Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-12, 11:17
  #25453
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Utmärkt. Nu har du skalat bort all som är nonsens och kommit fram till det jag var inne på. Sen gick jag på en massa villospår, om att det var medhjälpare efter att ha läst för mycket VG. När jag läst alla idiotier om att en snåljåp betalar pengar utan livstecken till ett konto i cyberrymden, blir min slutsats att det är pengar ut och in till Tom Hagen själv. En man som vägrar redogöra för denna idiotiska kidnappningshistoria, och de transaktioner som skulle styrka den

Det finns telefonsamtal från EHs mobil. Det är bekräftat genom teknisk bevisning.

Det som inte kan bekräftas med teknisk bevisning är att det var EH som ringde och var vid liv. Det är bara vittnesutsagor från folk som står Tom Hagen nära och är i beroendeställning.

De handlar om barn som gjort en kalkyl, och inte vill ha bodelning, när den part som kan överklaga bodelningen är borta. Det betyder att varje barn riskerar bli utan del i miljardarvet. En kalkyl som är gjord utifrån att EH ändå är död.

Nanny, sekreterare, telefonist, kontordame, samma skräp. Inte trovärdiga vittnen om man varit med förr, och sett dylika element ljuga skamlöst i domstol. Kvinnor som har missriktade lojaliteter och hopp om belöning. Eller kanske bara lite bekräftelse.

Mina slutsatser om att mordet skedde under natten. De enda utomstående som sist sett EH vid liv måste vara Taxichauffören. I övrigt är Tom Hagen den person som sist såg EH vid liv, med egna ögon.

Hehe.Fler än jag är inne på det enklaste av alla scenarier. Arg - döda - gömma kropp.
A - B -C.
Sen hittar han på en massa för att förvirra; och gissa om han lyckats med det! Så många hjärnor som gått i spinn på komplicerade scenarier här i tråden.
Skulle nästan önska, för er skull, att det inte är så där enkelt som jag befarar.
Snöpligt slut om Hagen med gråten i halsen erkänner att han bara dödade henne och slängde henne i viken. Punkt slut.
Men han är nog för stöddig för det.
Citera
2020-05-12, 11:24
  #25454
Avstängd
wwrs avatar
Så det som hänt nu är bara att polisen tagit in JRU och TH i häkte ett par dagar och förhört dem. Men det har man även gjort tidigare med båda två? Märkligt, de borde väl ha kunnat komma överens om en historia tidigare så de säger samma sak till polisen. 18 mån har gått.
Citera
2020-05-12, 11:28
  #25455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Så det som hänt nu är bara att polisen tagit in JRU och TH i häkte ett par dagar och förhört dem. Men det har man även gjort tidigare med båda två? Märkligt, de borde väl ha kunnat komma överens om en historia tidigare så de säger samma sak till polisen. 18 mån har gått.

Er nok det politiet ville undersøke på nytt ved å pågripe RU og avhøre ham etter TH sitt nye avhør, og før TH var løslatt med mulighet til å snakke sammen.
Citera
2020-05-12, 11:29
  #25456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Enig med der meste du skriver.
Det ligger mye prestisje i en slik sak, jeg er derfor overrasket over at politiet ut gått så høyt ut med pågripelser. De kunne gjort det litt mer diskret, og de kunne løst det med vanlig avhør.
Tror nøkkelordet er kompetanse.

Det märkliga är att polisen måste bevisa att utomjordingar existerar. I Sverige står det i läroböckerna att den som påstår att det finns utomjordingar har bevisbördan.

Detta kidnappningsupplägg med pengar in på ett kryptokonto till anonyma kidnappare som inte lämnar livstecken från EH, är så nära man kan komma om en story om utomjordingar.

Det vi ser är en person som kommer undan med att bara blåneka, utan andra bevis än sina egna ord. Det handlar om en avskyvärd syn på trovärdighet, där en sorts persons trovärdighet väger högre än sanningen.

Hade det varit en annan norrman som kommit med samma story om en fru som försvunnit och sedan sagt att hon har blivit kidnappad, hade folk skrattat när han blir blåst på pengarna de krävde. Ingen polis eller jurist inom rättsväsendet hade ens lyssnat på dessa dumheter.
Citera
2020-05-12, 11:31
  #25457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hehe.Fler än jag är inne på det enklaste av alla scenarier. Arg - döda - gömma kropp.
A - B -C.
Sen hittar han på en massa för att förvirra; och gissa om han lyckats med det! Så många hjärnor som gått i spinn på komplicerade scenarier här i tråden.
Skulle nästan önska, för er skull, att det inte är så där enkelt som jag befarar.
Snöpligt slut om Hagen med gråten i halsen erkänner att han bara dödade henne och slängde henne i viken. Punkt slut.
Men han är nog för stöddig för det.

Vi som har true crime som hobby får de rätta vibbarna.
Citera
2020-05-12, 11:37
  #25458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det märkliga är att polisen måste bevisa att utomjordingar existerar. I Sverige står det i läroböckerna att den som påstår att det finns utomjordingar har bevisbördan.

Detta kidnappningsupplägg med pengar in på ett kryptokonto till anonyma kidnappare som inte lämnar livstecken från EH, är så nära man kan komma om en story om utomjordingar.

Det vi ser är en person som kommer undan med att bara blåneka, utan andra bevis än sina egna ord. Det handlar om en avskyvärd syn på trovärdighet, där en sorts persons trovärdighet väger högre än sanningen.

Hade det varit en annan norrman som kommit med samma story om en fru som försvunnit och sedan sagt att hon har blivit kidnappad, hade folk skrattat när han blir blåst på pengarna de krävde. Ingen polis eller jurist inom rättsväsendet hade ens lyssnat på dessa dumheter.

Amen. Men jeg tror du tar feil angående hendelsesforløpet. 09.14 kan dog falle. Og da er tidslinjen en ganske annen.
Citera
2020-05-12, 11:46
  #25459
Medlem
TaxenSixtens avatar
Känns inte som en slump att 9:14-samtalet skedde exakt då TH var i kameran på väg till jobbet. Blev hon tvingad att ringa av GM?
Citera
2020-05-12, 11:47
  #25460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Amen. Men jeg tror du tar feil angående hendelsesforløpet. 09.14 kan dog falle. Og da er tidslinjen en ganske annen.

Jag utgår ifrån att jag har fel om händelseförloppet, som ledde till att EH dog. Hon kan ha dränkts i badkaret, blivit strypt eller misshandlad, skjuten etc. Men det är ett mord oavsett hur det genomfördes.

Det enda vi vet är att hon är död och att mördaren har kommit undan med att framföra nonsens, för att utredningen är på villospår. Det märkliga är att juristerna i domstolen inte ser det absurda i Tom Hagens öden och äventyr som änkling.
Citera
2020-05-12, 11:49
  #25461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag utgår ifrån att jag har fel om händelseförloppet, som ledde till att EH dog. Hon kan ha dränkts i badkaret, blivit strypt eller misshandlad, skjuten etc. Men det är ett mord oavsett hur det genomfördes.

Det enda vi vet är att hon är död och att mördaren har kommit undan med att framföra nonsens, för att utredningen är på villospår. Det märkliga är att juristerna i domstolen inte ser det absurda i Tom Hagens öden och äventyr som änkling.

To av lagdommerne har ikke klart å se helheten i bevisrekken. Veldig synd.
Citera
2020-05-12, 11:54
  #25462
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag utgår ifrån att jag har fel om händelseförloppet, som ledde till att EH dog. Hon kan ha dränkts i badkaret, blivit strypt eller misshandlad, skjuten etc. Men det är ett mord oavsett hur det genomfördes.

Det enda vi vet är att hon är död och att mördaren har kommit undan med att framföra nonsens, för att utredningen är på villospår. Det märkliga är att juristerna i domstolen inte ser det absurda i Tom Hagens öden och äventyr som änkling.
Käringen är inte död. Hon tyckte den gamla ektepakten var en skymf, så hon skrev en ny ektepakt i BTC-koder. Hon blir feministikon.
Citera
2020-05-12, 11:58
  #25463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Om experten träffat TH under nästan ett år och upprättat konton åt honom så håller det inte att TH säger att experten är påflugen/svår att säga nej till. (Har man skrapat ihop 1.7 miljarder i fastigheter kan man säga ifrån ett avtal om man vill.)

Det är ganska vanligt att folk med pondus inte betalar fakturor och räkningar. De prutar ner dessa på rutin. Tid ifrågasätts, alla som utfört ett uppdrag kallas timtjuvar, och får i bästa fall ett nedprutat belopp.

Genom att kalla den unge mannen för påflugen och svår att säga ej till undviker Tom Hagen med en reptllreflex att betala för den tid den unge mannen var anlitad för.

Det är svårt och dyrt att driva in pengar för vanligt folk, och därför är det en framgångsrik metod för företagare att bestrida arbete för att hålla utgifterna nere.
Citera
2020-05-12, 12:09
  #25464
Medlem
3. episode i krimpodden.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...erenskog-saken
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback