2020-05-20, 17:19
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Du som vet typen; vad var det PR kunde få från den typen som han inte kunde få från sin 25 år yngre vältränade flickvän?
Den här kanska sög så lakanet for in i röven
Och detta klarade inre 25 åringen
Citera
2020-05-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ingen dålig jävla karrär han hade på gång.

1) Programledare på Sveriges andra största kanal med ett av de största programmen.

2) Matvaror som ska enligt källor ha sålt riktigt bra i butiker runt om i landet.

3) Köpt hus och en fin gård i Italien.

Men jag anade min oro när man såg hans vlogs på Youtube. Det var väldigt mycket Elin är där för att hon gör skitjobbet runt hemmet och annat och inte så mycket för hennes utseende

Tror inte Elin lämnar Paolo då hon lever ett bra liv med honom och det vet Paolo om, därför han valde henne som tjej då hon är väldigt svag.

Dagen efter var Elin skriven på en annan adress ön Paolo. Hon skulle säkert acceptera en och annan otrohet, dum vore hon annars. Men att han befläckar sig med en hora är en annan sak. Eller så drog hon då kranen av stålar stängts av.
Citera
2020-05-20, 17:22
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
En orosanmälan kommer väl automatiskt angående Paolos lämplighet att ta hand om barnen. Kanske bäst för dem om han håller sig borta ett tag. Är det hans dotter som är 16?
Snart myndig. Tänk om hon bestämmer sig för att bli en sexarbetare, undrar om Paolo tycker det är ok.
Tycker synd om henne.
Citera
2020-05-20, 17:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenAfKnungsan
En orosanmälan kommer väl automatiskt angående Paolos lämplighet att ta hand om barnen. Kanske bäst för dem om han håller sig borta ett tag. Är det hans dotter som är 16?
Snart myndig. Tänk om hon bestämmer sig för att bli en sexarbetare, undrar om Paolo tycker det är ok.
Tycker synd om henne.
Nja, dottern är bara 7-8 år, tror jag, sonen 16-17 år. Ja, nån typ av rapport får nog socialtjänsten då det handlar om sexbrott, men helt säker är jag inte...
Citera
2020-05-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Dagen efter var Elin skriven på en annan adress ön Paolo. Hon skulle säkert acceptera en och annan otrohet, dum vore hon annars. Men att han befläckar sig med en hora är en annan sak. Eller så drog hon då kranen av stålar stängts av.

Känslan jag fick av deras klipp på Youtube var väldigt mycket stelt och inte så mycket sex känsla mellan dem.

Låt oss säga så här jag är inte överraskad att han legat med horor vid sidan om.

Hon verkar vara en bra tjej men tyvärr exakt det killar som Paolo vill ha då de är väldigt svaga som individer. Kan tänka mig att vi inte bara snackar horor här utan det har nog varit både 1 och 2 snytingar hon fått av Paolo efter bråk.
Citera
2020-05-20, 17:29
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nja, dottern är bara 7-8 år, tror jag, sonen 16-17 år. Ja, nån typ av rapport får nog socialtjänsten då det handlar om sexbrott, men helt säker är jag inte...

Jo om föräldrar till barn som inte är myndiga blir föremål för polisutredning som leder till att någon förälder lagförs, utgår automatiskt en oros-anmälan till soc. för att se över hemförhållanden, barnens mående mm

Citera
2020-05-20, 17:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jo om föräldrar till barn som inte är myndiga blir föremål för polisutredning som leder till att någon förälder lagförs, utgår automatiskt en oros-anmälan till soc. för att se över hemförhållanden, barnens mående mm

Låter klokt. Tippar på att det blir ett möte på soc då, mellan honom, Lena (?) och två tanter (säkert med dubbel-efternamn, det har dom alltid)...
Citera
2020-05-20, 17:31
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Tack, tack! Tänk att han drivit företaget i trettio år! Och kunde inte hålla kuken i styr en kväll i maj.

Nu är iofs lönekostnader fortfarande 0. Däremot är rörelsekostnaderna lika stora som intäkterna, så någon skatt blev det inte. Däremot utdelning.

Vore intressant att veta vilka de anställda är.

Numera så behöver inte fåmansbolag registrera lönekostnader. Sen har de nog tagit tillräcklig lön för att kunna maxa den lågbeskattade utdelningen. Kolla prisbasbeloppen för var år så lär de stämma.
Citera
2020-05-20, 17:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Man kan ha inblick utan att köpa sex lilla vän.ä men det begriper väl inte du.
Det som utspelade sig var exakt samma sak som valfritt Tinder-ragg där någon blir sugen och frågar om man kan komma över men här betalades det också 1500 kr.
För övrigt så är alla relationer med kvinnor en fråga om pengar man betalar på något sätt, middagar, presenter, resor och bostäder.
Det kostar men ser snyggare ut än det Paolo gjorde.
De flesta kvinnor får ett sug i blicken av mäns sociala status, kändisskap, makt, pengar, tillgångar och spännande liv. Då jävlar blir ni motiverade.
När det saknas kulor så är det kemin stämde inte , fy fan vad falska ni är. Ni låtsas vara så mycket finare än vad ni i själva verket är.

Men det är ju skillnad på att bli attraherad av en man för att han har status mot att ta betalt för sex. Menar du att den prostituerade PR var med fick ett sug i blicken för att PR hade 1500 kr? Det tror inte jag, hon ville nog bara ha 1500 kr.

Rent evolutionärt så attraheras kvinnor av en man som kan få deras gemensamma barn att överleva och föra ens gener vidare. Människobarn är svaga och ömtåliga och det tar lång tid för dem att växa upp. För att klara det på stenåldern behöver man vara två som hjälps åt och därför måste kvinnor hitta en man som har resurserna för det. Pengar är bara en symbol för det i dagens samhälle. Kvinnor attraheras också av män som är populära bland andra män, av män som är händiga, män som är starka, män som är modiga, och mycket annat som har viktiga funktioner för att överleva på stenåldern. Att reta sig på kvinnor p.g.a. biologiska fakta är ju helt meningslöst för det kan du inte ändra på. Vi kan ju reta oss på att män är helt utseendefixerade och attraheras mest av unga kvinnor för att de är de som är mest fertila, men det går inte att ändra biologin. Men du kanske tror på genusteorier om att kön är en social konstruktion?

Jag använder inte tinder.
Citera
2020-05-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
I Sverige ja, men det är som sagt inte ett riktigt brott vi talar om här. Paolo Roberto betalade för sex, än sen? Så länge det var schyssta puckar så är ingen skada skedd, vilket det såklart också var när Paolo Roberto betalade för sex; han må ha misshandlat andra snubbar i tonåren, men han är ingen våldtäktsman.

Paolo-gate är ett klassiskt exempel på i-landsproblem. Bara i Sverige gör man en så stor grej av en sån här skitsak, samtidigt som man iGnorerar de riktigt allvarliga problemen vi har i det här landet, alltså de demografiska problem; där kan vi snacka om en tickande bomb, bokstavligt talat.

Det var bara "Pablo's" sätt att säga "snälla, förlåt mig". Han fattar själv som torskveteran att betala för sex inte är ett riktigt brott och att sexköpslagen borde skrotas och att prostitution bör legaliseras och regleras. Men Paolo Roberto har genom åren ägnat sig åt keeping up appearances, vilket man måste göra när man är poster boy / influencer. Och hans pudlande på både Instagram och TV4 var bara ännu ett exempel på där han lekte politiskt korrekt. Tror du själv att Paolo Roberto anser att det här med att köpa sex är en big deal, egentligen alltså? Köpa sex är lagligt i majoriteten av Europa's länder, det är bara i moralpanikens högborg, Sverige, och några andra europeiska länder där man får sälja men inte köpa sex. Och prostitution är olagligt i Europa i mestadels östeuropeiska länder. Annars är det fritt fram att knulla och slänga pengar på horan efteråt.

Det är klart att han egentligen inte tycker att det är fel att köpa sex, då hade han inte gjort det. Det är den dubbelmoralen som gör att skiten exploderade rätt i ansiktet på honom. Du och alla andra som försöker förskjuta skulden på feminister, media och allt annat har bara inte fattat att Pablo får ligga som han bäddat. Reaktionen hade varit extremt mycket mindre om han hade hållit tyst och gått under jorden. Då hade det blåst över, men dubbelmoralen var mycket värre än sexköpet.
Citera
2020-05-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Numera så behöver inte fåmansbolag registrera lönekostnader. Sen har de nog tagit tillräcklig lön för att kunna maxa den lågbeskattade utdelningen. Kolla prisbasbeloppen för var år så lär de stämma.

Man lär sig något nytt varje dag. Rimlig regel för övrigt.
Citera
2020-05-20, 17:33
Medlem
AussieRedMans avatar
Men fatta att det inte handlar om sex för Paulos del, handlar om makt, domination och manlighet, precis som det gjorde under hans tid som ungdom. Väx upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in