2020-04-28, 07:50
Medlem
Har testat alla möjliga softwares och den enda som fungerar någorlunda är Sa mungs On demand eller vad det hette.

Vill kunna mobilen genom telefonen till datorn på ngot sätt.-
Citera
2020-04-28, 07:54
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonespecifikation
Har testat alla möjliga softwares och den enda som fungerar någorlunda är Sa mungs On demand eller vad det hette.

Chromecast? Plugga in i datorn? Har du tv kan du streama från telefonen dit också.
Citera
2020-04-28, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Chromecast? Plugga in i datorn? Har du tv kan du streama från telefonen dit också.
Chromecast till datorn? Tror du missflrstod mig.

Jag är en streamer och vill få in videoupptagningen med en smartphone. Sökte minst ett år ( för mågra månader sedan) efter det men lycjades inte hitta något alls.
Det mesta handlade om RTMS-upptagning, som inte är dålig men ej bra p.g.a kvalitén.
Kan tänka mig något i stil med att du kollöar in den med HDMI (och programvara) för att kunna ge stöd.

Vem vet, kanske har jag tagit oatens på det redan. Jaja
Citera
2020-04-28, 08:16
Medlem
Du vill streama FRÅN din mobiltelefon till din dator ? Är det hela skärmen du vill dela eller vad är du ute efter ?

Eller har du filmer på datorn som du vill kunna streama upp på din mobil ? I sådana fall kolla in https://plex.tv
Citera
2020-04-28, 08:22
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Chromecast till datorn? Tror du missflrstod mig.

Jag är en streamer och vill få in videoupptagningen med en smartphone. Sökte minst ett år ( för mågra månader sedan) efter det men lycjades inte hitta något alls.
Det mesta handlade om RTMS-upptagning, som inte är dålig men ej bra p.g.a kvalitén.
Kan tänka mig något i stil med att du kollöar in den med HDMI (och programvara) för att kunna ge stöd.

Vem vet, kanske har jag tagit oatens på det redan. Jaja

Det gjorde jag nog.
Citera
2020-04-28, 08:24
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:

Kolla på Livestream (app) (plus Open Broadcasting Software (OBS) eller XSplit på din dator, om du behöver.)
Citera
2020-04-28, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Du vill streama FRÅN din mobiltelefon till din dator ? Är det hela skärmen du vill dela eller vad är du ute efter ?

Eller har du filmer på datorn som du vill kunna streama upp på din mobil ? I sådana fall kolla in https://plex.tv

Delvis, är inget nytt convept. Alktuellt, Rapport, Skvallerblaskor är alla likadana (om än värre).

Jag menar på att om man bor i större lägenhet/villa så skulle iaf jag se det soem en kul grej.

Kommer inte ihåg vad jag ksulle använda det till, men det var roligt då iaf.
Citera
2020-04-28, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Kolla på Livestream (app) (plus Open Broadcasting Software (OBS) eller XSplit på din dator, om du behöver.)

ONS är det jag följer "som bäst", men tycket det är så jäkla krångigt ibland,

Fiock hjölp med en av dem skrev programmen som inte heller lufckades speciellt bra.

Kanske har mer att graö med mobilen än med Linux.
Citera
2020-04-28, 09:03
Medlem
Citat:
Delvis, är inget nytt convept. Alktuellt, Rapport, Skvallerblaskor är alla likadana (om än värre).

Jag menar på att om man bor i större lägenhet/villa så skulle iaf jag se det soem en kul grej.

Kommer inte ihåg vad jag ksulle använda det till, men det var roligt då iaf.

Det låter helt meningslöst . Vill du titta på något på datorn så är det väl bara att sätta sig vid datorn och surfa dit ? Varför försöka streama SVT play via mobilen till datorn när du kan gå in via datorn direkt ??
Citera
2020-05-01, 14:03
Medlem
Har sett flera mobila streamers som haft skitbra UI och allt drärtill.
Antar de streamar 1080p iaf, plus attt de har en skitnice chat-prompt och kan även ha polls (och dp går de på en gata, utan ryggsäck t.o.m.
Citera
2020-05-01, 16:37
Medlem
Jag fattar ingenting, men gissar att du vill spegla telefonens skärm till datorn. Med den här appen kan man spegla skärmen i mobilen till datorn, samt även fjärrstyra telefonen från datorn. Det går också att spela in och ta skärmdumpar.

https://www.apowersoft.com/phone-mirror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in