Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-12, 13:07
  #25477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Sto tidligere i tråden at de var losj brødre. Husker du navnene på de?

Jeg tror ikke det stod noe slikt, det var bare spekulasjoner og generelle påstander om at disse er sikkert losjebrødre.
Citera
2020-05-12, 13:10
  #25478
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Du er ikke i Sverige nå, dette er virkeligheten.

Jag hoppas det är du som har rätt där. Tror eg...

😆
Citera
2020-05-12, 13:11
  #25479
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det enda vi vet är att hon är död och att mördaren har kommit undan med att framföra nonsens, för att utredningen är på villospår. Det märkliga är att juristerna i domstolen inte ser det absurda i Tom Hagens öden och äventyr som änkling.

Dom kan nog se att det är nonsens men det är polisens/åklagarens sak att framlägga trovärdiga bevis mot Tom Hagen. Det saknas tydligen, då spelar det inte så stor roll vad Hagen säger. Fanns det en trovärdig berättelse understödd av teknisk bevisning ifrån åklagaren skulle det ligga den misstänkte mycket i fatet om han inte kan eller vägrar komma med en alternativ förklaring, men nu finns tydligen inte det förstnämnda.

Jämför med Linda Chen-fallet. Killens story är ren rappakalja. Men när polisen inte ens kan bevisa att Linda Chen faktiskt bragts om livet (dödsorsaken kunde inte fastställas) och saknade övrig bevisning så spelade det inte så stor roll att alla bara skakade på huvet åt hans historia.
Citera
2020-05-12, 13:15
  #25480
Medlem
Lagmannsretten har nå sagt det er mer sannsynlig at jeg er uskyldig enn skyldig. Så da kan dere alle sammen slutte med dette kaffeslabberas-sladderet på min bekostning.

Nå håper jeg politiet også gir seg sånn at jeg kan få grilla litt på terrassen snart.
Citera
2020-05-12, 13:16
  #25481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Og det ble ikke begått saksbehandlingsfeil. Men de vurdert/tolket bevisene i en retning som var fordelaktig for TH kan det virke som. Det er lov.
Politiet anket bare for å vinne tid.

Men Høyesterett vurderte ikke bevisene, de vurderte om Lagmannsretten hadde begått saksbehandlingsfeil som kunne innvirket på dommernes resultat i sin kjennelse, og de stadfestet at en slik saksbehandlingsfeil ikke var begått. Men det er sannsynlig at de kun anket for å vinne tid, ja.

Det var mest som et svar til brukeren over som mente at Høyesterett hadde vurdert bevisene og "tatt feil" (selvsagt mente ironisk av vedkommende), noe som ikke stemmer.
Citera
2020-05-12, 13:17
  #25482
Medlem
Både før og etter pågripelsen av Tom Hagen har politiet gjort flere beslag på eiendommer tilknyttet milliardæren. De ønsker å spørre ham om dette."
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Dette kan eventuelt være viktige bevis i saken, som ble funnet etter pågripelsen?
Citera
2020-05-12, 13:21
  #25483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Både før og etter pågripelsen av Tom Hagen har politiet gjort flere beslag på eiendommer tilknyttet milliardæren. De ønsker å spørre ham om dette."
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Dette kan eventuelt være viktige bevis i saken, som ble funnet etter pågripelsen?

Politiet kommer ikke til å finne noen bevis mot meg fordi jeg er uskyldig. Fælt som dere sitter å slarver og mesker dere i meg og mitt..
Citera
2020-05-12, 13:30
  #25484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Klassperspektivet skall inte underskattas, ALLA lyssnar extra noga på en miljardär. (Å andra sidan finns det ekonomiska muskler i den här historien som gör kidnappningshistorien mer trovärdig än om jag själv skulle hitta på något dylikt.)

Om man skalar av allt fluff (kidnappning, kryptovaluta, TH:s långa emails till polisen med diverse teorier) så finns det bara ett billigt, trist men förhållandevis vanligt hustrumord i den här bilden.

Det är just så som du sammanfattar saken. Att han är miljardär gör stora pengar trovärdiga. Men till slut blir det bara en patetisk rövarhistoria kvar. Och en mördad kvinna som inte kunde kontrolleras. Det gama vanliga motivet.
Citera
2020-05-12, 13:31
  #25485
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TomHagen-
Politiet kommer ikke til å finne noen bevis mot meg fordi jeg er uskyldig. Fælt som dere sitter å slarver og mesker dere i meg og mitt..

Ett gott råd. Kalla dig för något annat. Vad som helst utom just det. Folk kan bli så elaka här.
det är numer inte SÅ många som ömmar för dig, längre.
Citera
2020-05-12, 13:33
  #25486
Medlem
Lite funderingar
Någon skulle vilja undanhålla 10 miljoner genom att sätta in om dem i kryptovaluta och öppnar ett konto med hjälp av expertis inom området.
Anledning kan vara undanhållande av skatt eller andra omkostnader för ett särskilt ändamål
För att överföringen skall ha bäring måste det förknippas med något, t ex en kidnappning
Överenskommelse finns om hjälp med båda handlingarna, men något går snett
Citera
2020-05-12, 13:35
  #25487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan du fortelle om dine teorier om hva AE ble utsatt for da hun forsvant?
Og hvem luften valpen den morgenen?

Mine teorier har jeg delt med politiet og Svein.
Citera
2020-05-12, 13:45
  #25488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Dom kan nog se att det är nonsens men det är polisens/åklagarens sak att framlägga trovärdiga bevis mot Tom Hagen. Det saknas tydligen, då spelar det inte så stor roll vad Hagen säger. Fanns det en trovärdig berättelse understödd av teknisk bevisning ifrån åklagaren skulle det ligga den misstänkte mycket i fatet om han inte kan eller vägrar komma med en alternativ förklaring, men nu finns tydligen inte det förstnämnda.

Jämför med Linda Chen-fallet. Killens story är ren rappakalja. Men när polisen inte ens kan bevisa att Linda Chen faktiskt bragts om livet (dödsorsaken kunde inte fastställas) och saknade övrig bevisning så spelade det inte så stor roll att alla bara skakade på huvet åt hans historia.

Med tanke på Linda Chen har du rätt. Ibland så blir det allt för tokigt.

Jag tycker bara det är ett bottennapp för norskt rättsväsende att Tom Hagens märkliga turer ska vara en förklaring som kan rubba de graverande omständigheter polisen funnit kring denna sak.

Jag undrar om alla kvinnoplågare är lyckliga över att de kommit undan. Och om de nu tänker att det var värt mödan och det skamfilade ryktet alldeles gratis, på köpet. Linda dog för småpengar och EH dog för miljardvärden. Men samma sak, där motivet är att en kvinnas död är lösningen på ett problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback