Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-12, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
S kan man ocks se det.
Sen hr ju till saken att google lskar flashback, och indexerar varje dygn.
Man blir med andra ord vldigt synliggjord.
Google is (not always) your friend.

Men nu spelar det kanske inte nn roll fr en s pass cyberointresserad gubbe som Tom Hagen, men fr andra kan det vara desdigert att f sitt namn frknippat med mord occh kidnappning.
Hans hejdukar och lakejer verkar ha hittat hit i alla fall.

Vad gr du frresten sjlv hrinne i detta promperommet?

Jeg er vel en "trygda taper", slik brukeren "VG" mener vi er. Som mesker meg med andres tragedie ved diskutere skyld og uskyld i dette skitne lille forumet. #ironivarsel
Citera
2020-05-12, 08:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg er vel en "trygda taper", slik brukeren "VG" mener vi er. Som mesker meg med andres tragedie ved diskutere skyld og uskyld i dette skitne lille forumet. #ironivarsel

Du r hjrtligt vlkommen
Det verkar tyvrr inte finnas en norsk motsvarighet till flashback. Dvs ett s pass anonymiserat forum.

Fast hrinne har kanske herr kryptoexpert varit inne och skrivit:
www.freak.no/kryptovaluta
Citera
2020-05-12, 09:09
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag skulle vilja veta om TH redan hade berttat om dessa kryptomten fr polisen och advokaten. Innan de tog in kryptomannen nu fr en vecka sedan. Eller var det inte viktigt fr TH att upplysa om?
Polisen mste ha frgat TH frn brjan om han anvnt kryptovalutor. Han skickade ju pengar tillsammans med polisen via kryptovaluta. Polisen mste ha en uppfattning om vad TH vet om kryptovalutor. Och eftersom TH var extremt dlig p tekniska saker (ven enligt frsvararen) s mste hans kunskaper (och kanske konton) i kryptovalutor varit anmrkningsvrda. D mste ven polisen ha frgat hur TH knde till detta.
Citera
2020-05-12, 09:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du r hjrtligt vlkommen
Det verkar tyvrr inte finnas en norsk motsvarighet till flashback. Dvs ett s pass anonymiserat forum.

Fast hrinne har kanske herr kryptoexpert varit inne och skrivit:
www.freak.no/kryptovaluta

Str nog inte p frrn det kommer en norsk Flashback. Man r d spnd p vad den kommer heta. 🙃

Bakslug kanske ?
Senast redigerad av Lonnrot 2020-05-12 kl. 10:01.
Citera
2020-05-12, 09:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Polisen mste ha frgat TH frn brjan om han anvnt kryptovalutor. Han skickade ju pengar tillsammans med polisen via kryptovaluta. Polisen mste ha en uppfattning om vad TH vet om kryptovalutor. Och eftersom TH var extremt dlig p tekniska saker (ven enligt frsvararen) s mste hans kunskaper (och kanske konton) i kryptovalutor varit anmrkningsvrda. D mste ven polisen ha frgat hur TH knde till detta.
Att polisen har frgat betvivlar jag inte. Men berttade TH sanningen redan 2018, om dessa mten med kryptokillen, eller kom det fram nu?
Senast redigerad av allegrageller 2020-05-12 kl. 09:29.
Citera
2020-05-12, 09:29
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Att polisen har frgat betvivlar jag inte. Men berttade TH sanningen om dessa mten med kryptokillen eller kom det fram nu?
Har TH ltsats som om han inte kan ngot om kryptovalutor trots att han haft mnga mten med en expert, s r det verkligen allvarligt.

Polisen har inte tagit in experten frrn nu. Det tyder p att TH har ljugit och undanhllit mtena med experten, frn polisen.
Citera
2020-05-12, 09:36
Medlem
Citat:
Att polisen har frgat betvivlar jag inte. Men berttade TH sanningen redan 2018, om dessa mten med kryptokillen, eller kom det fram nu?

Jeg tror han har fortalt om ett mte. Og mannen ble kalt inn til et avhr om dette. Grunnen de begge oppga for mtet var at han kom med en "forretningside" som TH avviste.
Men s tror jeg politiet har funnet ut av de vrige mtene. TH sier at det ikke var mter, men at denne mannen kom uanmeldt, han godtok ikke et nei, ga seg ikke, var "plagsom" eller lignende. Og s sprs det da, om denne mannen sttter opp om dette.
Citera
2020-05-12, 09:37
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Har TH ltsats som om han inte kan ngot om kryptovalutor trots att han haft mnga mten med en expert, s r det verkligen allvarligt.

Polisen har inte tagit in experten frrn nu. Det tyder p att TH har ljugit och undanhllit mtena med experten, frn polisen.

JRU var inne til avhr allerede i 2018, s de har visst der har vrt en viss kontakt.
Derimot ikke at de skal ha hatt flere mter. Da hadde ikke Holden gtt ut og sagt at klienten er omtrent digitalt tilbakestende...
Citera
2020-05-12, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
JRU var inne til avhr allerede i 2018, s de har visst der har vrt en viss kontakt.
Derimot ikke at de skal ha hatt flere mter. Da hadde ikke Holden gtt ut og sagt at klienten er omtrent digitalt tilbakestende...

Ingen kjper historien TH gir n. Synd 2 dommere i lagmannsretten ikke s sammenhengen i bevisrekken.
Citera
2020-05-12, 09:41
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Mrklig situation. Kan knappt skicka e-post eller SMS, men r intresserad av kryptovalutor. Frgan handlar om vad han skulle ha kryptovalutor till. Och just innan hustrun kidnappades.
Citera
2020-05-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror han har fortalt om ett mte. Og mannen ble kalt inn til et avhr om dette. Grunnen de begge oppga for mtet var at han kom med en "forretningside" som TH avviste.
Men s tror jeg politiet har funnet ut av de vrige mtene. TH sier at det ikke var mter, men at denne mannen kom uanmeldt, han godtok ikke et nei, ga seg ikke, var "plagsom" eller lignende. Og s sprs det da, om denne mannen sttter opp om dette.
TH m vre passe dum dersom han har google mye p "kryptovaluta", "bitcoin" eller "monero" i forkant. Og enda dummere hvis han har hatt dialoger med kryptoekspert rimelig penlyst i Futurum bygget. Noe sier meg at milliardren TH ikke er direkte dum... s disse siste opplysningene om flere mter mellom TH og kryptomann taler nesten til fordel for TH. En annen mulighet er jo at TH undervurderer oss "vanlige" mennesker...
Citera
2020-05-12, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
TH m vre passe dum dersom han har google mye p "kryptovaluta", "bitcoin" eller "monero" i forkant. Og enda dummere hvis han har hatt dialoger med kryptoekspert rimelig penlyst i Futurum bygget. Noe sier meg at milliardren TH ikke er direkte dum... s disse siste opplysningene om flere mter mellom TH og kryptomann taler nesten til fordel for TH. En annen mulighet er jo at TH undervurderer oss "vanlige" mennesker...

TH har gardert seg godt. Og har nok ikke googlet p noe som helst. Kryptomannen er en klassisk "fall guy" spr du meg. Men politet har nok allerede utelukket bde ham og alle i hans krets som mulige GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in