Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-11, 21:29
  #4345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Jag har haft samma fundering, vart är han? Steffe borde vara på tv varje dag och visa sitt lugn som en riktig landsfader. Jag tycker i huvud taget att det pågår en liten revolution i landet. Folket skiter totalt i vad politikerna säger och gör det man själv vill göra, så varför visa sig när man inte bryr sig om honom?
En anledning till att visa sig är ju att bli en landsfader och får man se en lugn förtroendeingivande person ofta så börjar man också lyssna, en stor anledning till att folk skiter i vad politiker säger är just att politikerna tror att det räcker med att visa sig någon enstaka gång var tredje månad för att folk ska lyda och lyssna, när folk istället tycker att de är ena riktiga pajasar vilket Löfven är ett lysande exempel på, jag har trott redan från början att han är en hovnarr som rymt från slottet och det tror jag fortfarande.
Citera
2020-05-12, 09:58
  #4346
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Varihelvete är han, han som vill leka landsfader nu har han ju sin chans men icke. Gömmer sig som vanligt. Undrar om det inte är dags för kungen att göra revolt och ta tillbaka makten.

Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Jag har haft samma fundering, vart är han? Steffe borde vara på tv varje dag och visa sitt lugn som en riktig landsfader. Jag tycker i huvud taget att det pågår en liten revolution i landet. Folket skiter totalt i vad politikerna säger och gör det man själv vill göra, så varför visa sig när man inte bryr sig om honom?

Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Han är väll allt som oftast osynlig. Även före pandemin. Han kanske är allvarligt sjuk (cancer, hjärtat, demens?). Eller så är det en valstrategi.
Var kan man se hans tal?

Kan inte begripa för allt smör i Småland hur fan han kan nå rekordsiffror i förtroende, när det enda han gör är att hålla sig undan?
Skulle dessutom absolut tro att vi bara inom någon månad har ett verksamt läkemedel mot Corona, som minskar dödstalen med 60-80 %, samt givetvis också lidandet för allvarligt sjuka smittade.
Det kan då visa sig att Sverige har en överdödlighet på kanske 5 tusen, mot jämförbara länder.

Undrar verkligen vad domen då kommer bli mot Löfven?
Citera
2020-05-12, 21:57
  #4347
Medlem
Testade en polares elvanse för ett tag sedan. Såg exakt ut som Stefan under hans första maj tal. Stissiga händer, stirrig blick, torr i munnen. Kan det vara så att han har börjat knarka?
Citera
2020-05-14, 17:43
  #4348
Medlem
I Expressen idag sänder han försiktigt upp en testballong om Januariöverenskommelsens hållbarhet.
Det vill säga C och L får nog avvakta med sina med Löfven överenskomna punkter.

Väntade bara på detta. Först lyckas svetsaren slå sönder alliansen och nu kan det bli vattvälling av C:s och L:s stolta punkter med coronans härjningar som skäl.

C och L får inget ut av sina svek. Allt för Bjrjklunds och Lööfs skräck för SD. Sägs det, men sanningen är nog den att mittenpartierna var rädda att ätas upp högerut om man behöll alliansen med stöd av SD.
Nu äts man istället upp vänsterut utan att få ut ett skvatt av politiken man lovades av Löfven. Vad har man fått ut hittills? Och genom kostnaderna med coronan kan Löfven spela på folks förståelse för att vissa, många, av punkterna skjuts på framtiden.

Som man bäddar får man ligga.
Citera
2020-05-15, 06:34
  #4349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
I Expressen idag sänder han försiktigt upp en testballong om Januariöverenskommelsens hållbarhet.
Det vill säga C och L får nog avvakta med sina med Löfven överenskomna punkter.

Väntade bara på detta. Först lyckas svetsaren slå sönder alliansen och nu kan det bli vattvälling av C:s och L:s stolta punkter med coronans härjningar som skäl.

C och L får inget ut av sina svek. Allt för Bjrjklunds och Lööfs skräck för SD. Sägs det, men sanningen är nog den att mittenpartierna var rädda att ätas upp högerut om man behöll alliansen med stöd av SD.
Nu äts man istället upp vänsterut utan att få ut ett skvatt av politiken man lovades av Löfven. Vad har man fått ut hittills? Och genom kostnaderna med coronan kan Löfven spela på folks förståelse för att vissa, många, av punkterna skjuts på framtiden.

Som man bäddar får man ligga.

Mycket bra inlägg.
Jag ställer också frågan: Vad har man fått ut hittills?
Citera
2020-05-17, 03:00
  #4350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
I Expressen idag sänder han försiktigt upp en testballong om Januariöverenskommelsens hållbarhet.
Det vill säga C och L får nog avvakta med sina med Löfven överenskomna punkter.

Väntade bara på detta. Först lyckas svetsaren slå sönder alliansen och nu kan det bli vattvälling av C:s och L:s stolta punkter med coronans härjningar som skäl.

C och L får inget ut av sina svek. Allt för Bjrjklunds och Lööfs skräck för SD. Sägs det, men sanningen är nog den att mittenpartierna var rädda att ätas upp högerut om man behöll alliansen med stöd av SD.
Nu äts man istället upp vänsterut utan att få ut ett skvatt av politiken man lovades av Löfven. Vad har man fått ut hittills? Och genom kostnaderna med coronan kan Löfven spela på folks förståelse för att vissa, många, av punkterna skjuts på framtiden.

Som man bäddar får man ligga.
Deras val handlade aldrig om att få ut något av samarbetet politiskt, utan bara att stoppa SD. Det går inte att lämna januariavtalet för då öppnar dem för SD, vilket är det absolut viktigaste för dem att inte göra. Efter nästa val samarbetar dem med V för att stoppa SD.
Citera
2020-05-17, 10:13
  #4351
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Deras val handlade aldrig om att få ut något av samarbetet politiskt, utan bara att stoppa SD. Det går inte att lämna januariavtalet för då öppnar dem för SD, vilket är det absolut viktigaste för dem att inte göra. Efter nästa val samarbetar dem med V för att stoppa SD.

Helt otänkbart. S går åt höger nu, inte åt vänster. Jag tror missgreppen/passiviteten och de höga dödstalen runt coronan kommer att leda till en misstroendeförklaring i riksdagen som avsätter Stefan Löfvén. Sverige tar för mycket stryk internationellt. Tegnell kommer snart att börja fasas ut. Kanske ser vi det i nästa vecka redan. Eventuellt avgår Stefan Löfvén ändå på grund av att han är trött och sliten. Coronan tär på honom ytterligare.
Citera
2020-05-17, 13:37
  #4352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Helt otänkbart. S går åt höger nu, inte åt vänster. Jag tror missgreppen/passiviteten och de höga dödstalen runt coronan kommer att leda till en misstroendeförklaring i riksdagen som avsätter Stefan Löfvén. Sverige tar för mycket stryk internationellt. Tegnell kommer snart att börja fasas ut. Kanske ser vi det i nästa vecka redan. Eventuellt avgår Stefan Löfvén ändå på grund av att han är trött och sliten. Coronan tär på honom ytterligare.
Vi får väl se. Jag trodde att det var otänkbart för Annie Lööf att stödja Löfven efter förra valet, men ingenting är väl viktigare än att stoppa SD. Hur mycket som helst kan gå åt skogen, men de ger sig aldrig.
Citera
2020-05-17, 13:42
  #4353
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Helt otänkbart. S går åt höger nu, inte åt vänster. Jag tror missgreppen/passiviteten och de höga dödstalen runt coronan kommer att leda till en misstroendeförklaring i riksdagen som avsätter Stefan Löfvén. Sverige tar för mycket stryk internationellt. Tegnell kommer snart att börja fasas ut. Kanske ser vi det i nästa vecka redan. Eventuellt avgår Stefan Löfvén ändå på grund av att han är trött och sliten. Coronan tär på honom ytterligare.

Är tveksam till det scenariot, även om jag önskar det inträffar.
-Löfven har aldrig haft så stort förtroende.
-S är utan tvekan det största partiet i opinionsundersökningarna nu, med goda marginaler.
-Löfven har alltid MSM på sin sida. Hade Ulf lett landet hade det vart offentlig hängning i media, men Löfven är man aldrig kritisk emot.
-Tegnell är fortfarande omtyckt utanför flashback och högertwitter.

Tror inte vi kommer se misstroendeförklaring då ett extraval är inget som någon önskar i dessa tider, som läget ser ut nu iallafall. Ett extraval hade förmodligen lett till en till S-regering som garanterat säkrar valet 2022 också då.
Dessutom måste M+KD+SD få med sig V eller C för att rikta ett misstroende. Skulle bli fjasko om de riktade ett misstroende utan garantier för att det skulle gå igenom..
Jag hade trott att Löfven skulle avgå god tid innan nästa val, men enligt han själv och nu vinden i seglet som han fått tror jag han sitter till nästa val. Skulle faktiskt inte bli förvånad om han lyckas knippa en 3dje mandatperiod.
Som sagt hoppas jag inte det inträffar, men efter Jöken förvånar mig inget längre.
__________________
Senast redigerad av TonyBergman 2020-05-17 kl. 13:50.
Citera
2020-05-17, 16:14
  #4354
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Vi får väl se. Jag trodde att det var otänkbart för Annie Lööf att stödja Löfven efter förra valet, men ingenting är väl viktigare än att stoppa SD. Hur mycket som helst kan gå åt skogen, men de ger sig aldrig.

Stoppa SD och PUT till alla ensamkommande gossebarn utan asylskäl, delar nog första prio.
Citera
2020-05-17, 16:34
  #4355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Jag hade trott att Löfven skulle avgå god tid innan nästa val, men enligt han själv och nu vinden i seglet som han fått tror jag han sitter till nästa val. Skulle faktiskt inte bli förvånad om han lyckas knippa en 3dje mandatperiod.
Som sagt hoppas jag inte det inträffar, men efter Jöken förvånar mig inget längre.
Att ta in Vänsterpartiet i Jöken är Löfvens outnyttjade reserv efter nästa val. Annie kommer att gå med på det.
Citera
2020-05-17, 18:16
  #4356
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Att ta in Vänsterpartiet i Jöken är Löfvens outnyttjade reserv efter nästa val. Annie kommer att gå med på det.
Har med tänkt så, iallafall om läget skulle vara detsamma eller snarlikt nu.
Det finns dock några saker som kan påverka det.
-Ny partiledare för V. Vilken inriktning? Jonas och Stefan har bra personkemi mellan varandra. Blir det en tokkommunist eller någon mer "höger" likt Jonas.
-MP och L under 4%. S+C regering med stöd av V eller S+C+V ? Kan C verkligen utan L och MP gå ihop med S?

Tror på snarlik strategi att hota med 30-talet osv. Undra om det funkar lika bra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback