Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-02, 17:08
  #205
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
De som vill ha global kontroll genom medborgarlön.

Och stora företag har utökat sina marknadsandelar ytterligare. Amazon har tjänat miljarder på denna lockdown.
Tokig konspirationsidé.
Citera
2020-05-02, 18:33
  #206
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Tokig konspirationsidé.

Det vet du ingenting om.
Citera
2020-05-02, 22:10
  #207
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det vet du ingenting om.
Men du vet?
Citera
2020-05-02, 22:28
  #208
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Men du vet?

Nej, absolut inte. Just därför utesluter jag ingenting.

Vill man öka sin kontroll över människor är det en bra idé att ta bort deras jobb- och inkomstmöjligheter och sedan erbjuda dem en medborgarlön som räcker till mat och hyra. Vid minsta lilla olydnad eller av staten oönskat beteende kan de då dra in utbetalningen och så står man där. Man är helt beroende av staten, och ju fler som är det, desto mer kontroll.

Så det är svaret på din fråga om vad någon skulle ha att vinna på att en massa människor förlorar sin inkomst just nu.

En annan som som har vunnit en hel del på det är t ex Jeff Bezos som tjänat flera miljarder på denna lockdown. Basically kan man väl säga att denna lockdown ökar klyftorna mellan fattiga och rika ytterligare. Trots det verkar det mest vara vänstern och demokrater som förespråkar lockdown, medan (åtminstone delar av) högern och konservativa är de som propagerar för att öppna upp ekonomin och låta folk börja jobba igen. I alla fall om vi pratar USA.
Citera
2020-05-07, 14:32
  #209
Medlem
wwrs avatar
Citat:
108 SVT Text Torsdag 07 maj 2020
INRIKES PUBLICERAD 7 MAJ

Tillväxtverket backar - stöd stoppas

Tillväxtverket kommer inte att betala
ut krisstöd till bolag som ger stora
aktieutdelningar. Det meddelar gene-
raldirektör Gunilla Nordlöf efter ett
möte med finansutskottet.
Är det så att bolagen först sparkar anställda, sedan får de sparkade anställda använda skattemedel för att stöda bolagen?

Att plöja ned utdelningen i investering är väl ingen konst?

Nog gör krisen de rika rikare och de fattiga fattigare.

Att de små företagen dör först är väl tveklöst. De har ju mindre kapital. Enmansföretagen kan bara sparka sig själv.

Bara för oss skattebetalare att öppna våra hjärtan, jag menar plånböcker för företagen.

Ingen tvekan om vem som vinner på lång lockdown.
Citera
2020-05-07, 16:13
  #210
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kan en huvudorsak till det överdrivna responset på Corona vara att slå ut små aktörer.

De multinationella klarar lockdown mycket bättre.

Bara ett exempel:

Text-TV

Absolut är det så. Amazon kommer att gå som tåget. Medborgarlön i hela världen inom väldigt kort.
__________________
Senast redigerad av Autobahn76 2020-05-07 kl. 16:16.
Citera
2020-05-07, 18:35
  #211
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Absolut är det så. Amazon kommer att gå som tåget. Medborgarlön i hela världen inom väldigt kort.
Blaj. Du kan ju spekulera hur mycket aom helst men ingenting tyder på att vi kommer få medborgarlön inom en snar framtid.

Du kan lika gärna säga att inom ett år kommer älgar från yttre jymden attackera oss.
Citera
2020-05-07, 19:58
  #212
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Blaj. Du kan ju spekulera hur mycket aom helst men ingenting tyder på att vi kommer få medborgarlön inom en snar framtid.

Du kan lika gärna säga att inom ett år kommer älgar från yttre jymden attackera oss.

