Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-26, 23:49
  #30709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Blir det skola i höst nu när hennes uppehåll snart är över?
Skulle du vilja ha henne som elev? Ett hysteriskt barn som skriker "How dare you!"™ så fort som läraren presenterar fakta som inte stämmer överens med hennes fantasier.
2020-05-27, 01:52
  #30710
Medlem
Tror Greta hypen är över när hon fyller 18. Hon funkar som barn men inte som vuxen. Tror hon kommer framstå som en rätt obehaglig vuxen. Hennes budskap gillar jag och hoppas att fler tar klimatkrisen på allvar.
2020-05-27, 08:27
  #30711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Skulle du vilja ha henne som elev? Ett hysteriskt barn som skriker "How dare you!"™ så fort som läraren presenterar fakta som inte stämmer överens med hennes fantasier.

Jag tror Gretas blivande klasskamrater kommer att ta hand om den lilla detaljen. Högpresterande och högt ambitiösa (hon lär välja ett krävande program med höga intagningspoäng) kommer ingen att acceptera att hon saboterar undervisningen. Ingen kommer att resa sig upp med ansträngda leenden och tillkämpade applåder när hon agerar drama Queen.

Nu blir det dags för Greta att rätta in sig i leden med allt det innebär av t.ex grupparbeten och att äta skolans mat (med mindre hon smusslar ner ett päron i regnjackan).

Nu återstår det att se om hon får tillstånd att skolstrejka varje fredag och om det i så fall går att förena med skolarbetet.

Under tiden tycks hon fortsätta att missköta sin ”klimatkamp”. Vad hände t.ex med hennes ambitiösa webbinarprojekt som skulle sändas varje fredag?

Hon kanske har sett Michael Moores omstridda film och börjat tänka om
2020-05-27, 11:39
  #30712
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, hon har sagt hela tiden att det var hennes plan och t.o.m att hon längtar efter det. Så om hälsan och psyket tillåter det lär hon börja på något gymnasieprogram i mitten av augusti. Vid det här laget måste hon dessutom ha valt både skola och inriktning.

Enligt hennes beundrare Inspiratoeren funderade hon på att studera i Fjällen/Norrland någonstans. Hans avstängning är snart över och då utgår jag från att han kommer tillbaka till tråden, förklarar hur det ligger till och tar alla oss ”hatare” i örat.

Konstigt att inte FFF har utsett någon annan under tiden. Alla kan väl inte vara under 18 år (även om de gapar som fjortisar ..)
Hennes skolplaner är som det mesta med henne, går att tolka som man vill.
Citat:
Vi barn gör ju oftast inte som ni säger åt oss att göra, vi gör som ni gör. Och eftersom ni vuxna skiter i min framtid, så gör jag det med.
Jag skolstrejkar för klimatet fram till valdagen. https://t.co/OyIvpdBiEq
https://twitter.com/GretaThunberg/st...653928960?s=19
http://www.snowleopard.info/global/w...e_leaflet.jpeg
2020-05-27, 11:43
  #30713
Medlem
JustZlatans avatar
Vad säger klimat-Jesus om Michael Moores senaste dokumentär som sågar klimatrörelsen längs fotknölarna?
2020-05-27, 14:40
  #30714
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Tror Greta hypen är över när hon fyller 18. Hon funkar som barn men inte som vuxen. Tror hon kommer framstå som en rätt obehaglig vuxen. Hennes budskap gillar jag och hoppas att fler tar klimatkrisen på allvar.

Med åldern kommer förmågan att uppfatta vad som är gångbart och vad som inte är det. Hon lär förändra sin framtoning med tiden. Budskapet håller hon redan på att vinkla om. Från klimataktivist till Coronaaktivist och nu senast bajsvattenaktivist.
2020-05-27, 14:46
  #30715
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Nu återstår det att se om hon får tillstånd att skolstrejka varje fredag och om det i så fall går att förena med skolarbetet.

Under tiden tycks hon fortsätta att missköta sin ”klimatkamp”. Vad hände t.ex med hennes ambitiösa webbinarprojekt som skulle sändas varje fredag?

Det är på tok enklare att sitta en gång i veckan in publicum med en skylt i näven än att göra något kreativt, om det så ska vara spela in och redigera ett webbinar.
2020-05-27, 16:07
  #30716
Medlem
mjukmjukares avatar
Är mycket försiktigt insatt i Greta öht.
Men nån slags uppmärksamhet får hon har jag märkt.

Bra då att hon ryter till mot äckliga Danmark som i system har satt att skicka 500 miljoner ton (?) rent bajs med kurs mot Sverige.
Illa det. 💩
Fy fan.

Ta hand om sin egen skit!!!

2020-05-27, 19:07
  #30717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Är mycket försiktigt insatt i Greta öht.
Men nån slags uppmärksamhet får hon har jag märkt.

Bra då att hon ryter till mot äckliga Danmark som i system har satt att skicka 500 miljoner ton (?) rent bajs med kurs mot Sverige.
Illa det. 💩
Fy fan.

Ta hand om sin egen skit!!!

Fantastiskt vad duktig hon är! Nu är hon även expert på avloppsrening. Återstår att se vilken volym av avloppsbräddning hon kommer fram till är acceptabel på årsbasis.
2020-05-27, 21:30
  #30718
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Vad hände med Greta? Försvann hon i samband med Corona? Förut såg jag hennes inlägg överallt på Facebook & Instagram men nu har jag inte sett något av henne (förutom att någon nyhetskanal anställt henne som corona-expert elelr dylikt) på sociala medier.

Luften gick ur redan i november och nobelfestligheterna där hon inte var med eftersom hon inte fick något pris. Det räckte med Al Gore och hans nobelpris trots att Al Gore var fel ute han också, ha ha. Hela djävla 2019 utom slutet var Gretas år och nu har hon inte en chans att bli uppmärksammad. Tack och lov så djävla mycket för det.
2020-05-27, 23:50
  #30719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Är mycket försiktigt insatt i Greta öht.
Men nån slags uppmärksamhet får hon har jag märkt.

Bra då att hon ryter till mot äckliga Danmark som i system har satt att skicka 500 miljoner ton (?) rent bajs med kurs mot Sverige.
Illa det. 💩
Fy fan.

Ta hand om sin egen skit!!!

Det som gör frågan om Danmarksbajs så pinsam, är att ingen i gruppen som styr Greta™ har kompetens nog att ta reda på varför Danmark planerar att göra det här utsläppet. Att Greta™ själv skulle kunna göra det begär jag inte. Det hade inte jag heller klarat av med bara en grundskoleexamen. För er andra som funderar på varför, skall jag ge en ledtråd: Bräddning av avloppsvatten är en nödåtgärd som används när ett reningsverks kapacitet riskerar överskridas. Det förorsakas av ett skyfall som ökar vattenmängden drastiskt i de system som blandar avlopp och dagvatten. Alternativet är att det börjar tränga upp avloppsvatten ur golvbrunnarna i hushållen. Det brukar inte uppskattas av fastighetsägarna.

I det här fallet handlar det om en planerad bräddning, där man kan välja datum oberoende av väder. Vem kan gissa vad som ligger bakom planerna?
2020-05-28, 00:01
  #30720
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Personangrepp är inte tillåtet - det finns regler för det, just för att det sker. Även här på detta forum.
Det är en regel som borde följas när det gäller Greta. Hon utsätt för mycket personangrepp. De som gör det blir betraktade med skepsis, milt sagt.
Det finns inga regler mot personangrepp i verkligheten och inte här på forumet heller. Det fina är ju att den som kommer med personangrepp istället för att argumentera för sin sak framstår alltid som den förlorande sidan även om vederbörande egentligen har rätt.

Alla som är en del av den offentliga debatten utsätts för personangrepp, det är fortfarande en del av priset man måste betala för att debattera offentligt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback