Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-15, 16:52
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag är lite nyfiken.

1. Varför köper man sex? Jag tycker svaret är uppenbart, men ni får gärna svara.

2. Varför köper någon med hög status, sex? Ett svar skulle kunna vara att personen redan är i ett förhållande och inte får det den vill ha? Finns flera anledningar.

3. Var Paolo i ett förhållande vid tidpunkten för gärningen? Om inte, så blir jag än mer nyfiken på varför man gör så?

Jag kan tänka mig att någon i hans ställning och allt vad han har lyckats med i livet har ganska lätt för att få ett ligg, helt gratis

Därför är jag nyfiken på varför man trots det går och betalar för något sådant och dessutom begår ett brott? Jag dömer inte honom överhuvudtaget eftersom jag inte känner till detaljerna, utan jag försöker bara förstå handlingen.

För att det är enkelt. Att män kan få sex "gratis" precis när de vill bara för att de har hög status är en myt.

Och att utnyttja sin "höga status" för att få sex är väl lika mycket sexköp det i så fall. Precis som kvinnor (typ alla) som väger in saker som ekonomi och status när de avgör huruvida en man ska få ha sex med henne eller inte, är precis lika mycket horor som s k prostituerade.
Citera
2020-05-15, 16:53
Medlem
Nån som har bild på det rumänska ludret han gick till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Skitsnack. Folk köper sex för att de är kåta. Den sexuella driften är lika basal som att du blir hungrig och törstig. Att sexköpare försöker förmildra och rationalisera sina handlingar när de blir påkomna är naturligt. Såklart beror det på deras svåra uppväxt. Såklart är det de själva som lider mest.

Paolo var hungrig och pröjsade för en rumän. Svårare än så är det inte. Han var kåt. Han har dåligt omdöme. Han kände sig odödlig. Som kungen av kungsan misshandlade försvarslösa stackare skulle Pasta-Paolo göra som han vill och komma undan. Paolo Robertos problem är inte att han haft det svårt eller har ett självskadebeteende. Paolo Robertos problem har alltid varit att han saknar empati.

Äh, läs på för fan. Det är välkänt att det är exakt som Fujistu säger. Om det varit som du säger hade han kunnat gå in på vilket hak som helst i närheten och bara hämtat några brudar.
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag tror det är extremt sällsynt att någon blir kidnappad och sexslav.
700.000 personer i Europa enligt siffror från 2009. Jag vet inte om de stämmer men jag skulle bli förvånad om det är extremt sällsynt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catpeople
Men snälla nån. Du tror att han hänger ut sig själv och snyftar i tv för att han ”vill vara modig och stå för sina handlingar”?. Han blev påkommen och snabbt som attan kom offerkoftan på. Han tar inte ansvar - han skyller sitt beteende på att han är trasig och har haft en kass barndom. Hur många människor tror du inte har haft det skit i livet? Inte fan går alla dem och köper sex av sexarbetare.
Detta.

Han fokar ju på att han kommer förlora sina företag etc. Inte på att han har skadat en flicka.
Om han inte hade blivit påkommen hade han ju aldrig suttit hos Malou och ångrat sig idag.
Han lider ju för att han blev ertappad, inte för det han gjort. Hade han inte blivit påkommen hade han mått bra och stuckit och tränat i dag.
Citera
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Tar han droger? Jag är inte så säker på det. Det stämmer inte med hans grymma träning.

Ja folk som tränar tar ju aldrig droger eller anabola heller för den delen. Efedrin tex är mycket vanligt vid deff och eller enbart för energi. Men jag spekulerade bara och sa inget tvärsäkert, kola lär han ju dra när det festas iaf.
Citera
Medlem
Han är kort och italienare. Vad är folk förvånade över egentligen?
Citera
Medlem
Wahnsinns avatar
Känner på mig hur detta kommer att sluta. TV4 har redan avslutat allt samarbete, och snart meddelar matbutiker som ICA och Coop att de plockar bort Paolos produkter ur sortimentet. Han kommer att bli kickad från restaurangen Pane Fresco, då han så vitt jag vet inte äger den utan bara driver den. Efter att ha konstaterat att han är rökt i alla sammanhang i Sverige kommer Paolo att flytta till Italien.
Citera
2020-05-15, 16:54
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Ja folk som tränar tar ju aldrig droger eller anabola heller för den delen. Efedrin tex är mycket vanligt vid deff och eller enbart för energi. Men jag spekulerade bara och sa inget tvärsäkert, kola lär han ju dra när det festas iaf.
Klart som fan han drar kola.
Tar säker syra ibland också.
Citera
2020-05-15, 16:54
Är det en myndig kvinna som Paolo Robert köpte sex av? Isåfall tycker jag ärlig talat polisen borde fokusera på allvarligare brott 😏
Citera
2020-05-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvargen
Att köpa sex handlar inte om att få sex. Troligtvis kan personen får många frivilliga sexpartners. Att köpa sex handlar om att få makten, att inte behöva ta hänsyn till vad den andra tänker, känner och vill. Att helt enkelt få en slav som man kan göra vad som helst med.
Vet du det av egen erfarenhet eller? Låter som en feministfloskel, de säger ju samma sak om våldtäkt, "det handlar om makt, inte om sex". Utan att ha någon erfarenhet alls så känns de väldigt konstigt. Man går väl till en hora för att man är väldigt kåt och inte kan ragga upp någon, eller skäms för de sjuka saker man vill göra typ.
Citera
2020-05-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Nån som har bild på det rumänska ludret han gick till?
Varför i hela världen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in