. Dock är det inte så svårt att använda, Bitcoin (BSV) är lättare än det var innan 2017 att använda då debaklet med BTC började ställa till det. Skapa en online-plånbok hos moneybutton.com, ett konto hos Twetch.app, och dm:a mig din adress så skickar jag en dollar till dig för att prova Bitcoin (BSV) på riktigt!
OK. Tack för erbjudandet. Inte just nu. Vi får se framöver.

Men vad gäller ämnet så gissar jag att skaparen är intresserad av att hålla sig anonym. Han riskerar bara problem av att outa sig.
Citera
2020-05-15, 13:59
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
osaklig rant utan belägg
Kolla här, jag ska försöka hjälpa dig och andra här att se på Bitcoin (BSV) annorlunda. Vi börjar med att du svarar på vad Bitcoin är och vad det är lösningen på för problem enligt dig? Min definition är så enkelt så även om man inte läst Bitcoins ”White Paper” (finns det ens ett bra svenskt ord för det?) så känner man till beskrivningen P2P digital cash.
__________________
Senast redigerad av tjugotva 2020-05-15 kl. 14:03.
Citera
2020-05-22, 08:42
  #77
Avstängd
wwrs avatar
Jag är inte insatt. Men de artiklar jag ser antyder att Craig Wright är skaparen.

Här anklagar affärspartnerns dödsbo CW för att undanhålla 70 miljarder svenska kronor i BTC!

https://cointelegraph.com/news/craig...le-kleiman/amp

Den enda uppfattning jag själv har är att den som startade detta säkert lade undan en rejäl hög för sig själv från början.

...

Jag har även sett artiklar som säger att Satoshis gamla BTC börjat röra sig.
Citera
2020-05-22, 10:47
  #78
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag är inte insatt. Men de artiklar jag ser antyder att Craig Wright är skaparen.

Här anklagar affärspartnerns dödsbo CW för att undanhålla 70 miljarder svenska kronor i BTC!

https://cointelegraph.com/news/craig...le-kleiman/amp

Den enda uppfattning jag själv har är att den som startade detta säkert lade undan en rejäl hög för sig själv från början.

...

Jag har även sett artiklar som säger att Satoshis gamla BTC börjat röra sig.
Craig har nån lista på addresser som han påstår står i hans ägo eller denna Tulip trust.. Komiska var att den faktiska ägaren av en av dessa addresser gick ut och signerade ett meddelande innehållandes "Craig is a liar and a fraud"
https://news.bitcoin.com/craig-is-a-...-craig-wright/

Craig har fortsatt ljuga om att han innan december 2019 skulle presentera en bugg i BTC och Litecoin som dödar dem, vilket såklart inte hände. Han har också pratat länge om att han ska dumpa tusentals coin på marknaden och sänka priset på BTC ... De datumen har också gått ut för länge sedan..

Craig Wright är inte skaparen då han är en känd notorisk bedragare och förfalskare. Han har ständigt försökt påskina att han är Satoshi med hjälp av fejkade signaturer och fejkade bakdaterade blogginlägg.. Det finns inga som helst bevis för att han ens kan programmera, och allt han säger går emot jargongen som Satoshi hade 2009.

Här är alla hundratals bevis om hans fejkerier som borde tala emot att han är Satoshi samtidigt finns fortfarande 0 bevis för att han skulle vara Satoshi:

https://www.reddit.com/r/btc/comment...ter_i/eiwho2w/
https://bitcoinmagazine.com/articles...gs-make-wright

Förstår inte varför folk ger denna clown utrymme eller att det finns tomtar som tror på denne man. Sannslöst och tragikomiskt.
__________________
Senast redigerad av SvenskHODLer 2020-05-22 kl. 10:53.
Citera
2020-05-22, 11:59
  #79
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag har även sett artiklar som säger att Satoshis gamla BTC börjat röra sig.


Nja, häromdan var det 10 BTC från Bitcoins första månader som flyttades till en annan adress, men det var säkert ett hundratal olika personer som höll på med bitcoins redan då.
Citera
2020-05-22, 13:06
  #80
Avstängd
wwrs avatar
Stämmer det att man säkert kan säga att vissa BTC tillhör Satoshi? Har något av dessa någonsin rörts?
Citera
2020-05-22, 15:28
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugotva
Craig verkar som sagt dock få ihop helheten så man kan förstå grunderna och så att det verkligen fungerar.

Det har med märke att göra. Jag minns att 20 år sedan brukar jag köpa sportutrustning på en webbsajt, men ägaren hade hans original märke kidnappad av intern teknik ansvarig (Tjuvarna registrerad i högre nivå "business registration" i staden eller landet och därför tvingade ägaren att byta namn på deras webb, och kunde inte hålla domänen heller

Original ägare var arg och startade en ny webbsajt, men de har förlorat många kund, eftersom kunderna vill bara köpa varor, och de ser bara "officiellt" webbsajten och märke, har ingen aning vad som har hänt i företaget

Samman sak har hänt på BTC, tjuvarna tog över namn av BTC och github, och de ändrade koden. Men de flesta miner och exchange vill bara tjäna pengar och är ganska beroende på BTCs märkeseffekt, därför gör de ingenting och BTC är fortfarande största märke

Satoshis misstag är att han lämnade projekten till Gavin och Gavin har inte förmåga att se tjuvarnas taktik. Men för att BSV kunna visa styrkan, det måste kunna erbjuda någonting som är unik för just BSV, det har jag inte sett än.

Även om CSW visar nyckel, och stämma BTC SEGWIT och tvinga de att ändra namn till BSG, det hjälper inte, eftersom det är många institut investerare håller BSG just nu, det är fortfarande deras intresse att se BSG har succé. Om han göra så, det blir bara en katastrof för hela branschen

Så BTC har blivit kidnappad och kan inte utveckla bra mot framtiden, och BSV har inte märkeseffekt. Det enda som är fortfarande på bra fot är Ethereum, men de har mindre märkeseffekt också
__________________
Senast redigerad av vatten2013 2020-05-22 kl. 15:31.
Citera
2020-05-26, 06:06
  #82
Avstängd
wwrs avatar
Komplicerat för utomstående att bedöma. Detta talar dock mot CW
Citat:
Craig Wright Called ‘Fraud’ in Message Signed With Bitcoin Addresses He Claims to Own
https://www.coindesk.com/craig-wrigh...-satoshi?amp=1
Citera
2020-05-28, 21:31
  #83
Medlem
Craig är bevisad "fake Satoshi".

Personen bakom "Satoshi Nakamoto" är Adam Black VD & delägare i Blockstream.
Även om han dementerar detta själv..
Citera
2020-05-29, 10:59
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partykrille
Craig är bevisad "fake Satoshi".

Personen bakom "Satoshi Nakamoto" är Adam Black VD & delägare i Blockstream.
Även om han dementerar detta själv..
Varför signerar Adam inte nycklarna då?

CSW är civilrättsligt stämd på nycklarna till Satoshis BitCoins. I rättegången anses han bevisas ljuga men bägge parter måste vara överens om att han är Satoshi, annars finns ju inget att fördela?

Måste vara jobbigt att inte kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback