Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-28, 20:10
  #30337
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvorfor er det kun negative karakteristikker som omtales som sladder?

Er det ikke like mye "sladder" hvis en venn eller bekjent av familien sier at de var et søtt og perfekt ektepar?


hei! Dette var jo et svar til det du påsto her : " av Niffy
Du må nok rope høyere, tror ikke du finner noe Politi her på sladderforumet.

De får alt sladderet (som ikke egentlig er sladder) fra førstehåndskildene."
----------------------------------------------------------------------------------------
Om du leser mitt svar en gng til,så vil du kunne oppdage at den slærven som var positiv omtale om begge ektefellene,kan bare være antagelser = Slærv.
Citera
2020-05-28, 20:14
  #30338
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
hei! Dette var jo et svar til det du påsto her : " av Niffy
Du må nok rope høyere, tror ikke du finner noe Politi her på sladderforumet.

De får alt sladderet (som ikke egentlig er sladder) fra førstehåndskildene."
----------------------------------------------------------------------------------------
Om du leser mitt svar en gng til,så vil du kunne oppdage at den slærven som var positiv omtale om begge ektefellene,kan bare være antagelser = Slærv.

Hæ?
Citera
2020-05-28, 20:15
  #30339
Medlem
Det er nok vanskelig for oss i og med at politiet sitter på såkalt " tunge kort " som de av forståelige årsaker ikke kan dele med noen ennå.
Jeg vil anta ( dersom AEH var i live ) ville ha benyttet mobiltelefonen til samtalene hun hadde denne morgenen 31.10.2018.
Hvorfor denne mobiltelefonen havner i yttergangen er merkelig. Det er vel ikke helt vanlig å stå i en yttergang og prate i mobiltelefon. Mer normalt vil vel være kjøkken eller stue. Dersom man vet at man skal ha flere telefoner med noen er det snålt å legge fra seg mobilen i yttergangen.
Dersom det er et faktum at AEH var engstelig i forkant for 31.10.2018, ville det være naturlig å påse at dører var låst.
Det er tidligere nevnt en stige som er sett opp mot balkongen i andre etasje. Om dette har noe med saken å gjøre aner jeg ikke.
I og med at politiet ikke finner det de kaller for samsvar i TH sine forklaringer kan også være grunn til mistanke. TH var i boligen i ca 40 minutter før han kontaktet politiet. Slik jeg har oppfattet det ankom også et annet nært familiemedlem boligen etter at Th hadde ringt vedkommende. Det skal visstnok være sønnen TEH.
Personlig tror jeg intet på kidnapping. I så fall er dette en kidnapping ingen kjenner sidestykket til.
De mest erfarne og de med mest kompetanse er satt på saken fra politiets side. I denne gjørma kan man kanskje bli sittende fast.
I og med at politiet har bevis på planlegging vil jeg også tro at man i løpet av 6 måneders planlegging kan klare å trikse og mikse med både samtaler og mobiltelefoner. Det viker jo som hyperaktivitet morgenen og formiddagen 31.10.
Alt var på en måte som avvik fra normalen i Sl*raveien.
Mulige kidnappere ville vel heller skygge unna dersom det er fullstendig avvik fra normalen i et hjem de etter sigende kan ha observert over lang tid.
Dersom TH har medvirket til eller selv begått dette mot sin kone, kan det vel også være slik at barna kommer inn i en slik " sjokkfase " at de nekter å tro at det kan være sant. Et annet moment kan være at han kan ha formidlet til sine barn at de blir arveløse på lik linje som AEH ble avspist i høyst besynderlig ektepakt.
Uansett ; det å frakte med seg en kvinne ut fra S*oraveien midt på formiddagen medfører en høy, veldig høy risiko.
Dette da mange " tilfeldig " forbipasserende kunne fått med seg hva som skjer. Det var allerede blitt lyst.
Å ta med seg noen i nattens mulm og mørke medfører teoretisk mindre risiko.
Jeg håper inderlig at saken vil få en oppklaring.
__________________
Senast redigerad av Akeleye 2020-05-28 kl. 20:18.
Citera
2020-05-28, 20:24
  #30340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Dette er helt klart et tenkelig scenario. Får du bilobservasjon 09:05 til å passe inn der også, eller hvordan blir det?

Det er et mysterium med den ryggende bilen, for klarer ikke se logikken, så jeg synes vi trenger litt mer info om den. Jeg mener vet du om den kom ned igjen på de videobildene? Eller om den bare ble borte da den forsvant bak trærne oppover der? Jeg vet du har en tenkelig hypotese om at noen ble satt av, men da skulle jo den bli sett på vei ned igjen? Så vi kan vel kanskje gå ut i fra at den faktisk rygget opp den 140 meter lange gangveien?

Så tenker jeg at hvis noen ble satt av der så ville det vel være spor i terrenget av at noen hadde gått mot huset og mot baksiden av garasjene der?
Citera
2020-05-28, 20:26
  #30341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det er et mysterium med den ryggende bilen, for klarer ikke se logikken, så jeg synes vi trenger litt mer info om den. Jeg mener vet du om den kom ned igjen på de videobildene? Eller om den bare ble borte da den forsvant bak trærne oppover der? Jeg vet du har en tenkelig hypotese om at noen ble satt av, men da skulle jo den bli sett på vei ned igjen? Så vi kan vel kanskje gå ut i fra at den faktisk rygget opp den 140 meter lange gangveien?

Så tenker jeg at hvis noen ble satt av der så ville det vel være spor i terrenget av at noen hadde gått mot huset og mot baksiden av garasjene der?
Eventuelle spor i terrenget ville vel ha blitt visket ut av vær og vind før politiet ev så etter slike spor, ettersom politiet ikke foretok utvendige undersøkelser før etter mange uker.
Citera
2020-05-28, 20:28
  #30342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Eventuelle spor i terrenget ville vel ha blitt visket ut av vær og vind, ettersom politiet ikke foretok utvendige undersøkelser før etter mange uker.

Riktig det. Bra vi har deg som har oversikten POIROT:-)
Citera
2020-05-28, 20:30
  #30343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ja det kan faktisk ha vært slik.

ELLER det kan feks ha vært annen støy i eller utenfor huset (som overdøvet ringelyden på AEs mobil) da TH ringte, og at denne støyen ikke var til stede under lydundersøkelsene.

Kan politiet i ettertid finne ut om volumet på ringelyden på en mobiltelefon har blitt forandret og tidspunkt for denne forandringen?
Dette er veldig useriøst.
Citera
2020-05-28, 20:33
  #30344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det er et mysterium med den ryggende bilen, for klarer ikke se logikken, så jeg synes vi trenger litt mer info om den. Jeg mener vet du om den kom ned igjen på de videobildene? Eller om den bare ble borte da den forsvant bak trærne oppover der? Jeg vet du har en tenkelig hypotese om at noen ble satt av, men da skulle jo den bli sett på vei ned igjen? Så vi kan vel kanskje gå ut i fra at den faktisk rygget opp den 140 meter lange gangveien?

Så tenker jeg at hvis noen ble satt av der så ville det vel være spor i terrenget av at noen hadde gått mot huset og mot baksiden av garasjene der?
Det ble ikke foretatt undersøkelser utenfor før snøen forsvant (mars? april?). Litt usikker på nøyaktig tidspunkt - 5 mnd etterpå kanskje?

Edit:
Ser POIROT kom meg i forkjøpet ;-)
__________________
Senast redigerad av Havhest 2020-05-28 kl. 20:35.
Citera
2020-05-28, 20:37
  #30345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det ble ikke foretatt undersøkelser utenfor før snøen forsvant (mars? april?). Litt usikker på nøyaktig tidspunkt - 5 mnd etterpå kanskje?

Ja det er sant. Men jeg tenker i forhold til den som planla dette, måtte det jo kunne være å anse som litt avslørende hvis politiet skulle insistere på å sjekke i spor i terrenget, for eks på nattestid osv. Er lite innsyn til det skogspartiet bak huset der.
Citera
2020-05-28, 20:39
  #30346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja det er sant. Men jeg tenker i forhold til den som planla dette, måtte det jo kunne være å anse som litt avslørende hvis politiet skulle insistere på å sjekke i spor i terrenget, for eks på nattestid osv. Er lite innsyn til det skogspartiet bak huset der.
Ja, det er sant. Det må GM ha tatt høyde for, særlig hvis det var planlagt.
Citera
2020-05-28, 20:40
  #30347
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det er et mysterium med den ryggende bilen, for klarer ikke se logikken, så jeg synes vi trenger litt mer info om den. Jeg mener vet du om den kom ned igjen på de videobildene? Eller om den bare ble borte da den forsvant bak trærne oppover der? Jeg vet du har en tenkelig hypotese om at noen ble satt av, men da skulle jo den bli sett på vei ned igjen? Så vi kan vel kanskje gå ut i fra at den faktisk rygget opp den 140 meter lange gangveien?

Så tenker jeg at hvis noen ble satt av der så ville det vel være spor i terrenget av at noen hadde gått mot huset og mot baksiden av garasjene der?
Vedr. spor i terrenget så trenger det absolutt ikke være spor etter noen som har gått på en sti. Husk på at det ikke ble utført utendørsundersøkelser før flere uker senere.

Vi vet ikke hvor lenge bilen var der oppe, om den kom ut samme vei eller hva. Antar politiet vet. Det er utført rekonstruksjon av bilkjøringen.

Å rygge hele veien opp gir absolutt ingen mening for meg som kjenner forholdene der godt. Skal man først inn porten i Sl*raveien er det desidert mest fornuftige å kjøre vanlig, så rygge inn porten.

Beste (eneste grunn?) til å rygge må være å slippe å snu for å komme raskt ut igjen SAMME VEI ved behov.
Kan hende bilen har rygget et stykke inn, og stått parkert en stund. Det var en nabo som observerte en grå kassebil parkert den samme dagen. Det er et parti av gangveien som er litt bredere, hvor man kanskje kan sette igjen en bil, men det er nok umulig å få snudd en større bil der pga vegetasjonen.
__________________
Senast redigerad av Minnimus 2020-05-28 kl. 20:42.
Citera
2020-05-28, 20:40
  #30348
Medlem
VG med nye detaljer fra avhør med TH:
VG får opplyst at han i et vitneavhør senere gjentar dette: Kona er mentalt sterk. De som skal passe på henne har fått noe å tenke på
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ham-som-iskald
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback