Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-11, 20:52
  #25309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jo, just det. Så var det, ja. Tack. Minns att jag läste det. Nä, då går det ju inte.

Man är ju beredd hålla med Holden där när han pratade om att bevisen inte är vad pressen tror. Det kan ju rent av ses som lite retfullt av åklagaren att ställa till allt rabalder över ngt som de inte tror på själva. Fast Hagen ansträngt sig så för att polisen ska tro på det — ’då brottet troligen ägt rum’.

Det kommer mer. Det är bara att luta sig tillbaka. Det här är ”norsk teater” när den är som bäst....

Nu kanske andra ”relationer” hör av sig självmant också...
Takk! Hvis det blir spilt inn en komedie-film i Sverige som beskriver norsk politiarbeid, kan du poste en link her om det? Jeg synes at det er fint hvis dere kan le av nordmenn og jeg tror nok at mange nordmenn også både ler og gråter og rister på hodet av noe av politiarbeidet i denne saken.
Citera
2020-05-11, 20:52
  #25310
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Sonet samtidig med Toska, begge i Bergen, Toska tok etterhvert IT utdannelse, hehe, dreamteam det da, hjernen bak Nokas slår til igjen..
Jeg har IT-utdannelse, er russisk og de fleste vennene mine og familie passer profilen din, men unnta av drapsdom da Kanskje man ikke må tenke sterotypisk her. "Profesjonelle" aktører skal man foresten bare glemme.
Ser andre nekter å tro at TH kan ha drept sin egen kone osv. lettere å tenke spennende ting som utenlandske innleide sterotyper.

Kjedelig kynisme i et partnerdrap med en barnebok-aktig dekkhistorie om kidnapping er vanskelig å akseptere.
Citera
2020-05-11, 20:53
  #25311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Slik jeg oppfatter det kan han nekte å samarbeide eller la seg avhøre.
Dersom man nekter å forklare deg, vil det bli opp til politiet om det skal innkalles til rettslig avhør ved domstolen. Ofte vil politiet gjøre dette dersom man har forklaringsplikt ovenfor domstolen. For domstolen er det kun siktede eller et vitne som har fritak for forklaringsplikt som kan nekte å forklare seg. Møteplikt har imidlertid alle uansett om det er avklart på forhånd at vitnet eller siktede vil nekte å forklare seg.
Politiet vil ofte vise til at en har plikt til å møte for å avklare om en skal forklare seg eller ikke etter Straffeprosessloven §230. Dette stemmer ikke helt. Dersom det er klart at man vil nekte å forklare deg, kan man si fra om dette til politiet. Da har man heller ikke møteplikt. Man kan i denne forbindelse vise til Ot. prp. nr. 66 (2001-2002) side 136;
- Dersom politiet etter å ha fått slik melding ikke har noen grunn til å tro at vitnet vil ombestemme seg, vil det etter departementets vurdering ikke lenger foreligge grunnlag for møteplikt og avhenting.” Samt Norsk Lovkommentar note 1778 til § 230; ”Det er derimot ikke grunnlag for å innkalle vedkommende dersom det allerede er klart at vedkommende ikke er villig til å forklare seg.
http://jusinfo.no/index.php?site=def...1930/1939/1941

Ingen som nekter å forklare seg.
Citera
2020-05-11, 20:55
  #25312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Jeg har IT-utdannelse, er russisk og de fleste vennene mine og familie passer profilen din, men unnta av drapsdom da Kanskje man ikke må tenke sterotypisk her. "Profesjonelle" aktører skal man foresten bare glemme.
Ser andre nekter å tro at TH kan ha drept sin egen kone osv. lettere å tenke spennende ting som utenlandske innleide sterotyper.

Kjedelig kynisme i et partnerdrap med en barnebok-aktig dekkhistorie om kidnapping er vanskelig å akseptere.
det ene utelukker ikke det andre, forøvrig har jeg aldri nevnt noe om innblanding fra en russer, men derimot innblanding av it-eksperter er hevet over enhver tvil i denne saken
Citera
2020-05-11, 20:56
  #25313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Da ber jeg deg sitere det innlegget.

Bare bla litt. Kommenterte en tegning.
Citera
2020-05-11, 20:57
  #25314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Att finna en av Norges rikaste, Sverige, Danmark, Finland. Läsa. Bestämma sig f ngn. Iaktta, tider, etc under lång tid. Slå till. Titta bara vad vi har att ta hand om i form av scam. Utifrån Europa.
En tanke.
Jag tror tyvärr att du har rätt. Och vi får aldrig veta vilka dom var.
Citera
2020-05-11, 21:00
  #25315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Hvem er mellomleddet mellom Hagen og kryptofyren?? Kan noen snakke om elefanten i rommet!?