Jag spekulerar inte. Det är fullkomligt uppenbart det som pågår. Skall vi ge det en sex månader och prata här igen?
Citera
2020-05-07, 20:02
  #213
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Jag spekulerar inte. Det är fullkomligt uppenbart det som pågår. Skall vi ge det en sex månader och prata här igen?
Vi får väl se..Domedagsdårar brukar säga "WW3 startar om 2 år", "världen går under 2000" blablabla. De har alltid fel. Gissar att dina husgudar är David Icke, Alex Jöns..förlåt Jones, Ole Dammegard mfl knäppgökar...
__________________
Senast redigerad av Cineasten 2020-05-07 kl. 20:20.
Citera
2020-05-07, 20:19
  #214
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Vi får väl se..Domedagadårar brukar säga "WW3 startar om.2 år", "världen går under 200" blablabla. De har alltid fel. Gissar att dina husgudar är David Icke, Alex Jöns..förlåt Jones, Ole Dammegard mfl knäppgökar...

Det finns många som jag lyssnar på. Jag brukar vara "öppensinnat kritisk" när jag lyssnar på dessa. Det är bra att ge alla människor en chans att få komma till tals tycker jag, Oavsett hur galna de anses vara. Har du själv någon "profet" som du brukar lyssna på? Eller är det Aftonbladet som gäller för dig?
Citera
2020-05-07, 20:31
  #215
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Det finns många som jag lyssnar på. Jag brukar vara "öppensinnat kritisk" när jag lyssnar på dessa. Det är bra att ge alla människor en chans att få komma till tals tycker jag, Oavsett hur galna de anses vara. Har du själv någon "profet" som du brukar lyssna på? Eller är det Aftonbladet som gäller för dig?
Jag läser allt möjligt, är väldigt ifrågasättande när det gäller mesta (vilket retat många vänner, bekanta, släktingar och chefer) och tycker det är rätt kul att kolla på David Icke, Steven Greer mfl men jag litar inte på deras svammel eftersom de aldrig presenterar några bevis. David Icke säger i princip alltid "do your research. Read my books. I've been researching for 30 years". Den dåren sa ju tom att han var Guds son som kommit för att vägleda oss.

Steven Greer babblar och babblar och babblar. Compartment this compartment that, these officers told me, I briefed the president, and what have you, special access project top secret mumbo jumbo agent orange blahablaha blablabla. Varvat med krokodiltårar när han berättar om hur jobbigt det var att bli utsedd till den som ska berätta för världen om aliens och den hemliga avancerade teknik som USA sitter på.

Aftonhoran och Expressen står inte högt i kurs alls. Det kan du säkert läsa dig till om du söker bland mina tidigare inlägg.

Att ifrågasätta MSM är inte detsamma som att tro förutsättningslöst på konspirationsteorier, Flat earth, Hollow earth, teorier om ZOG och satanistiska barnätande, bloddrickande pedofilödlor på världens alla toppositioner. Det finns grader i helvetet kan man säga. Det är inte antingen eller.
Citera
2020-05-07, 20:35
  #216
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag läser allt möjligt, är väldigt ifrågasättande när det gäller mesta (vilket retat många vänner, bekanta, släktingar och chefer) och tycker det är rätt kul att kolla på David Icke, Steven Greer mfl men jag litar inte på deras svammel eftersom de aldrig presenterar några bevis. David Icke säger i princip alltid "do your research. Read my books. I've been researching for 30 years". Den dåren sa ju tom att han var Guds son som kommit för att vägleda oss.

Steven Greer babblar och babblar och babblar. Compartment this compartment that, these officers told me, I briefed the president, and what have you, special access project top secret mumbo jumbo agent orange blahablaha blablabla. Varvat med krokodiltårar när han berättar om hur jobbigt det var att bli utsedd till den som ska berätta för världen om aliens och den hemliga avancerade teknik som USA sitter på.

Aftonhoran och Expressen står inte högt i kurs alls. Det kan du säkert läsa dig till om du söker bland mina tidigare inlägg.

Att ifrågasätta MSM är inte detsamma som att tro förutsättningslöst på konspirationsteorier, Flat earth, Hollow earth, teorier om ZOG och satanistiska barnätande, bloddrickande pedofilödlor på världens alla toppositioner. Det finns grader i helvetet kan man säga. Det är inte antingen eller.

Vad anser du om att man blockerar videor som innehåller Covid 19 och 5G? Vad anserar du om att man plockar bort videorna med David Icke och raderar hela hans facebooksida bara så där hux flux som om ingenting hade hänt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback