2020-05-23, 10:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag kan inte bedöma henne med 100% säkerhet eftersom jag uppfattar bara 75% jag har den gamla skolboksengelskan och kan inte hänga med i allt.

Men ser du vilken uppgiven stämning bland hornalisterna, hon trycker till dom på ett mycket effektivare sätt än vad Trumpeten klarar. Oj oj oj, här är journalister som får gråa hår, hur har hon fått denna förmåga. Jag ser det från ovan och tar inte ställning.

Vem har lanserat "Obamagate", det verkar som om hon begär att hornalisterna börjar arbeta på det. Ja jag hoppas du ursäktar min osäkerhet, jag vet inte exakt vad som händer. Men denna Kayleigh, även om hennes själ skulle vara svart, anser jag att journalisternas makt börjar rubbas ordentligt. Det är lite Margret Thatcher över henne. Vi får se hur länge det håller för som du vet kan Trump få svängningar åt olika håll.
Ja, journalister blir lätt uppgiven av en person som inte kan svara på frågor utan att börja svamla om annat.
För det är inte så man kommer fram till saker och prata om annat, hon är en enabler inte en som har nått intresse för transparens.
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så din åsikt är alltså att Kayleigh är "otroligt oskicklig" på att hantera media. Rakt av?

Har du sett någon PK med henne? Hon är fan den bästa världen någonsin skådat. Oerhört påläst, oerhört snygg, oerhört smart. Hon skiner som en sol när hon dompterar fake news media.
Att inte svara på frågor är oskickligt, för det berättar man har nått och dölja.
Att svar sakligt på frågor, med fakta, forskning med en röd tråd, den har inget att dölja.

Och detta har ökat markant under trumpen och nu under COVID-19 krisen, som frö trumpen enbart handlar om omval och inte mycket om göra nått för folket och hjälpa dom i en tid av kris.
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror snarare att det är så att de suckar över att det är ännu en Kellyane Conway som de måste handskas med, jag är rätt säker på att den samlade presskåren är rätt less på den här administrationen eller åtminstone deras otroligt oskickliga hantering av media rakt av.
Och aldrig få raka svar, aldrig sett maken till en person som hoppar runt så och på köpet undvika frågorna helt.
Den som inte svarar på frågor i en sådan position den har inget att säga.
Och med tanke på hur svag trumpen är i tid av kris för sitt folk, så blir det ovanligt mycket prat om annat än de faktiska frågorna.
Citera
2020-05-23, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Det du skriver stämmer tyvärr inte. CDC sa att de enbart kunde släppas in om ålderdomshemmen kunde ta emot Kinaviruspatienterna på ett adekvat sätt och isolera dessa. Om inte, skall dessa tas omhand av sjukvården tills det kunde göras. Precis som samtliga Republikanska stater, som Florida, gjorde. Det Cuomo och andra Demokratiska mördar Guvernörer gjorde var att tvinga in sjuka oavsett om de kunde isolera dessa eller inte, och detta genom Executive order. De ville helt enkelt mörda de svaga dessa vidriga människor.

Siffrorna talar för sig själva, Demokratstyrda stater är i toppen hur man än mäter. Vidrigt dock att du försvarar deras handlingar.

Här förklarar en av NYs egna kongressledamöter Cuomos och dina lögner.

https://twitter.com/EliseStefanik/status/1263469602065059841?s=20

Läsproblem eller - skriver ju att man bör ge kritik till detta...
"I nån mening förändrar det inte bilden helt, de borde insett vidden, eller problemen med att skicka tillbaka smittade."

MEN... Stefanik bekräftar att de hade dessa direktiv,
men ursäktar sig med att det var case-by-case.

Jaha? Skulle Stefanik rädda CDCs direktiv så borde det varit typ exempelvis
att de smittade skulle vara i karantän 14 dagar innan de skickades hem till sitt nursing home....
MEN.. nej, det kunde hon inte säga för deras CDC rekommenderade alltså att nursing homes skulle ta emot smittade. Med tillägget att det handlade om case-by-case....wow, dagen är räddad

New York hade att man man kunde inte neka "soley based on confirmed" smitta.
Varje hem borde alltså kunna neka baserat på
"vi har inte plats", "vi saknar personal" etc.
Men det fanns inte utrymme att neka bara baserat på smitta.

Det avgörande är fortfarande - Stefanik menar att Nursing homes skulle ta emot smittade!

Sen visst, ska man räkna åt alla håll så...
Louisiana har hela 40% av sina dödsfall på "nursing homes" trots att de inte skickade tillbaka dem förens efter 30 dagar.
New York har bättre siffror trots detta beslut - så hur mycket har detta påverkat?

Hur brutalt det än låter så har nog äldre på nursing home världen över fått stanna "hemma" med deras vanliga vårdpersonal.

Så av de 4300 i NY som skickats till "nursing homes"
så har nog de flesta av dessa bara fått komma "hem"...

Plus att det är ju en j-a skillnad att vara en delstat med ett mindre antal smittade, inga problem att låta äldre stanna på sjukhus då...
Senast redigerad av Garre74 2020-05-23 kl. 10:38.
Citera
2020-05-23, 10:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Så din åsikt är alltså att Kayleigh är "otroligt oskicklig" på att hantera media. Rakt av?

Har du sett någon PK med henne? Hon är fan den bästa världen någonsin skådat. Oerhört påläst, oerhört snygg, oerhört smart. Hon skiner som en sol när hon dompterar fake news media.

Med tanke på att hon inte längre bjuds in (åtminstone inte till min vetskap) så är mitt svar absolut ja, Conway är urusel på att hantera nyhetsmedierna då hon kör med så pass tydliga lögner att hon kör med alternativ-fakta.
Citera
2020-05-23, 10:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Med tanke på att hon inte längre bjuds in (åtminstone inte till min vetskap) så är mitt svar absolut ja, Conway är urusel på att hantera nyhetsmedierna då hon kör med så pass tydliga lögner att hon kör med alternativ-fakta.
Kayleigh är alltså den nya.
Citera
2020-05-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag kan inte bedöma henne med 100% säkerhet eftersom jag uppfattar bara 75% jag har den gamla skolboksengelskan och kan inte hänga med i allt.

Men ser du vilken uppgiven stämning bland hornalisterna, hon trycker till dom på ett mycket effektivare sätt än vad Trumpeten klarar. Oj oj oj, här är journalister som får gråa hår, hur har hon fått denna förmåga. Jag ser det från ovan och tar inte ställning.

Vem har lanserat "Obamagate", det verkar som om hon begär att hornalisterna börjar arbeta på det. Ja jag hoppas du ursäktar min osäkerhet, jag vet inte exakt vad som händer. Men denna Kayleigh, även om hennes själ skulle vara svart, anser jag att journalisternas makt börjar rubbas ordentligt. Det är lite Margret Thatcher över henne. Vi får se hur länge det håller för som du vet kan Trump få svängningar åt olika håll.

"trycker till" - ljuger ljuger ljuger, ja - jag förstår att man suckar. Det borde kännas pinsamt, men men... inte för folk i denna administration de ser en stolthet över att ljuga arslet av sig!
Citera
2020-05-23, 11:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Kayleigh är alltså den nya.

Med tanke på att den nya valde att inte svara på frågan utan kör med "Du får göra lite efterforskning" trots att det är hennes jobb så faller hon absolut inom samma kategori, men nu vet vi ju om att du tycker om sådana individer så för dig så är det bra mediahantering.
Citera
2020-05-23, 11:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Med tanke på att den nya valde att inte svara på frågan utan kör med "Du får göra lite efterforskning" trots att det är hennes jobb så faller hon absolut inom samma kategori, men nu vet vi ju om att du tycker om sådana individer så för dig så är det bra mediahantering.
"På frågan"??? Hon har fått väldigt många frågor. Vilken fråga menar du?
Citera
2020-05-23, 11:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"trycker till" - ljuger ljuger ljuger, ja - jag förstår att man suckar. Det borde kännas pinsamt, men men... inte för folk i denna administration de ser en stolthet över att ljuga arslet av sig!
Vad tror du att hon ljuger om? Hon talar ju sanning hela tiden, om precis allt.

Plocka gärna ut någonting du tror är en lögn så lovar jag att jag ska förklara för dig vad det handlar om.

https://www.youtube.com/watch?v=jIQgtktfgeA
Citera
2020-05-23, 11:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Läsproblem eller - skriver ju att man bör ge kritik till detta...
"I nån mening förändrar det inte bilden helt, de borde insett vidden, eller problemen med att skicka tillbaka smittade."

MEN... Stefanik bekräftar att de hade dessa direktiv,
men ursäktar sig med att det var case-by-case.

Jaha? Skulle Stefanik rädda CDCs direktiv så borde det varit typ exempelvis
att de smittade skulle vara i karantän 14 dagar innan de skickades hem till sitt nursing home....
MEN.. nej, det kunde hon inte säga för deras CDC rekommenderade alltså att nursing homes skulle ta emot smittade. Med tillägget att det handlade om case-by-case....wow, dagen är räddad

New York hade att man man kunde inte neka "soley based on confirmed" smitta.
Varje hem borde alltså kunna neka baserat på
"vi har inte plats", "vi saknar personal" etc.
Men det fanns inte utrymme att neka bara baserat på smitta.

Det avgörande är fortfarande - Stefanik menar att Nursing homes skulle ta emot smittade!

Sen visst, ska man räkna åt alla håll så...
Louisiana har hela 40% av sina dödsfall på "nursing homes" trots att de inte skickade tillbaka dem förens efter 30 dagar.
New York har bättre siffror trots detta beslut - så hur mycket har detta påverkat?

Hur brutalt det än låter så har nog äldre på nursing home världen över fått stanna "hemma" med deras vanliga vårdpersonal.

Så av de 4300 i NY som skickats till "nursing homes"
så har nog de flesta av dessa bara fått komma "hem"...

Plus att det är ju en j-a skillnad att vara en delstat med ett mindre antal smittade, inga problem att låta äldre stanna på sjukhus då...
Så kontentan av ditt inlägg är alltså att Cuomo, med över 10 000 dödsfall på sitt samvete, gjorde rätt som tvingade äldreboenden att ta emot smittade, trots att äldreboendena saknade rutiner för att hantera dem, vilket vad CDC:s krav?

Du är sannerligen en ond jävel.
Citera
2020-05-23, 12:18
Medlem
klybans avatar
Citat:

Plocka gärna ut någonting du tror är en lögn så lovar jag att jag ska förklara för dig vad det handlar om.

Som hon hoppar runt, så kan hon aldrig någonsin säga en sanning då all faktan saknas.
Så vi förstår varför du lyfter henne.

Dock spelar det ingen roll vad hon säger, då hon inte svarar på några frågor.
Dock säger hon många ord på en rad som saknar betydelse.

Och trumpen behöver en såna här för buffra sig emot saklig kritik i COVID-19, men utan sakliga svar så förstår vi all att detta är fake taleskvinna.
Och snart spelar det ingen roll vad hon säger, då trumpen fixat så många arbetslösa och ekonomin är på väg rätt ned i botten pga denna svaghet som "president".

Och det som är bra att trumpen är så svag och inte tog tag i detta, det är att folks ögon öppnas som annars inte skulle.
Vilket vi också ser i förtroendet som sviker även bland de egna.
Och alla galna COVID-19 råd, som gå till arbetet med lite COVID-19, desinfektions medel i lungorna och skadliga UV.lampor också i lungorna osv...osv...osv...osv...osv...osv...(Får nöja med detta, för det skulle behövas många mer osv... för återspegla inkompetensen av trumpen att leda ett land i kris och för folket och dess medborgare.)

Och allt detta är trumpens ansvar, så varför springer trumpen och gömmer sig i en så stor kris?
Citera
2020-05-23, 12:27
Medlem
Citat:

haha jojo. Talar sanning om allt hela tiden.. hahhaha den var bra.

Så.... hon tog upp de haft övningar relaterat till liknande pandemier under augusti förra året.
Hon sa då att de skapat en NY plan för att Obamas plan inte höll måttet.

Jag tror att skulle man kontrollera och jämföra så den "nya" planen, är den säkert till 99% lika som den gamla eller så är det nya planen - värdelös full av nonsens.....

Inte en enda gång har nån annan tagit detta upp heller, det har bara varit "Obama Obama Obama".
Men NU klämmer hon ur sig hur bra plan de hade.

Hon sa att deras övningar visade att de behövde en task force - med Mike Pence som chef.
Eh? De hade övningar som pekade på att en i ämnet totalt outbildad person ska vara ledare!?!?!?!
Mike Pence... yeeeeah right. I call it Bullshit.

De ska ha alltså varit väl förberedda, haft övningar, tagit fram nya planer osv.
MEN inte en enda gång gör de en genomgång av aktuell status på deras stockpile.
Utan väljer att NU skylla på Obama... som hade ansvar för TRE år sen!!
LOL

Dessutom, det fanns mycket i denna stockpile, så det är i sig en överdrift att kalla det tomt.
Det saknades masker/(ventilators?) men fanns rätt mycket av allt annat.

Men hon talar "sanning" om hur väl förberedda dem var...
LOL
Senast redigerad av Garre74 2020-05-23 kl. 12:41.
Citera
2020-05-23, 12:28
Medlem
Citat:
Så kontentan av ditt inlägg är alltså att Cuomo, med över 10 000 dödsfall på sitt samvete, gjorde rätt som tvingade äldreboenden att ta emot smittade, trots att äldreboendena saknade rutiner för att hantera dem, vilket vad CDC:s krav?

Du är sannerligen en ond jävel.

10 000? Det har dött 5800 på äldreboende, 22 000 totalt.

Menar du att Cuomo har ansvar för alla 22 000?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in