Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-13, 05:47
  #25873
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, de har nok snakket litt med han før avhøret lørdag. Mulig advokatens uttalelse er for å prøve å beskytte han. Han skjønner at han kan komme i en farlig situasjon når det kommer fram at han har sprukket i avhør.

Jeg syns Horst uttrykte godt hva som kunne ha skjedd.. *knegg*

Edit: Dvs. snakket seg ut av det alvorligste forholdet, men inn i et mindre alvorlig et... I hvert fall mindre enn det opprinnelige. Det minste av to onder, osv....
Citera
2020-05-13, 05:56
  #25874
Avstängd
Orderud.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg syns Horst uttrykte godt hva som kunne ha skjedd.. *knegg*

Edit: Dvs. snakket seg ut av det alvorligste forholdet, men inn i et mindre alvorlig et... I hvert fall mindre enn det opprinnelige. Det minste av to onder, osv....

Ja, det er stor forskjell på de to tiltalepostene. Tror nok at han har fortalt masse, og at det bare er tidsspørsmål før at flere andre blir arrestert.
Citera
2020-05-13, 05:59
  #25875
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, det er stor forskjell på de to tiltalepostene. Tror nok at han har fortalt masse, og at det bare er tidsspørsmål før at flere andre blir arrestert.

Ja, det skulle jo bare være for utrolig at TH & kompani ikke skulle ha noe med det å gjøre, for å tro det må man nesten ha huet under armen, og armen i bind.
Citera
2020-05-13, 06:02
  #25876
Medlem
Barna nektet å la seg avhøre når Tom H var i varetekt...Tydeligvis involvert de og....gjetter på sønnen eller evt.svigersønnen...for en familie...alt for arv antagligvis...
Citera
2020-05-13, 06:04
  #25877
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyJohnnyJohnny
Barna nektet å la seg avhøre når Tom H var i varetekt...Tydeligvis involvert de og....gjetter på sønnen eller evt.svigersønnen...for en familie...alt for arv antagligvis...

De nekter for å la seg avhøre på nytt nå, etter at TH er løslatt.

De som snakket om tilsynelatende steile fronter i fjor sommer, det var peanuts i forhold til det motsetningsforholdet vi ser mellom Politiet og familien nå.

Edit: Det skulle jo også være litt spesielt om ikke Holden kjente lusa på gangen, og kunne tipset TH om at det var mulig han ble etterforsket, i løpet av disse 18 mnd.

Jeg nekter å tro at siktelsen og pågripelsen egentlig tok noen av de på senga, sånn egentlig. De var forberedt.

Edit 2: Jeg husker også vi snakket om sjansen for at Holden kom til å plutselig måtte bytte rolle fra bistandadsadvokat til forsvarsadvokat, og hvor mange som trodde at TH ikke kom til å bytte ut Holden når/om han ble siktet.
__________________
Senast redigerad av Niffy 2020-05-13 kl. 06:17.
Citera
2020-05-13, 06:21
  #25878
Avstängd
Orderud.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
De frykter hva sannheten om AE`s forsvinning egentlig er.

De skjønner nok hva sannheten er, og det har de nok gjort i lang tid. De skjønner også ha de skal spørres om i avhør. At Anne ville ut av forholdet og at hun var på boligjakt osv. og at politiet vil få fram mer informasjon om det "turbulente ekteskapet. Men samtidig vil de ikke at sin egen far må sitte i 21 år i et betongrom.
Citera
2020-05-13, 06:27
  #25879
Avstängd
wwrs avatar
Dråpet!

Märklig rapportering (och polisuppgifter). Tanten kan mycket väl vara vid god vigör.
Citat:
Politiet står fast ved teorien om at Hagen-familiens bolig i Sloraveien i Lørenskog er åstedet for drapet på Anne-Elisabeth Hagen.
https://www.aftenposten.no/norge/i/x...d-for-et-drap?
Citera
2020-05-13, 06:28
  #25880
Avstängd
Orderud.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TV2 11. mai 2020
Medsiktet ville at Tom Hagen skulle investere i «Bitcoin-fabrikk»

Siterer litt mer.
"For å kjøre disse prosessene trenger man kraftige datamaskiner som har behov for mye strøm, og haller som kan huse store serverparker.

Fet Næringspark på Romerike, et industriområde som Tom Hagen har eierinteresser i, ble pekt på som en mulig plassering av fabrikken.

Etter en håndfull møter var ikke Hagen og hans folk interessert i å gå videre med prosjektet, opplyser kilder til TV 2."


Jeg vet ikke hvem "hans folk" er i denne sammenhengen. Tom Hagen har flere selskaper.

Ifølge denne artikkelen skal ihvertfall noen av møtene mellom TH og Kryptomannen ha skjedd mens det var én eller flere andre personer til stede.

Da kan det være flere personer blant THs nærmeste medarbeidere, som også har fått kjennskap til kryptovaluta.

Edit: Jeg husker ikke i farten når GHH sluttet i ... tror det var Hagen Eiendom.

Men, GHH høres følelsesmessig berørt ut i intervjuene med VG. Stemmen er veldig avslørende. Jeg tolker GHH som en følsom mann, en mann som ikke vil noen noe vondt. Derfor har jeg vanskelig for å tro at GHH på noen måte er involvert. Men jeg kan jo ta feil.

GHH er jo den eneste som kjenner både AEH og TH, og som har latt seg intervjue. Som har uttalt seg om saken i offentligheten.

Frem til søster og bror til TH sto frem nå, for bare noen dager siden. Halvannet år etter forsvinningen.

Det i seg selv er nokså rart. En så oppsiktsvekkende sak, og at knapt noen nærstående vil støtte TH ved å vise ansikt og eller stemme på tv-skjermen.

Februar 2018 at GHH sluttet etter 25 år. Mulig han har visst noe om THs planer, eller har forutsett noe.
Citera
2020-05-13, 06:38
  #25881
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Dråpet!

Märklig rapportering (och polisuppgifter). Tanten kan mycket väl vara vid god vigör.

https://www.aftenposten.no/norge/i/x...d-for-et-drap?

Vet du hvilke beviser Politiet sitter på? Hvordan åstedet så ut?

For alt VI vet, så kan åstedet ha vært av en slik art at det ikke var noen tvil om at dama ble drept der, men det er noe annet å bevise det rettslig.
Citera
2020-05-13, 06:49
  #25882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Synes denne teorien stemmer godt overens med den informasjonen vi har om saken, med mindre jeg har gått glipp av noe. Stemmer også med RU sitt utsagn om at siktelsen er "absurd" - han ante jo ikke hva han faktisk var med på, så klart han synes det er absurd å bli anklaget for noe så alvorlig som drap.

Mulholland: Kom gjerne med konstruktive innspill som gjør teorien usannsynlig. Kun faktaopplysninger

Etter det jeg forstår så har kommunikasjon mellom denne motparten og TH foregått på to måter
1. Et antall ulike crypto- beløp betyr tilsvarende ulike meldinger. Hva de forskjellige beløp betyr har TH blitt instruert om i trusselbrev hvis ikke jeg husker feil.
2. Meldinger via kryptert epost.

Er denne teorien din basert på at denne unge mannen skal ha skrevet disse beskjedene til TH mot betaling? Og at dette skjedde mens hele Norge så på , og at 32-åringen ikke forsto hva han hadde takket ja til, selv om han så i avisene at det han holdt på med var omtalt i Norges mest omtalte sak?
Og at betalingen på ca 10 mill kroner var det han fikk i fjor sommer, ca 8 mnd etter forsvinningen?
Citera
2020-05-13, 06:51
  #25883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kanskje det er eks-svogeren?

Ja, det er det selvsagt. Og ektepakten er rettferdig, som fortjent. AE var jo en "kjerring som dullet med barndomshjemmet sitt", og stakkars TH hadde ikke noe barndomshjem han kunne arve. TH har vært en oppofrende og snill ektemann, AE var en "mannehater" som likte å ta offerrollen. Takk for at du minte meg på det. Lett å glemme.
Citera
2020-05-13, 07:00
  #25884
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Vet du hvilke beviser Politiet sitter på? Hvordan åstedet så ut?

For alt VI vet, så kan åstedet ha vært av en slik art at det ikke var noen tvil om at dama ble drept der, men det er noe annet å bevise det rettslig.
Det finns inga bevis presenterade i någondera riktning. Då får man utgå från att en möjlighet är att hon lever.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback