Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-10, 22:45
  #24949
Medlem
Jofs avatar
Man kanske kan säga att denna saken sakta men säkert närmar sig en upplösning. Om det nu blir att Hagen går fri.
Kommer många att jubla då?
Eller blir det som i många andra fall, att han anses polisiärt dömd, att mordet är polisiärt uppklarat, men att man inte kunnat bevisa det juridiskt?
Citera
2020-05-10, 22:53
  #24950
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Det finnes MANGE ingeniører som har null kunnskap om teknologi.
Det tror jag inte ett smack på.
Citera
2020-05-10, 22:54
  #24951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det er jo kjent at AE gikk av i styret, og at V tok plassen.
Det är bra. Men jag trodde kanske att V spelades in av någon med "inside"? Hoppas att det inte är ett spekulativt rykt. Även om det alltid är en fara för det när namnet inte är allmänt känt.
Citera
2020-05-10, 22:56
  #24952
Medlem
For meg nå, så er det 4 scenarioer.

1. Tom Hagen selv er forbryteren.
2. Tom Hagen med hjelp fra vennen til sønnen tr*m, har klekka ut dette.
3. Sønnen til Tom Hagen og kameraten har snekra sammen det her.
4. Tom Hagen, sønnen Tr*m, og hans venn har Klekka sammen og nesten kommet unna med det her.

Uansett er det Anne Elisabeth vi må fokuser på. Finner de henne så er jeg overbevist de finner svaret.
Citera
2020-05-10, 22:58
  #24953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
De kan ju inte skriva att personen har en relation med en släkting till TH om det skulle vara så. Tror relation här är en kärleksrelation.
Eller arbetsrelation.
Takk for svar! Arbeidsrelasjon er et godt forslag
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, hvis kjenner er mer nært enn relasjon, så antar jeg jo at det er sønnen i dette tilfelle de mener i og med at han kjenner både TH og 32-åringen? De kan vel ikke skrive familiemedlem i avisen.

Som du sier det står ikke noe om at denne personen er den samme som de vurderer å pågripe.

Ja, det er synd på dem uansett om dem er skyldig eller uskyldig.
Takk for svar! Jeg er enig med deg i det du skrev her, bortsett fra det at jeg ikke tror at det var sønnen de mente. Jeg tror at det kan være en annen person som TH kjenner.

Jeg har et spørsmål om dette:

"Et videoopptak av Tom Hagens bil, kjørende inn på Hagens arbeidsplass Futurum den 31. oktober, er et avgjørende bevis i drapssaken mot ham nå.
Etter det VG får opplyst har opptaket gitt ham et alibi: Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjører bilen, er han ikke til stede i Sloraveien når den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ns-video-alibi
Hva betyr dette? Betyr det at de ikke er sikre på at det var TH som kjørte bilen?

9:14.samtalen varte i 2 minutter:
Citera
2020-05-10, 22:59
  #24954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Det är bra. Men jag trodde kanske att V spelades in av någon med "inside"? Hoppas att det inte är ett spekulativt rykt. Även om det alltid är en fara för det när namnet inte är allmänt känt.
Jeg vet ikke hvem som har nevnt det først her på forumet.

Det er overhode ingen hint jeg kan se i media som peker på V. Jeg klarer heller ikke å se at de gir noen andre hint som peker på noen andre. Eneste er at TH kjenner denne personen.
Jeg antar det ble naturlig å diskutere om det kan være den personen her da det ble oppdaget et skifte i styre, som vekker mistanke når det skjer noen uker før forsvinningen.

32-åringen sitt navn er heller ikke i media, selv om vi har nevnt initialene her.
Citera
2020-05-10, 22:59
  #24955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det tror jag inte ett smack på.
Nå vet ikke jeg hva du jobber som, men du har kanskje ikke møtt så mange ingeniører?
Citera
2020-05-10, 23:02
  #24956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for svar! Arbeidsrelasjon er et godt forslag

Takk for svar! Jeg er enig med deg i det du skrev her, bortsett fra det at jeg ikke tror at det var sønnen de mente. Jeg tror at det kan være en annen person som TH kjenner.

Jeg har et spørsmål om dette:

"Et videoopptak av Tom Hagens bil, kjørende inn på Hagens arbeidsplass Futurum den 31. oktober, er et avgjørende bevis i drapssaken mot ham nå.
Etter det VG får opplyst har opptaket gitt ham et alibi: Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjører bilen, er han ikke til stede i Sloraveien når den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ns-video-alibi
Hva betyr dette? Betyr det at de ikke er sikre på at det var TH som kjørte bilen?

9:14.samtalen varte i 2 minutter:
Ja, det kan være en annen person også, men hvem vet jeg ikke?

De ser vel bilen kjøre inn i videoen, men de har vel ikke gode nok opptak til å se om det faktisk er han som kjører bilen.
Jeg antar da også at han ikke må logge seg inn på et vis for å komme inn.
Det kan vel være at han ikke har blitt observert gå inn i bygget/på kontoret sitt av vitner på det tidspunktet. Kan han ha gått ut av garasjen og kommet tilbake senere?
Leste jo også i tidligere artikler at det er flere hull i arbeidstiden hans de ikke kan redegjøre for hvor han er. Så selv om kontordamen kan ha sett han kl 11.30, så betyr det vel ikke at han har sittet der hele tiden?
Citera
2020-05-10, 23:02
  #24957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Tom Hagen skal ha et alibi som trumfet spor på åstedet i Sloraveien 4. Dette var en medvirkende årsak til at den drapssiktede milliardæren ble løslatt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ns-video-alibi
Overrasker meg ikke at han har solid alibi, for jeg tror ikke det er han som har bortført og/eller drept henne.
Hvis man har penger og planlegger i lang tid på forhånd, hvorfor skulle man gjøre drittarbeidet selv, noe som i tillegg øker faren for å bli tatt for forbrytelsen?
Citera
2020-05-10, 23:03
  #24958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for svar! Arbeidsrelasjon er et godt forslag

Takk for svar! Jeg er enig med deg i det du skrev her, bortsett fra det at jeg ikke tror at det var sønnen de mente. Jeg tror at det kan være en annen person som TH kjenner.

Jeg har et spørsmål om dette:

"Et videoopptak av Tom Hagens bil, kjørende inn på Hagens arbeidsplass Futurum den 31. oktober, er et avgjørende bevis i drapssaken mot ham nå.
Etter det VG får opplyst har opptaket gitt ham et alibi: Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjører bilen, er han ikke til stede i Sloraveien når den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ns-video-alibi
Hva betyr dette? Betyr det at de ikke er sikre på at det var TH som kjørte bilen?

9:14.samtalen varte i 2 minutter:

Det betyr "Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjører bilen, er han ikke til stede i Sloraveien når den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted."
Citera
2020-05-10, 23:03
  #24959
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det er allerede kjent at TH og 32-åringen har en relasjon.

Det vi nå lurer på er hvem den tredje kan være som TH "kjenner"..

Hva betyr kjenner?

Kan det være familie, venner, eller er det dårligere enn relasjon altså lenger ut?
Känner är vänner och bekanta, inte familj. Mindre bundet än relation skulle jag säga. Ingift kanske också kan räknas till relation.
Citera
2020-05-10, 23:05
  #24960
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Nå vet ikke jeg hva du jobber som, men du har kanskje ikke møtt så mange ingeniører?
En väldigt nära. De läser många tekniska ämnen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback