2020-05-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jo om föräldrar till barn som inte är myndiga blir föremål för polisutredning som leder till att någon förälder lagförs, utgår automatiskt en oros-anmälan till soc. för att se över hemförhållanden, barnens mående mm

Fel, finns inget som heter automatisk orosanmälan för det första, för det andra finns det inget i socialtjänstlagen kring de du uppger
Citera
2020-05-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Varför skulle det vara en otrovärdig förklaring? Hon är hårt tränande, vilket påverkar kvinnors sexlust. Sen har ju kvinnor lingonvecka också.

Låter mer troligt som det än att han bara plötsligt ledsnat på henne?

Efter att ha bott i hop två månader eller vad de kan ha blivit?

jag tror att han tänder på sig själv när han köper sex, han känner sig häftig och går emot feminazisterna som han hatar hahaha..
Citera
2020-05-20, 18:33
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har svårt att se det otroligt roliga i detta att vissa pastasorter har HÅL i sig.. haha..hahaha..

Vet ej om programledarna också är helt imbecilla eller skrattade de bara med för att inte genera honom.
Verkade som att Steffo tyckte att det var lite besvärande och ville bryta, men Jenny S skrattade definitivt självmant
Citera
2020-05-20, 18:34
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Gissningsvis ungefär samtidigt?

https://www.merinfo.se/person/Nacka/...69/bq123-2o4u4
Fast om Paolo Roberto har eb lägenhet/villa som är värd strax över 6 miljoner kronor, ja då kan han mycket väl vara värd nära 50 miljoner kronor. Han verkar ha sitt på det torra så sett.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är klart att han egentligen inte tycker att det är fel att köpa sex, då hade han inte gjort det. Det är den dubbelmoralen som gör att skiten exploderade rätt i ansiktet på honom. Du och alla andra som försöker förskjuta skulden på feminister, media och allt annat har bara inte fattat att Pablo får ligga som han bäddat. Reaktionen hade varit extremt mycket mindre om han hade hållit tyst och gått under jorden. Då hade det blåst över, men dubbelmoralen var mycket värre än sexköpet.
Vadå "försöker förskjuta skulden på feminister, media och allt annat"? Det är ju deras fel till att det har blivit Paolo-gate av den här irrelevanta skitsaken. Hade Paolo varit klassiskt otrogen istället genom att knulla någon Tinderbrud helt gratis så hade det inte blivit en större grej av det här; det hade tagit slut med flickvännen och livet hade rullat på som vanligt för Paolo Roberto. Nu gav han istället någon hora 1500 kr, och feminizterna på Afrobladet, som Cissi Wallin, Veronica Maggio och resten av det tunga kavalleriet har slaktat honom i snart en vecka över en riktig skitsak och framställt honom som våldtäktsman och allt möjligt. Mannens karriär och framtid är helt förstörd nu och han har blivit paria och persona non grata, för något som minst 10% av alla svenska män gör, och som är socialt accepterat och fullt lagligt i majoriteten av alla europeiska länder.

Att Paolo Roberto frivilligt gick och pudlade i TV4 beror på att han förstod att det här skulle läcka, eftersom sånt läcker nuförtiden, som till exempel i fallet med Soran Ismail, som gömde sig två år efter att han fick flera våldtäktsanmälningar. Soran Ismail kom undan med ett mycket värre brott, men Paolo Roberto har inte våldtagit kvinnor.
Citera
2020-05-20, 18:35
Medlem
Mer.info.007s avatar
Jag ska gå och riva sönder alla hans kokböcker sen elda upp dom. vill inte ha smutset hemma hos mig
Citera
2020-05-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Du som vet typen; vad var det PR kunde få från den typen som han inte kunde få från sin 25 år yngre vältränade flickvän?

Det finns ju ingen som helst person kemi och man får ingen bekräftelse av att ha sex
med en prostituerad, är det värre att vara otrogen med en prostituerad än om han
hade satt på en tjej på jobbet.
Hade det inte känts värre om han hade haft en fast kk på jobbet än att han hade betalat 1500
för att knulla en glädjeflicka i 30 min.
Det är ju sjukt opersonligt att pröjsa 1500 i 30 min, varför är det hemskare att vara otrogen
med en prostituerad ?
Citera
2020-05-20, 18:37
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Inte alls. Risken är nästan obefintlig.

Paolo hade otur denna gång. Enligt GW har Paolo gjort det här vid många tillfällen.

Även Michael Brinkenstjärna som säger sig vara nära vän med Paolo säger att det inte var första gången.
Saxat från hans Facebooksida:

Du har halkat & det rejält ! Alla halkar vi i livet .. alla har vi vårt skit .. jag mitt & du ditt . Först Hyllas man av media till enorma höjder .. sen när den riktiga olyckan är framme pga ens mkt dåliga handlingar ! Ja då sänks man forever ! Du är anklagad för sexköp som du rakryggat erkänt , det som slår mig .. hur fan tänkte du ? Har du inget konsekvenstänk ? Men när man har medvind & står på toppen .. alla älskar en ... ja då tänker man inte , då är man odödlig i sin självkänsla ! Jag kan bara villigt erkänna av mina egna erfarenheter & egna misstag.. att framgång föder idioti ! Du är en Idiot som sänkte hela ditt liv . Detta var inte första gången du hittade ngn tjej som var villig för Cash .. men förhoppningsvis sista .. eller inte ?

Hade Paolo varit ärlig i sin Pudel han gjorde mindre än ett dygn efter det han åkt fast och erkänt precis hur allt förhåller sig kanske det funnits något att jobba vidare på och kanske fått en mildare behandling i pressen och från allmänheten? ….
Senast redigerad av 123.... 2020-05-20 kl. 18:41.
Citera
2020-05-20, 18:39
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Vore intressant om någon granskade hans recept i hans böcker. Skulle inte förvåna mig om han Terjat en del från riktiga kockar.
Citera
2020-05-20, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Fel, finns inget som heter automatisk orosanmälan för det första, för det andra finns det inget i socialtjänstlagen kring de du uppger

Det finns en bred uppfattning om att man ska göra en orosanmälan för barn när en förälder har köpt sex. Hur det görs i det här fallet vet jag inte, barnen är ju 13 och 16 men man kanske vill kolla hur de mår, om de behöver stöd på något sätt.

Tycker det där är jättesvårt. De vuxna kan när sånt här händer ha svårt att se barnen på grund av att de är för stressade kring allt möjligt, men om socialtjänsten har någon möjlighet att hjälpa beror nog helt klart på vilka personer som jobbar med detta. Det finns en hel del nötter därute, men även fullständigt fungerande människor.

Forskningen har också funnit att de män som köper sex är mer benägna att använda könsrelaterat våld i övrigt och att de identifierar sig mer med en våldsam maskulinitet än övriga män. Sexköpet kan alltså ses som en riskfaktor för ytterligare våld mot andra.

Köp av sexuell tjänst är ett brott enligt Brottsbalkens sjätte kapitel och därmed ett sexualbrott. Brottet ingår i kategorin mäns våld mot kvinnor och barn. Sexköpet visar att mannen har normer och värderingar som i hans roll som förälder riskerar att påverka hans barn negativt. Sexköpet signalerar dessutom en ökad risk för fler våldshandlingar.

Så ja, om en förälder har gjort sig skyldig till köp av sexuell tjänst, är det en anledning till att polisen allvarligt ska överväga att göra en orosanmälan om barn som far illa till socialnämnden. Detta beslutade också en enig Individ- och familjenämnden vid sitt senaste möte att förmedla till polisen i Umeå.https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...liga-foraldrar
Citera
2020-05-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenAfKnungsan
Vore intressant om någon granskade hans recept i hans böcker. Skulle inte förvåna mig om han Terjat en del från riktiga kockar.

Ha ha det har jag inte tänkt på. Det ska väl ha varit en gammal fasters recept. Hon kanske inte var en bluff och hade genuina recept, men man vet aldrig. Hon kanske inte ens finns.
Citera
2020-05-20, 18:42
Medlem
brainpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Du har halkat & det rejält ! Alla halkar vi i livet .. alla har vi vårt skit .. jag mitt & du ditt . Först Hyllas man av media till enorma höjder .. sen när den riktiga olyckan är framme pga ens mkt dåliga handlingar ! Ja då sänks man forever ! Du är anklagad för sexköp som du rakryggat erkänt , det som slår mig .. hur fan tänkte du ? Har du inget konsekvenstänk ? Men när man har medvind & står på toppen .. alla älskar en ... ja då tänker man inte , då är man odödlig i sin självkänsla ! Jag kan bara villigt erkänna av mina egna erfarenheter & egna misstag.. att framgång föder idioti ! Du är en Idiot som sänkte hela ditt liv . Detta var inte första gången du hittade ngn tjej som var villig för Cash .. men förhoppningsvis sista .. eller inte ?

Bussig kommentar från en ”kompis”.
Citera
2020-05-20, 18:42
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Även Michael Brinkenstjärna som säger sig vara nära vän med Paolo säger att det inte var första gången.
Saxat från hans Facebooksida:

Hade Paolo varit ärlig i sin Pudel han gjorde mindre än ett dygn efter det han åkt fast och erkänt precis hur allt förhåller sig kanske det funnits något att jobba vidare på och kanske fått en mildare behandling i pressen och från allmänheten? ….

1. Brinkenstjärna har aldrig varit folklig likt Paolo. Han gottar sig åt att fler åker dit och inte bara han, den lilla lorten.

2. Om två idioter gör upp en plan när dom träffas, vet ni vad det blir då?

En idiotplan.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in