Citat:
Ursprungligen postat av
insdel
Jag tror inte heller hans karriär är över, dock har hans image som gangster fått sig en ordentligt törn.
Problemet som jag ser det är att bilderna aldrig kommer att försvinna, även när uppståndelsen lagt sig kring kidnappningen kommer dessa cirkulera på nätet i evighet. Hans ovänner och "hatare" kan alltid använda dessa mot honom, så fort han lägger upp en video eller skriver något på instagram kommer bilderna länkas och händelsen påtalas, de kan tryckas på t-shirts, de kan sättas upp som lappar i hans område, förnedringen dessa bilder innebär kommer aldrig någonsin att försvinna.
Med tanke på Einars låga ålder och att hans fanbase mest består av 15-åriga småtjejer och smågrabbar kommer han rent karriärmässigt klara sig igenom detta. Jag hoppas dock att händelsen blir en varningsklocka för andra unga "orten-rappare" och att dessa lär sig att det ibland blir konsekvenser av det man säger och gör.
Jag är dock inte naiv och är personligen övertygad om att det här bara en försmak av vad som komma skall, tyvärr.
Många kriminella, kan bli kidnappade som Einar själv säger.
Det är relativt vanligt särskilt med de yngre.
Skillnaden är om man hämnas eller inte. Då kan man få tillbaka sin heder.