2020-05-06, 19:33
Medlem
Det här Enskededalen är ju ett skämt
Ser ut som ett villa område för mig
2020-05-06, 19:39
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Är fortf i chocktillstånd över hur tyst det är om denna händelsen

Är du verkligen i chocktillstånd?
Det måste vara hemskt.

Han blev kidnappad men är okej idag. Händelsen var ej live utan flera veckor sedan.

Chocktillstånd....
2020-05-06, 19:43
Medlem
Citat:

För folk vet att det är sånt som händer när man leker gangster
2020-05-06, 19:44
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0laa

Mm det är alltså inte det området som visas på Google, utan de flerbostadshus som ligger öster om spåren mellan Sandsborg och Blåsut tbana. Är väl känt för finska zigenare och småkriminella har jag för mig
2020-05-06, 19:50
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Det heter egentligen bara Dalen, sök på Dalen Enskede.
2020-05-06, 19:51
Medlem
colombo555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Jag tror inte heller hans karriär är över, dock har hans image som gangster fått sig en ordentligt törn.

Problemet som jag ser det är att bilderna aldrig kommer att försvinna, även när uppståndelsen lagt sig kring kidnappningen kommer dessa cirkulera på nätet i evighet. Hans ovänner och "hatare" kan alltid använda dessa mot honom, så fort han lägger upp en video eller skriver något på instagram kommer bilderna länkas och händelsen påtalas, de kan tryckas på t-shirts, de kan sättas upp som lappar i hans område, förnedringen dessa bilder innebär kommer aldrig någonsin att försvinna.

Med tanke på Einars låga ålder och att hans fanbase mest består av 15-åriga småtjejer och smågrabbar kommer han rent karriärmässigt klara sig igenom detta. Jag hoppas dock att händelsen blir en varningsklocka för andra unga "orten-rappare" och att dessa lär sig att det ibland blir konsekvenser av det man säger och gör.

Jag är dock inte naiv och är personligen övertygad om att det här bara en försmak av vad som komma skall, tyvärr.

Många kriminella, kan bli kidnappade som Einar själv säger.

Det är relativt vanligt särskilt med de yngre.

Skillnaden är om man hämnas eller inte. Då kan man få tillbaka sin heder.
2020-05-06, 19:57
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Det är en unge som rappar. Hade varit större påslag om det rörde sig om någon som var relativt känd hos åtminstone en liten del av befolkningen.
2020-05-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siktirgit
Einar publicerade en video på sin profil på Instagram för två dagar sedan där han sitter i en bil där han berättar att han är vid liv. Han publicerade idag/igår en video om att han publicerar en ny låt.

Han sa något i stil med detta "Jag har en sak att säga till er, alla därute kan bli kidnappade, alla därute kan bli slagna (...) jag är vid liv och ingen kan göra det jag gör, så ja jag kommer att fortsätta och jag kommer fortsätta"

Har tagit bort orden "wallah, jao" m.m ur citatet för att ni förstå det han säger.

https://www.instagram.com/p/B_yBZM8BYhB/

Jävlar vilket tragiskt livsöde, den här killen är så förstörd att det inte finns någon återvändo. Kan han prata svenska utan svartskalle-brytning? "Alla kan bli kidnappade jaow" .. var det hans sätt att hantera all kognitiv dissonans? Hans sätt att orka leva vidare efter en sådan total förnedring .. om det inte var stage:at, vilket är fullt möjligt. Oavsett, tycker synd om grabben.
2020-05-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Om einar pratar med polisen så kommer han att dö precis som vem som helst som snackar med dom.
Just därför måste fler anmäla. Ett sådant samhälle kan vi aldrig acceptera.
2020-05-06, 20:32
Medlem
Vissa säger att eniars föräldrar är lika va grundar ni detta i?
2020-05-06, 20:35
Medlem
Triplefaces avatar
Citat:
Ni kan väl seriöst inte tro att Elvis har nåt med detta och göra
https://www.youtube.com/watch?v=gMa-MQiVY2I&t=15s
Tror ni han här har nåt med detta och göra? ^

Hahaha. Det finns ingen som tror det. Den som skrev det skämtade såklart.
2020-05-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Precis, det kräver att man återupprättar sin heder ifall som detta. Räcker inte att låtsas som det var ett skämt.
Kan vi inte få slippa orten-mentalitet här tack?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in