Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-05-27, 22:27
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
NMR är en organisation med en ledning, fina sköldar samt ett odemokratiskt och våldsamt syfte.
Att random Mustafa begår ett brott är svårt att granska från samma perspektiv.

Jo precis, relativt lätt att förstå för varje hyfsat normalbegåvad.
Citera
2020-05-27, 22:59
  #38
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Expressen hänger ut sju medlemmar av NMR med bild, brottsregister och de sedvanliga invektiven. Kommer de följa trenden framöver tro och hänga ut Mustafa med opixlad bild, brottsregister och politisk tillhörighet?



https://petterssonsblogg.se/2020/05/...hos-expressen/


https://www.expressen.se/kvallsposte...or-misshandel/
Gjorde de samma grej med somalierna som skulle kniva Vilks?
Citera
2020-05-28, 13:36
  #39
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
NMR är en organisation med en ledning, fina sköldar samt ett odemokratiskt och våldsamt syfte.
Att random Mustafa begår ett brott är svårt att granska från samma perspektiv.

Mustafa har ett gäng som heter lejonen. De har en ledare och en hierarki. De är odemokratiska, kriminella och våldsverkare.

Ser inga granskningar av gänget bakom dödandet av Ndella Jack.
Citera
2020-05-28, 16:44
  #40
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Mustafa har ett gäng som heter lejonen. De har en ledare och en hierarki. De är odemokratiska, kriminella och våldsverkare.
Här är en granskande artikel om lejonen: https://www.expressen.se/nyheter/lej...g-till-makten/

Den här missuppfattningen om att expressen bara granskar och hänger ut NMR extra hårt, kan den vara för att ni inte läser expressen? Eller är det bara en medveten vinkling för att vinna politiska poäng?
Citera
2020-05-28, 17:10
  #41
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Här är en granskande artikel om lejonen: https://www.expressen.se/nyheter/lej...g-till-makten/

Den här missuppfattningen om att expressen bara granskar och hänger ut NMR extra hårt, kan den vara för att ni inte läser expressen? Eller är det bara en medveten vinkling för att vinna politiska poäng?

Snark. Nu var det givetvis inte specifikt lejonen jag menade. Kul att du tog det på allvar. Det finns hundratals gäng som aldrig når media. Precis som med våldsvänstern.
Citera
2020-05-28, 17:22
  #42
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Snark. Nu var det givetvis inte specifikt lejonen jag menade. Kul att du tog det på allvar. Det finns hundratals gäng som aldrig når media. Precis som med våldsvänstern.
Intressant att expressen granskat just det gänget som du specifikt inte menade. Hittar flertalet granskande artiklar på expressens hemsida om allt från personer långt ut på vänsterkanten till olika gängverksamheter. Det h är med att tidningarna inte "skriver sanningen!!!" och "mörkar" allt börjar bli tröttsamt.
Citera
2020-05-28, 17:26
  #43
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Intressant att expressen granskat just det gänget som du specifikt inte menade. Hittar flertalet granskande artiklar på expressens hemsida om allt från personer långt ut på vänsterkanten till olika gängverksamheter. Det h är med att tidningarna inte "skriver sanningen!!!" och "mörkar" allt börjar bli tröttsamt.

Dina ord, inte mina. Men är man vänsterbliven så är det klart att man tror att media är opartisk, objektiv och granskar alla lika.

Du kan göra ett försök att använda en sökmotor och se hur många gånger media har skrivit om NMR kontra något annat rövargäng, så får du se skillnaden.
Citera
2020-05-28, 17:33
  #44
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Dina ord, inte mina. Men är man vänsterbliven så är det klart att man tror att media är opartisk, objektiv och granskar alla lika.
Det handlar inte om att jag skulle tycka att media är totalt opartisk, objektiv och granskar alla lika. Jag är inte fast i något Svart-vitt tänkande. Däremot tycker jag det är viktigt att bidra med lite nyanser i debatten så ni inte sitter och bekräftar era vanföreställningar in absurdum.
__________________
Senast redigerad av ClinicallyBlaze 2020-05-28 kl. 17:40.
Citera
2020-05-28, 17:39
  #45
Medlem
NoTruces avatar
Den här trådens rubrik är grovt missvisande. Skulle publiceringen av NMR-aktivister vara ett trendbrott? Så har det väl varit i alla år?
Citera
2020-05-29, 14:05
  #46
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Det handlar inte om att jag skulle tycka att media är totalt opartisk, objektiv och granskar alla lika. Jag är inte fast i något Svart-vitt tänkande. Däremot tycker jag det är viktigt att bidra med lite nyanser i debatten så ni inte sitter och bekräftar era vanföreställningar in absurdum.

Så med andra ord tror du på ett trendbrott och att vi kommer att få se liknande uthängningar av våldsvänstern och babbar framöver? Återkommer du nästa gång du ser en sådan, så vi har det dokumenterat i tråden?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback