Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-19, 18:37
  #30685
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
När och hur tilldelade Greta Thunberg en Webby Award..?

Politik..

https://www.thewrap.com/ronan-farrow...-webby-awards/
2020-05-19, 18:44
  #30686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Politik..

https://www.thewrap.com/ronan-farrow...-webby-awards/

Det var inte mycket info om Greta i den länken
Bättre kan du!
2020-05-19, 18:56
  #30687
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det var inte mycket info om Greta i den länken
Bättre kan du!

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n...d6400011344b25
2020-05-19, 22:20
  #30688
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Många som skojar friskt och elakt med Greta i tråden. Och kanske är det på sin plats, jag tror nämligen inte heller att hon är Expert, i ordets rätta bemärkelse, vare sig det gäller klimatet eller Corona.

Men helt säkra kan vi kanske inte vara? Trots allt existerar sånt som underbarn med särbegåvningar.

Så kan vi helt utesluta möjligheten att hon faktiskt har sanslös koll, både brett och djupt, i båda dessa ämnen? Att hon faktiskt är helt kvalificerad att bära det tunga epitetet av att vara expert i dessa frågor?

Vad tror ni?

Greta är ett vettskrämt barn med diverse bokstavskombinationer som knappt klarar av att föra befäl över en skottkärra.

En gång i tiden blev hon vettskrämd av en film som visade svältande isbjörnar och kanske dessutom för skräckrapporter om klimatet i media och i skolan. Det är förklarligt att ett litet barn kan bli skrämt av sådant, det förstår jag eftersom jag själv vill ha kvar våra fina vintrar och bryr mig om djur och natur.

I sin rädsla springer hon till sina föräldrar. Men istället för att lugna barnet så skrämmer föräldrarna upp henne ännu mer med ytterligare domedagspredikningar, framför allt då modern som är den dominerande i familjen.

Då föräldrarna tillhör den radikala vänstern så drar de sig inte för att använda barnets rädsla för sin egen agenda. "Ut och demonstrera! Dra igång en revolution som en gång för alla sätter alla rövhattar på plats!" När ungen då gör detta så ser man till att vänstermedia är där och blåser upp det hela till den hysteri vi sett de senaste åren.

När sedan nyhetsfokus flyttas från klimatet till Coronaepidemin så hamnar Greta helt offside och luften går ur hela den närmast religiösa kult som bildats kring henne. I de läget ser kultmedlemmarna i vänstermedia till att hon helt plötsligt blir epidemiexpert också.

Problemet är att Greta inte kan ett dugg om epidemier och inte är ett dugg intresserad av det heller. Hon är helt fixerad vid klimatfaran och hennes agenda är att samhället, d.v.s. den västerländska civilisationen ska stoppa alla utsläpp omedelbart! Att konsekvenserna skulle medföra svält och kaos i den västerländska civilisationen om detta genomfördes struntar hon i. Det existerar inte i hennes tankevärld.

Därför blir hennes framträdande som Coronaexpert ett fiasko och varför CNN överhuvudtaget bjöd in henne är ofattbart. Visar väl bara vilken nivå på nyhetsförmedlingen som CNN håller numera.

Citat:
Ursprungligen postat av davve74
Hen är vår tids Forrest Gump. "My momma always said, “Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.”. Förutom mitt onda öga stirrandes på dig och min Gollum röst om du inte faller in i ledet och bekräftar mig som allsmäktig och allvetande.

En träffande beskrivning på "gudinnan".
2020-05-22, 20:22
  #30689
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Greta är ett vettskrämt barn med diverse bokstavskombinationer som knappt klarar av att föra befäl över en skottkärra.

En gång i tiden blev hon vettskrämd av en film som visade svältande isbjörnar och kanske dessutom för skräckrapporter om klimatet i media och i skolan. Det är förklarligt att ett litet barn kan bli skrämt av sådant, det förstår jag eftersom jag själv vill ha kvar våra fina vintrar och bryr mig om djur och natur.

I sin rädsla springer hon till sina föräldrar. Men istället för att lugna barnet så skrämmer föräldrarna upp henne ännu mer med ytterligare domedagspredikningar, framför allt då modern som är den dominerande i familjen.

Då föräldrarna tillhör den radikala vänstern så drar de sig inte för att använda barnets rädsla för sin egen agenda. "Ut och demonstrera! Dra igång en revolution som en gång för alla sätter alla rövhattar på plats!" När ungen då gör detta så ser man till att vänstermedia är där och blåser upp det hela till den hysteri vi sett de senaste åren.

När sedan nyhetsfokus flyttas från klimatet till Coronaepidemin så hamnar Greta helt offside och luften går ur hela den närmast religiösa kult som bildats kring henne. I de läget ser kultmedlemmarna i vänstermedia till att hon helt plötsligt blir epidemiexpert också.

Problemet är att Greta inte kan ett dugg om epidemier och inte är ett dugg intresserad av det heller. Hon är helt fixerad vid klimatfaran och hennes agenda är att samhället, d.v.s. den västerländska civilisationen ska stoppa alla utsläpp omedelbart! Att konsekvenserna skulle medföra svält och kaos i den västerländska civilisationen om detta genomfördes struntar hon i. Det existerar inte i hennes tankevärld.

Därför blir hennes framträdande som Coronaexpert ett fiasko och varför CNN överhuvudtaget bjöd in henne är ofattbart. Visar väl bara vilken nivå på nyhetsförmedlingen som CNN håller numera.

En träffande beskrivning på "gudinnan".

Bra analys.

Annars kom jag mest hit för att påpeka att hon verkar vara alldeles bortglömd. Tack Gode Gud för det.
2020-05-23, 11:29
  #30690
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Bra analys.

Annars kom jag mest hit för att påpeka att hon verkar vara alldeles bortglömd. Tack Gode Gud för det.
Kan bara instämma. Så skönt att slippa ungen och sekten. Tyvärr så kommer dom nog med nytt trams, men den dagen den sorgen.
2020-05-23, 14:03
  #30691
Avstängd
wwrs avatar
EU har fått in sina pengar nu. Tidigare talade Leyen om en klimatfond på svindlande 10.000 miljarder kronor. Hon och Greta uppträdde tillsammans i parlamentet.

Men nu fick man in pengarna med Corona istället. Löfven och de andra har gått med på att EU skall spendera 5000 miljarder på Corona-kompensation! Det blir dubbel avgift till EU.

Greta gjordes snabbt om till Corona-expert och har uttalat sig i Expressen och suttit i panel för CNN.

EU har fått in sina pengar. Kanske blir det lite lugnare med klimatet och Greta en tid. Men den frågan slipper vi aldrig. Den splittrar samhället och destabiliserar regeringar, precis vad globalisterna vill. Vi får säkert höra Greta i Davos nästa år med samma replik "Our house is still on fire." (Fast ingen gör något åt det!)
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-05-23 kl. 14:11.
2020-05-25, 08:12
  #30692
Medlem
Jofs avatar
Det genomgående temat för kritiken mot Greta Thunberg i denna tråd är att man efter ha gått igenom hur oduglig, lurad och inkompetent hon är, måste konstatera att man inte fattar hur hon kan vara så uppskattad.
Det är en nöt att knäcka.
Vanligen löser man knuten med att helt sonika idiotförklara de som uppskattar henne. (CNN, Obama, Påven, folk i allmänhet, etc.). Det blir rätt många idioter.

Hon är ett sk Maskrosbarn. Trots handikapp lyckas hon nå stora framgångar. Det är beundransvärt för många, men retar gallfeber på andra.

En del kritiker är födda mobbare och ser ner på folk med neurologiska handikapp. Blir extra arga när sådana har framgång.
__________________
Senast redigerad av Jof 2020-05-25 kl. 08:56.
2020-05-25, 09:13
  #30693
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det genomgående temat för kritiken mot Greta Thunberg i denna tråd är att man efter ha gått igenom hur oduglig, lurad och inkompetent hon är, måste konstatera att man inte fattar hur hon kan vara så uppskattad.
Det är en nöt att knäcka.

Vanligen löser man knuten med att helt sonika idiotförklara de som uppskattar henne. (CNN, Obama, Påven, folk i allmänhet, etc.). Det blir rätt många idioter.

Hon är ett sk Maskrosbarn. Trots handikapp lyckas hon nå stora framgångar. Det är beundransvärt för många, men retar gallfeber på andra.

En del kritiker är födda mobbare och ser ner på folk med neurologiska handikapp. Blir extra arga när sådana har framgång.
Hon är en skådespelerska som agerar efter ett manuskript som skrivits av samma personer som bestämmer vad det skall stå i världspressen, vilken burit fram henne.

Hennes personliga framgång har kanske betydelse för de som läser Veckorevyn eller Svensk Damtidning. Men den har ingen politisk betydelse. Det är betalda Internettroll som fokuserar på hennes framgång och som vanligt fantiserar ihop olika påhittade personliga egenskaper hos personer som kritiserar samhällsfenomen.

Det är de som sprider Gretas budskap som försöker göra henne till hatad. Se vad hon själv (hennes PR-team) försöker få oss att tro om de som kritiserar hennes budskap.
https://twitter.com/GretaThunberg/st...979135488?s=19

Det är de som skrivit hennes manuskript man kan kritisera.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-05-25 kl. 09:23.
2020-05-25, 09:55
  #30694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det genomgående temat för kritiken mot Greta Thunberg i denna tråd är att man efter ha gått igenom hur oduglig, lurad och inkompetent hon är, måste konstatera att man inte fattar hur hon kan vara så uppskattad.
Det är en nöt att knäcka.
Vanligen löser man knuten med att helt sonika idiotförklara de som uppskattar henne. (CNN, Obama, Påven, folk i allmänhet, etc.). Det blir rätt många idioter.

Hon är ett sk Maskrosbarn. Trots handikapp lyckas hon nå stora framgångar. Det är beundransvärt för många, men retar gallfeber på andra.

En del kritiker är födda mobbare och ser ner på folk med neurologiska handikapp. Blir extra arga när sådana har framgång.
Själv tycker jag illa om Pippi Långstrump. Det betyder inte att jag tycker illa om Inger Nilsson som spelade Pippi i filmatiseringarna, det är själva rollfiguren jag ogillar. Och jag idiotförklarar folk som tycker att barn borde vara mer som Pippi.
2020-05-25, 10:14
  #30695
Medlem
Jofs avatar
Hon är inte hatad föreslår en, det är hennes budskap man tar avstånd från skriver en annan.
Den första har uppenbarligen fel. Hon är hatad och förnedrad som person.
Den andra har en rationell vinkling. Har en annan åsikt än Greta i klimatfrågan. Vilket är fullt respektabelt.
Återstår den rätt markanta gruppen som förnedrar henne på personlig basis. Mobbargruppen.

Ofta använder grupperna varandras argument. Så att de med rationella skäl hänvisar till hennes personliga handikapp - antagligen för att understryka att hon inte kan ha rätt i sak (klimatfrågan).
En tveksam argumentering.
2020-05-25, 12:00
  #30696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hon är inte hatad föreslår en, det är hennes budskap man tar avstånd från skriver en annan.
Den första har uppenbarligen fel. Hon är hatad och förnedrad som person.
Den andra har en rationell vinkling. Har en annan åsikt än Greta i klimatfrågan. Vilket är fullt respektabelt.
Återstår den rätt markanta gruppen som förnedrar henne på personlig basis. Mobbargruppen.

Ofta använder grupperna varandras argument. Så att de med rationella skäl hänvisar till hennes personliga handikapp - antagligen för att understryka att hon inte kan ha rätt i sak (klimatfrågan).
En tveksam argumentering.
Det handlar inte så mycket om huruvida hon har rätt eller fel i sak. Hon är ett outbildat barn. Hon har en grundskoleexamen det är allt. Det är inte så lite provocerande för högutbildade människor att bli uppmanade att lyssna på visdomen från ett barn. I synnerhet när budskapet är så makalöst platt.

Our house is on fire!
I want you to panic!
How dare you!

Ingen vuxen och självständigt tänkande individ tar budskap från ett uppskrämt och hysteriskt barn på allvar. Flickan behöver vård, inte uppmärksamhet.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback