Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-21, 13:50
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Ja det var riktigt dumt. Att utmåla sig som en som köpt sex av någon som inte tycker "det var så trevligt" ger ju klara associationer att han knullat någon som faktiskt inte ville detta.

Sen att han skrev en massa trams mitt i natten först och sen rusade till tv 4 för att göra bort sig ännu mer tenderar faktiskt att vara humor. I all tragik.

Men han hade ju redan börjat resan neråt genom att ljuga om företag och anställda som inte finns. Det var bara en tidsfråga.

Precis.
Hans imperium hade nog varit kvar.
Ja inte tjejen hans kanske..
Men resten
Citera
2020-05-21, 13:51
Medlem
Har träffat idiotjäveln flera gånger när han varit på fyllan.

Jag är inte det minsta förvånad

En riktigt obehaglig jävel
Citera
2020-05-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Precis.
Hans imperium hade nog varit kvar.
Ja inte tjejen hans kanske..
Men resten

Jag han hade nog kunnat fantisera vidare om sitt imperium om han inte åkt fast för sexköpet.
Citera
2020-05-21, 13:57
Medlem
Citat:
Media har knappast problem med det, de har ju skrivit om hans lögner fullständigt medvetna om att det var lögn från början till slut. Mer konstigt att Paolo inte förstod att det är så media fungerar. Han måste vara riktigt dunderkorkad ju.
Media är självklart medvetna om det, men jag har inte sett ett enda reportage i kvällspressen som förklarat hur Paolos ägarstruktur ser ut. Allt är offentligt, men av någon anledning har dom inte kunnat redovisa det så vitt jag sett.

Länka gärna om du har något bra exempel.
Citera
2020-05-21, 14:00
Medlem
Arne Bajses avatar
[quote=MuhamtaCurry|71654352]Utmaningen blir väl att nu matcha inkomster och utgifter. Han har vant sig vid en viss standard. Villa i Nacka och en hel del annat som bör ha en ansenlig driftskostnad. Om han blir tvungen att börja som taxichaffis kommer plus och minus inte gå ihop på sikt. Vet inte vilka kriminella kontakter han har. Eventuellt kan han ge sig in på droger men det forna kändisskapet är en nackdel i det sammanhanget då reportrar mm tycker han är clickbait.

Som karaktär är han förmodligen mycket känslodriven och bryter ihop lätt så just nu är samtliga odds mot honom. Frågan är hur mycket deg han tjänat /QUOTE]

Nån taxichaffis , vakt eller sjukvårdare blir han inte eftersom han är dömd för brott.
Citera
2020-05-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Media är självklart medvetna om det, men jag har inte sett ett enda reportage i kvällspressen som förklarat hur Paolos ägarstruktur ser ut. Allt är offentligt, men av någon anledning har dom inte kunnat redovisa det så vitt jag sett.

Länka gärna om du har något bra exempel.

Det heter ju att man ska aldrig granska en bra historia. Så det var väl så att de skrev hans lögner och fick klick på det och nu får de ännu mera klick.

Kvällspressen som numera kommer på morgnarna är ju mest svammel. Lättspydd text med klickiga bilder.
Citera
2020-05-21, 14:02
Medlem
Fjantors avatar
Kommer troligast dra sig tillbaka på sin vingård i Italien..
Ligga på terrassen och dricka campari.
Citera
2020-05-21, 14:03
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
[quote=Arne Bajse|71671508]
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Utmaningen blir väl att nu matcha inkomster och utgifter. Han har vant sig vid en viss standard. Villa i Nacka och en hel del annat som bör ha en ansenlig driftskostnad. Om han blir tvungen att börja som taxichaffis kommer plus och minus inte gå ihop på sikt. Vet inte vilka kriminella kontakter han har. Eventuellt kan han ge sig in på droger men det forna kändisskapet är en nackdel i det sammanhanget då reportrar mm tycker han är clickbait.

Som karaktär är han förmodligen mycket känslodriven och bryter ihop lätt så just nu är samtliga odds mot honom. Frågan är hur mycket deg han tjänat /QUOTE]

Nån taxichaffis , vakt eller sjukvårdare blir han inte eftersom han är dömd för brott.
Han golade ju ner horan och hennes verksamhet genom att hinta att hon förmodligen var dittvingad.
Eventuella kriminella kontakter lär även dom ta avstånd. Golare har inga polare.
Senast redigerad av KnugenAfKnungsan 2020-05-21 kl. 14:10.
Citera
2020-05-21, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Svensk media är nog dom värsta torskarna i det här spektaklet. I flera års tid har dom skrivit om Paolos affärsimperium med 200 anställda osv.. som visade sig vara ett rent luftslott. Finns det ingen som helst källgranskning på vad dom publicerar? Och nu när vinden vänder så är dom jäkligt snabba på att sänka samma person som dom byggt upp under flera årstid.

Att Paolo har gjort bort sig är nog dom flesta överens om, men hur media kan titta sig själv i spegeln efter det här har jag svårt att se.
Vad får dig att tro att de ser sig själva i spegeln.
Citera
2020-05-21, 14:12
Medlem
Citat:
Det heter ju att man ska aldrig granska en bra historia. Så det var väl så att de skrev hans lögner och fick klick på det och nu får de ännu mera klick.

Kvällspressen som numera kommer på morgnarna är ju mest svammel. Lättspydd text med klickiga bilder.
Exakt.

Dom byggde upp en klickhora under många års tid för att sedan sänka samma person över en natt för att tjäna ännu mera pengar.

Vidrigt och märkligt att ingen har granskat och ifrågasatt moralen i det.
Citera
2020-05-21, 14:12
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Konstigt att horan inte gått ut mer i media, låta sig intervjuas i tv 4 och sådant. Lär ju finnas intresse och pengar i det.
Citera
2020-05-21, 14:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Konstigt att horan inte gått ut mer i media, låta sig intervjuas i tv 4 och sådant. Lär ju finnas intresse och pengar i det.

Vilken kund skulle våga anlita hennes tjänster efter det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in