2020-05-22, 13:00
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schoutbynacht
Du får justera sökfunktionen själv. Ändra från Relevans till Senaste inlägg fallande (eller vad som önskas).

Kommer inte åt denna funktion då jag inte använder javascript (av säkerhetsskäl).

Det vore önskvärt att listan över citerade inlägg by default sorteras efter datum (precis som tidigare), inte "relevans" eller något annat. Just denna lista använder man ju nästan alltid för att kolla vem som citerat dig nyligen och väntar på svar. Vem som citerade dig för 5 eller 10 år sedan är ointressant.
Citera
2020-05-22, 13:00
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Listan över citerade inlägg slutade fungera idag. Har det möjligen något med den nya sökfunktionen att göra?

Ja, det stämmer. Den nya sökfunktionen söker inte på citerade inlägg.
Detta kommer dock att åtgärdas, och du kommer senare att kunna välja om du vill inkludera citerade inlägg eller inte i din sökning. Jag anser att båda alternativen bör finnas. De fyller båda en funktion.
Så detta kommer att åtgärdas, och lanseras inom kort. Förhoppningsvis inom den närmaste veckan.

admin
Citera
2020-05-22, 13:01
Medlem
kalkryggars avatar
När jag klickar på länken för att se mina citerade inlägg så får jag upp inläggen i ett huller om buller och måste själv in och ange sortering för senaste i fallande. Jag antar att typ 100% vill ha senaste i fallande och då borde det vara det som är förinställt.
Senast redigerad av kalkryggar 2020-05-22 kl. 13:18.
Citera
2020-05-22, 13:06
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Verkar lite småbuggigt, men tycks ha potential!
Grattis till 20 år!

Det kan säkert förekomma vissa buggar i början som vi missat.
Om ni upptäcker något som är fel, så får ni gärna rapportera dem här direkt i tråden.
Ju tidigare felen upptäcks, desto tidigare kan de åtgärdas.

admin
Citera
2020-05-22, 13:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Ja, det stämmer. Den nya sökfunktionen söker inte på citerade inlägg.
Detta kommer dock att åtgärdas, och du kommer senare att kunna välja om du vill inkludera citerade inlägg eller inte i din sökning. Jag anser att båda alternativen bör finnas. De fyller båda en funktion.
Så detta kommer att åtgärdas, och lanseras inom kort. Förhoppningsvis inom den närmaste veckan.

admin

Tack för snabbt svar. Jag kanske var otydlig, men problemet är inte med sökfunktionen utan listan över citerade inlägg. Den visar fortfarande citerade inlägg, men nu i randomiserad ordning. Alltså inte sorterat efter datum, som tidigare.
Citera
2020-05-22, 13:11
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag skrev ett inlägg precis i den här tråden som verkar vara borta?? Försvann det, kom det inte med eller togs det bort?

Jag skrev om sökfunktionen och med tanke på det jag citerar här så angav jag feedback på vad som borde förbättras?

Försvann det inlägget eller bug? Förvirrad??
Skrev jag inte/skickade inte?

Edit: Ah okej... synpunkter på specifikt sökfunktionen kanske avses.

Det var jag som raderade ditt inlägg.
Ditt inlägg handlade främst om helt andra saker än just sökfunktionen, så det raderades som OT.

admin
Citera
2020-05-22, 13:16
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Tack för snabbt svar. Jag kanske var otydlig, men problemet är inte med sökfunktionen utan listan över citerade inlägg. Den visar fortfarande citerade inlägg, men nu i randomiserad ordning. Alltså inte sorterat efter datum, som tidigare.

Jag märkte att jag som inloggad gör inställningen en gång att jag vill ha citerade sorterade senast i fallande.
Hur sparas den inställningen (hur länge håller den) är ju då frågan?

Men som utloggad och in på länken citerade inlägg så sorteras det på relevans ändå. Som utloggad så kan jag inte ens ändra sortering. Därför borde det vara förinställt att sortera på senaste i fallande.
Citera
2020-05-22, 13:18
Medlem
Ducadreams avatar
Grattis Flashback forum på 20 års dagen! Kan inte fatta att det redan gått 20 år sedan år 2000. 🥳🥳🥳
Citera
2020-05-22, 13:19
Administrator
admins avatar
Citat:
Kommer inte åt denna funktion då jag inte använder javascript (av säkerhetsskäl).

Det vore önskvärt att listan över citerade inlägg by default sorteras efter datum (precis som tidigare), inte "relevans" eller något annat. Just denna lista använder man ju nästan alltid för att kolla vem som citerat dig nyligen och väntar på svar. Vem som citerade dig för 5 eller 10 år sedan är ointressant.

Citat:

Det du söker efter är sådant som du inte nödvändigtvis behöver sökfunktionen till.
Du är inte ensam om att önska en bättre lösning på det du beskriver, och det ligger på vår to-do-list.
Vill inte ge något datum när detta är klart, då detta bl.a. beror på ifall det upptäcks några buggar med sökfunktionen etc.
Men i korthet så kommer det du efterfrågar att fixas. Men inte nödvändigtvis som en del av sökfunktionen.

admin
Citera
2020-05-22, 13:25
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men som utloggad och in på länken citerade inlägg så sorteras det på relevans ändå. Som utloggad så kan jag inte ens ändra sortering. Därför borde det vara förinställt att sortera på senaste i fallande.

Vi tycker att relevans är bättre än fallande som default.
I annat fall så riskerar du att få upp en massa samlingstrådar eller diskussioner som handlar om något helt annat, men där sökordet finns med i diskussionen.
Båda alternativen ska givetvis finnas, men som default tycker vi att relevans är de bästa alternativet.

admin
Citera
2020-05-22, 13:36
Moderator
Psilosophers avatar
Yay, grattis What a long, strange trip it's been...

Citat:

Jag får upp dem i ordning. Noterar även att jag ser det citerade inlägget och hela svaret i listan.

Smutt

Sökfunktionen har länge varit sorgligt eftersatt, men nu så
Citera
2020-05-22, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Fixat. nu sorterar den på senaste inlägg istället för relevans.
Citat:

Det ändrades nyss, se ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in