Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-13, 13:59
  #26017
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja da er det bråstopp på samarbeidet fra TH.

nrk.no i dag 13. mai 2020
Svein Holden tar ransaking av huset til Tom Hagen til retten

Sitat
"Forsvarer Svein Holden har brakt politiets beslutning om tredjemannsransaking av bolig og hytte inn for retten. Politiet har gitt et tilsvar i dag, og avventer rettens avgjørelse."

Men sirkus Hagen fortsetter for fullt.

De to blåøyde, soppen og dypvannsfisken, og deres oppsiktsvekkende påstander i mediene. Utspill som er direkte angrep på, og direkte hindring av, politiets etterforskning.
Fallet passar för bra in i den vanliga agendan:

Den snåle (ektepakt), rike, alkoholiserade (näsan), kvinnomördaren (vit äldre man som ser extremt elak ut på den vanligaste bilden, förstås) som verkar komma undan pga sin ställning i samhället, ställs mot en snygg kvinnlig polismästare och en polisadvokat som ser ut att ha invandrarbakgrund.

Nu gör han något helt tokigt och hävdar att han äger brottsplatsen och polisen inte får spärra av den.

Det är för mycket. Fallet känns riggat.
Citera
2020-05-13, 14:00
  #26018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
De har hatt det i nyhetssenteret også, (eller hva det heter).
Greia er uansett at de har latt dette stå i mange måneder, før at de plutselig forandret dette til familiemedlem, og det ikke i bare en eneste artikkel slik du påstår, det er flere.

Link ?
Hadde det stått så hadde det vært svært enkelt å søke det opp.
slik som at det er svært lett å søke opp spørsmålene til journalistene og svarene de har kommet med i VG Direkte.

https://www.vg.no/spesial/2019/direk...196517/grafikk

Er det opplyst hvilket familiemedlem som hadde telefonkontakt med savnede litt etter kl. 09, 31.oktober 2018? Hvis det var mannen kan det jo settes spm ved om den samtalen faktisk var med henne.

Svar: Hei, Sanna. Det er ikke opplyst hvilken familiemedlem det er snakk om.
Citera
2020-05-13, 14:03
  #26019
Avstängd
Orderud.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
VG publiserte en rekke artikler samme dag, bla tidslinjen, og det var kun i en enkelt artikkel at det ble hevdet at det var ektemannen som ble oppringt 09:14. De har aldri publisert en tidslinje hvor det konstateres at det er Tom Hagen som blir oppringt.

Hvorfor skulle da Svein Holden bry seg om at det i en, av flere hundre artikler, er skrevet at ektemannen er blitt oppringt. Holden gikk da heller ikke ut og krevde at media skulle fjerne informasjonen om at en alarmselger var på døra i 20-tiden, selv om dette har vist seg å være feil. Det er lite annet enn en filleting som enkelte blåser fullstendig ut av proporsjoner.

En enkel og svært plausibel forklaring er rett og slett at journalistene har misforstått, dette var helt i begynnelsen og på dette tidspunktet var det et stort antall journalister som samarbeidet om artiklene, da er detselvsagt svært lite som skal til for at man bommer på noe.

Holden er jo ikke advokat for verisure-mannen, så hvorfor trekker du han inn? Kan kunne jo ikke på noen måte mistenkes.
Du har tydeligvis ikke fulgt med fra begynnelsen. Det sto i nyhetssenteret at AE ringte ektemannen kl.09.14.
Citera
2020-05-13, 14:10
  #26020
Avstängd
Orderud.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Link ?
Hadde det stått så hadde det vært svært enkelt å søke det opp.
slik som at det er svært lett å søke opp spørsmålene til journalistene og svarene de har kommet med i VG Direkte.

https://www.vg.no/spesial/2019/direk...196517/grafikk

Er det opplyst hvilket familiemedlem som hadde telefonkontakt med savnede litt etter kl. 09, 31.oktober 2018? Hvis det var mannen kan det jo settes spm ved om den samtalen faktisk var med henne.

Svar: Hei, Sanna. Det er ikke opplyst hvilken familiemedlem det er snakk om.

Link til hva da? For å finne ut hva som har stått tidligere, så må man nødvendigvis vite hvilken artikkel dette dreier seg om. Å søke opp hva som har stått i chat, som ikke er slettet, det er noe helt annet. Jeg tror vi snakker om to forskjellige ting. Du snakker om chat, mens jeg snakker om nyhetssenteret der det står artikkel på venstre side. Du har tydeligvis ikke fulgt med fra begynnelsen, og har ikke giddet å sette deg inn i saken. Du får spole tilbake til når saken ble publisert i flashback, og så finner du linker som du kan kjøre gjennom waybackmachine.
Citera
2020-05-13, 14:11
  #26021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg merker meg dette. Men det sies at mottager av 09.14 har fortalt at det ble snakket om noe, som mottager av 08.56 kan bekrefte. Eller noe i den duren. Så den fremstår, eller har i alle fall fremstått reell. Hvordan kan ellers mottager av 09.14 visst hva som ble snakket om i samtalen 08.56? Hvis han ikke hadde snakket direkte med AE?

TH var hjemme under den samtalen som ble avsluttet 08:56. Hvis han hørte hva som ble sagt i samtalen eller hvis AE fortalte han om innholdet i samtalen før TH reiste til jobb, så kan TH ha fortalt til den som ringte fra AEs telefon 9:14 eller til den som mottok samtale fra AEs telefon 9:14 om innholdet i 8:56-samtalen.
Citera
2020-05-13, 14:23
  #26022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av*Havhest

Hvorfor fortalte ingen om hvor grusomt AEH hadde det mens hun fremdeles levde?

Var det fordi "vitnene" var redd TH?

Hvorfor er redselen borte nå i såfall?

Er det fordi AEH ikke kan avkrefte ryktene lenger?

Bare noen tanker som dukker opp når jeg leser dette jeg har sitert nedenfor...


- Ursprungligen postat av agvvv:

"Nei, det synes jeg blir et hån mot den drepte AE. Det hun levde med og i, det var nok et helvete. Håper alt kommer fram."

- Ursprungligen postat av Orderud:

"Når tidligere svoger tar kontakt med politiet og mener at TH har drept henne, og at det ikke dreier seg om noen kidnapping, så tenker jeg at det er noe i det. Man sier ikke slikt uten grunn, og spesielt ikke når man er i familie. Han har nok sett og opplevd mye, og som ikke kommer fram her. Antakelig så er "turbulent ekteskap" en forsiktig måte å si det på."

- Ursprungligen postat av agvvv:

"Jeg tror politiet sitter med mye stygge historier. Og nå er hun brutalt drept, og slept ut naken. Nedverdiget på det groveste. Ektepakten er en fin pekepinn."

- Ursprungligen postat av Orderud:

"Det er noe med at når flere vitner forteller det samme.."

- Ursprungligen postat av agvvv:

"Det vil komme mye mer. Folk skjønner at de må snakke for AE nå."

- Ursprungligen postat av bradgardsindianen:

"Men skulle inte de vuxna barnen ha noterat om det var så illa i äktenskapet?"

- Ursprungligen postat av agvvv:

"Det har de nok notert seg. Men det er noe å være fra et slikt hjem. En psykopat får de rundt seg til å føle skyld. Og rettferdiggjør sin oppførsel på en måte som er vanskelig å sette seg inn i, hvis du ikke selv har vært utsatt for det."

Ditt svar:
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det har kanskje blitt forsøkt. Men AE var ikke sterk nok til å ta rådene til følge. Noen anmeldelser tror jeg også det har vært. Og noen har vel kanskje innsett hvor ille det var først nå. Blir litt som i Toten-saken, der far drepte sønn. Det kom frem at folk visste. Men ingenting ble gjort...Nå er gutten død.
Hvorfor kjemper du så desperat for å forsvare at ryktene er sanne?

Hadde du hatt skamvett, så hadde du latt Toten-saken ligge. Saken har absolutt ingenting felles med denne saken. I Toten-saken foreligger bevis, og offeret er et barn - imotsettning til i denne saken.
Citera
2020-05-13, 14:27
  #26023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Link ?
Vi er flere som leste dette i flere VG-artikler før artiklene ble endret og opplysning om TH som mottaker av 9:14-samtalen ble endret til slektning eller familiemedlem.
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
09.14 samtalen skrev VG i januar var fra AEH til TH, og dette var opplysninger som de hadde fått av politiet.

Artikkel datert 15 januar.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-ha-faatt-svar

Anne-Elisabeth Hagen snakket med ektemannen sin klokken 09.14, ifølge politiet. Kort tid senere skal et annet familiemedlem ha ringt til henne, får VG opplyst.

VG har vel aldri korrigert og sagt at det de skrev der var feil, så vidt jeg vet? Men ordlyden senere ble familiemedlem. Jeg vet også at denne artikkelen har vært løftet fram sikkert mange ganger før. Men uansett, jeg tror ikke noen GM har gjort dette helt alene. Det må da ha vært en hjelper i bildet? Kan ikke skjønne annet. Og da er ikke den 0914 samtalen så super-avgjørende uansett, ifht hvem, men sentral ifht hendelsesforløp er den jo. Politiet hevder etter grundig etterforskning på den samtalen at de mener det var et sikkert livsbevis da hun ringte så da var det trolig det.

Det som er spesielt avgjørende etter mitt syn, er alibi for tiden etter 0914 samtalen og de neste 20-30 min der. Politiet har vel hevdet at de mener hun trolig ble hentet ut død/levende i tiden ganske tett etter den 0914 samtalen. 0914-0945 omtrent. I bil. Så er det som kjent også gjort vitnesobservasjon/er av mistenkelig bil i dette tidsrommet som styrker dette, men vi vet jo bare bruddvis hva politiet har funnet av spor. (ikke spor er også spor).
(Som eksempel: Vi har fått opplyst at mannens telefon befant seg på jobben, men så ser det jo tilsynelatende ut som at det er fryktelig mange utganger fra det huset på baksiden.
https://www.google.com/maps/@59.9240.../data=!3m1!1e3
Og har man en bil stående ved boligfeltet på andre siden av det lille skogholtet som ligger på baksiden av bygget - nede til høyre i bildet - så tar det jo ikke lang tid å kjøre til Sloraveien uten å bli plukket opp av kamera(dersom bilskiltet er møkkete for eks). Er vel heller ikke mye kamera på det strekket så vidt jeg kan skjønne, ihvertfall ikke som plukker opp biler forfra/bakfra. Så mulighetene er jo mange, men kun politiet vet hvor sterkt alibi potensielle kandidater i denne saken har, og hvor mye observert de var på det aktuelle tidsrommet. Så akkurat den sentrale biten der vet vi lite om)

Og angående hjelper til en GM i en slik sak. Jeg anser det som soleklart mest sannsynligvis at en evt hjelper kan være en som har stor lojalitet til den GM som har hatt regien i dette rigget. Alt for stor risiko å drive å surre med fremmede i noe sånt. Kanskje blir de tatt for andre forhold rett etterpå og begynner å prate. Slik risiko kan man jo ikke ta. Tenker jeg. Så hvorfor ikke en lojal venn? Folk kan gjøre det utroligste for penger/verdier/det de føler er sitt osv. Orderudsaken for eks. Brutale, hensynsløse planlagte drap.
Hvorfor synes folk det er så utenkelig at en lojal venn/nær bekjent kan ha hatt en rolle? Det er jo ganske så forunderlig. Sannheten er da vel ofte ikke så langt ute i det fjerne. I Arboga-saken var det også en hjelper involvert (nær relasjon og lojal venn/kjæreste).

Det er AE som er drept her. Det er ikke TH som er drept. Som om noen som er litt sinte på forretninger skal bruke lang tid på å planlegge og gjennomføre å drepe en eldre snill dame og fingere kidnapping for å ramme en forretningsmann de er litt sinte på? Den kan man dra langt ut på landet med(etter min mening). Da ville jo den personen isåfall være klinkende klar for TH hvem det er som evt har blitt så grenseløst hjerteskjærende såret at han skal hevne seg på en slik sinnsyk måte gjennom å ta livet av en uskyldig dame for å ramme han.
Statistikk lyver ikke. Planlagt drap vil i så godt som absolutt alle tilfeller si nær familie/ nær relasjon/bekjent.

Motiv blir spekulasjon, men det er jo helt opplagt at det kan ha ligget flere tenkelige store motiv i luften hos nære relasjoner. En drapsperson er jo ikke frisk i tankegangen. Det er jo ingen naturlig handling. Da er det virkelig ikke så logisk forståelig rundt alt hvordan vedkommende tenker (mener jeg). Arboga-saken i Sverige for eks. Iskalde kalkulerende sinn preger ofte slike handlinger. Orderudsaken. Søster til Veronica tror fortsatt at hun er uskyldig. Man ser jo ikke disse kyniske farlige sidene i det åpenbare.

Planen var jo tydeligvis å få dette til å se ut som en kidnapping, hvor TH skulle bli offeret. Når den teorien faller og det kommer fram at offeret egentlig skulle være AE kan man umulig sitte igjen med mange aktuelle personer.

Men det store problemet er jo at dette skal bevises. Når gjerningsperson/er har planlagt alt i detalj for å unngå å legge igjen fellende spor så er det jo ikke bare enkelt å finne de nødvendige bevisene som knytter en gjerningsperson til handlingen! Det er også naturlig å tenke at her har gjerningsperson/er hatt DNA i huset fra før (tenker jeg). Siden saken ikke er oppklart enda.

Men jeg anser det som svært sannsynlig at det kommer løsning i denne saken.
Citera
2020-05-13, 14:32
  #26024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ditt svar:

Hvorfor kjemper du så desperat for å forsvare at ryktene er sanne?

Hadde du hatt skamvett, så hadde du latt Toten-saken ligge. Saken har absolutt ingenting felles med denne saken. I Toten-saken foreligger bevis, og offeret er et barn - imotsettning til i denne saken.

Du er et troll. Det er en klar parallell i de to sakene. Spesielt når du spør "Hvorfor sa ikke noen noe da AE levde?" Folk gjør ikke det. Men i ettertid kommer det fram.
I denne saken er det mye du ikke har sett ennå. Men jeg tror ikke du eier empati. Dessverre.
Citera
2020-05-13, 14:33
  #26025
Medlem
Kripos satt og så på mens Hagen overførte 10 millioner i kryptovaluta
https://www.dagbladet.no/nyheter/tom...sa-pa/72462018
Citera
2020-05-13, 14:35
  #26026
Medlem
Nå må dere gi dere med all denne grafsingen i mitt privatliv. Jeg ønsker huset tilbake sånn at vi kan få grilla litt på 17.mai med familien.

Det er uverdig hvordan dere sladrer og mesker dere i meg og mitt her inne. Har dere ikke fast arbeid, eller er dette en konsekvens av epidemien som herjer?
Citera
2020-05-13, 14:39
  #26027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Tror nok det kommer en siktelse til om ikke alt for lenge. Tviler også på om TH var alene i møtene med RU.
Du har rett. Det sto i en artikkel om TH og "hans folk" i forbindelse med møter med cryptomannen.
Hvem er det som mest trolig beskrives som "THs folk"? - medarbeidere av TH eller folk i styret i ett eller flere av THs selskap?
Citera
2020-05-13, 14:41
  #26028
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Vet du hvilke beviser Politiet sitter på? Hvordan åstedet så ut?

For alt VI vet, så kan åstedet ha vært av en slik art at det ikke var noen tvil om at dama ble drept der, men det er noe annet å bevise det rettslig.
Fast om brottsplatsen såg ut så att det inte var något tvivel om att AEH hade dödats där, skulle polisen verkligen ha kört efterforskningarna efter antagandet att hon hade blivit bortförd i många månader?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback