2020-05-20, 18:55
Medlem
Dikt i Mariestadstidningen 19 maj:

Dikt till Pablo!

Före detta ligisten,
numera sexisten.
Är nu lite vissen.

Ber om ursäkt att han finns till,
anser i huvudet det står still,
Trots sina stora muskler en lipsill.

Det är en tragisk historia och inte något spex,
ingen vinnare finns när det gäller handel med sex.
Inte bara Paoblo har brist på moralisk kodex.

Förr var han besluten,
slå folk på truten.
Nu åkte han fast, heder åt snuten!

Nu i butiker hans varor plockas ner,
får ej vara i radio och TV mer.
Alla ser på honom ner.
Citera
2020-05-20, 18:56
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaffarByn163
Vad tror ni Paolo gör just nu?

Ey ... Paolo Roberto är nånstans och bryter ihop.
Är förbannad så in i helvete för allt är så jävla fel och inte som Paolo tycker.
Offerkofta, träna, gapa och supa lite hårt ett tag.

Sen skapar han bilden av boxar-Paolo som ska slå hela världen både på käften och med häpnad.
O så med handduk runt nacken och i svart linne börjar han en lång jävla helvetes väg tillbaka ... aldrig till det han hade, men till nånting.

Nånting.

,
Citera
2020-05-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag jämförde inte med någon annan otrohet utan med hans flickvän.

Jag förstår bara inte varför kvinnor känner sej så hotade av något så opersonligt.
Även i länder där det är normaliserat så har ca 80% an männen aldrig satt på ett fnask.
Citera
2020-05-20, 18:57
Medlem
brainpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Ja Brinkenstjärna är vad man inom psykvården kallar kroniker.
Och Paolo Roberto får slåss hårt för att inte hamna där.

Det finns nämligen ingen väg därifrån tillbaka.

Paolo är bra på att slåss. Men den här typen av fight tror jag inte han klarar av. Han är en sådan där som alltid måste bli påhejad och få bekräftelse. Tror han står ganska ensam nu och då du snabbt och blir upplockad av personer som vill utnyttja dig. Lite poetisk rättvisa i det kanske, men inget jag önskar någon annan.
Citera
2020-05-20, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainpool
Paolo är bra på att slåss. Men den här typen av fight tror jag inte han klarar av. Han är en sådan där som alltid måste bli påhejad och få bekräftelse. Tror han står ganska ensam nu och då du snabbt och blir upplockad av personer som vill utnyttja dig. Lite poetisk rättvisa i det kanske, men inget jag önskar någon annan.

Är han? Han fick ju råpisk i boxningsringen. Var ju klappkass mot Armand Kranjc. Mycket snack och liten verkstad.
Citera
2020-05-20, 19:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Även Michael Brinkenstjärna som säger sig vara nära vän med Paolo säger att det inte var första gången.
Saxat från hans Facebooksida:
Du har halkat & det rejält ! Alla halkar vi i livet .. alla har vi vårt skit .. jag mitt & du ditt . Först Hyllas man av media till enorma höjder .. sen när den riktiga olyckan är framme pga ens mkt dåliga handlingar ! Ja då sänks man forever ! Du är anklagad för sexköp som du rakryggat erkänt , det som slår mig .. hur fan tänkte du ? Har du inget konsekvenstänk ? Men när man har medvind & står på toppen .. alla älskar en ... ja då tänker man inte , då är man odödlig i sin självkänsla ! Jag kan bara villigt erkänna av mina egna erfarenheter & egna misstag.. att framgång föder idioti ! Du är en Idiot som sänkte hela ditt liv . Detta var inte första gången du hittade ngn tjej som var villig för Cash .. men förhoppningsvis sista .. eller inte ?

Hade Paolo varit ärlig i sin Pudel han gjorde mindre än ett dygn efter det han åkt fast och erkänt precis hur allt förhåller sig kanske det funnits något att jobba vidare på och kanske fått en mildare behandling i pressen och från allmänheten? ….

Han låter inte som att han skulle vara en vän till PR.
Citera
2020-05-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Är han? Han fick ju råpisk i boxningsringen. Var ju klappkass mot Armand Kranjc. Mycket snack och liten verkstad.

Kan man inte vara bra på att slåss för man får stryk?
Vad är du bra på, gömma dig bakom en skärm som många andra här... face han med era ord...innan detta har ni bra hållit käften, nu är han hel plötsligt sämst på allt.....jävligt konstiga folk finns det...
Citera
2020-05-20, 19:08
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han låter inte som att han skulle vara en vän till PR.
Jodå. Skillnaden gentemot övriga vänner är att PR inte har någon hållhake på Brinkenstjärna. De andra uttalar sig inte eftersom de sitter sitter på nålar och hoppas att det här ska blåsa över utan att de följer med i fallet.
Citera
2020-05-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Vad är du bra på, gömma dig bakom en skärm som många andra här... face han med era ord...innan detta har ni bra hållit käften, nu är han hel plötsligt sämst på allt.....jävligt konstiga folk finns det...

Nej hade han varit bra på att slåss hade han ju inte fått stryk. Ibland blir man förbluffad över folks logik.
Citera
2020-05-20, 19:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborg76
Dikt i Mariestadstidningen 19 maj:

Dikt till Pablo!

Före detta ligisten,
numera sexisten.
Är nu lite vissen.

Ber om ursäkt att han finns till,
anser i huvudet det står still,
Trots sina stora muskler en lipsill.

Det är en tragisk historia och inte något spex,
ingen vinnare finns när det gäller handel med sex.
Inte bara Paoblo har brist på moralisk kodex.

Förr var han besluten,
slå folk på truten.
Nu åkte han fast, heder åt snuten!

Nu i butiker hans varor plockas ner,
får ej vara i radio och TV mer.
Alla ser på honom ner.

Fin dikt.
Citera
2020-05-20, 19:13
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Jodå. Bra på att slåss var han. Speciellt att slå på ensamma fulla män på väg hem från krogen.
Kamma dig för fan.
Citera
2020-05-20, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaffarByn163
Vad tror ni han känner när han är tvungen att se sina oskyldiga söner i ögonen efter medias offentliga avrättning och förnedring av deras pappa?
Vilka känslor tror ni hans gamla föräldrar upplever denna helg?

🇳🇴Prega per te Roberto!🇮🇹

Du kom ju med sensationella nyheter: Har Paolo flera söner?

Sen är det synd om Vicenzo och Ellen. De fick en försenad födelsedagspresent som de sällan glömmer. Men å andra sidan ser de kanske inte sonens snedsteg så allvarligt som de skulle se den om de var svenskar? Invandrare har många gånger inte samma värderingar som infödingar.

Som from katoliker ber du för Paolo. Det är trevligt av dig. Kanske även Paolo ber stilla i sin ensamhet.

"Vårt dagliga bröd giv oss i dag, och förlåt oss våra skulder, såsom ock vi förlåta dem oss skyldiga äro, och inled oss icke i frestelse utan fräls oss ifrån ondo."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in