Jeg er ikke en som dømmer folk etter rykter og antagelser, men etter å ha sett hvordan Hagen lever.. Et «enkelt» liv, til milliardær og være, Særeiekontrakten med kona, +++.... vil annta at en sånn person heller ikke øser ut med penger til barna sine heller...
En teori (og dette er bare en teori) er at sønnen faktisk kan ha klekka sammen hele denne greia med sin litt shady venn på hybelen en kveld... Ting gikk til helvete og AEH ble «uheldig» drept.

Jeg har trodd det er T*m Hagen fra dag en. Men nå begynner jeg å tvile. Ja han er en gjerrigknark og alt annet enn en god ektemann, men er han en drapsmann?

Nei, ingenting tyder på det så langt i følge retten.
Citera
2020-05-11, 21:03
  #25316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Vil tro han stiller seg uforstående.
Begynner å få en viss aning med hva Holden mente med særdeles magert grunnlag .

Nu skojar du. Denne unge man analyserar inte Holden som representant för en oskyldig man. Min bedömning är att den unge mannen ser ett exempel ur det verkliga livet, på vad miljarder kan köpa i ord från en advokat.

Det vore fint om denne unge man tänkte över det han vet, och strukturerar upp tillvaron i relation till det han vet om familjen och denna sak och sen delger polisen allt han vet. Han kan ju börja med vad han lärde ut, och redogöra för hur Tom Hagen kan ha utnyttjat dessa kunskaper i den fejkade kidnappningen.
Citera
2020-05-11, 21:03
  #25317
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
det ene utelukker ikke det andre, forøvrig har jeg aldri nevnt noe om innblanding fra en russer, men derimot innblanding av it-eksperter er hevet over enhver tvil i denne saken
Ja, jeg tror det er mer eller mindre en hjelpende hånd med i dette drapet, men det kan nermest ha vært hvem som helst. "alle" kan sette seg inn i den brukte kompetansen i denne saka. Kanskje den arresterte kryptomannen var en kilde til inspirasjon og ikke mer.
Citera
2020-05-11, 21:04
  #25318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jo, just det. Så var det, ja. Tack. Minns att jag läste det. Nä, då går det ju inte.

Man är ju beredd hålla med Holden där när han pratade om att bevisen inte är vad pressen tror. Det kan ju rent av ses som lite retfullt av åklagaren att ställa till allt rabalder över ngt som de inte tror på själva.
1) Fast Hagen ansträngt sig så för att polisen ska tro på det — ’då brottet troligen ägt rum’.

Det kommer mer. Det är bara att luta sig tillbaka. Det här är ”norsk teater” när den är som bäst....

2) Nu kanske andra ”relationer” hör av sig självmant också...
1) Hvis TH er den som er skyldig, så har politiet virkelig gått på en limpinne dersom politiet har slått fast at AE ble flyttet fra huset mellom kl 9:14 og 9:48. Kan politiet endre tidspunkt for når de mener at AE ble flyttet fra huset, når de forstår at de har blitt lurt?
2) Tenker du at politiet kommer til å sørge for at andre relasjoner lar høre fra seg, eller at relasjonene lar høre fra seg på eget initiativ?
__________________
Senast redigerad av POlROT 2020-05-11 kl. 21:06.
Citera
2020-05-11, 21:05
  #25319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu skojar du. Denne unge man analyserar inte Holden som representant för en oskyldig man. Min bedömning är att den unge mannen ser ett exempel ur det verkliga livet, på vad miljarder kan köpa i ord från en advokat.

Det vore fint om denne unge man tänkte över det han vet, och strukturerar upp tillvaron i relation till det han vet om familjen och denna sak och sen delger polisen allt han vet. Han kan ju börja med vad han lärde ut, och redogöra för hur Tom Hagen kan ha utnyttjat dessa kunskaper i den fejkade kidnappningen.
I følge avisen så tror jeg ikke det var mye. Dette er nok et blindspor, ellers hadde han blitt fremstilt for varetekt.
Citera
2020-05-11, 21:07
  #25320
Medlem
Var forresten stille fra den eller så pratsomme Milli i dag. Har han blitt syk ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback