Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-30, 09:22
  #30517
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon måste vara bestämd vad gäller skolgång. Hon uppmanar till skolstrejk eftersom utbildning är meningslös då vi inte har någon framtid, det har hon sagt. Att då samla pengar för barn som inte får gå i skolan under en influensa ger ett märkligt intryck. Hon kan inte vara aktivist för allt.

Men det är en detalj. Läs inlägget ovan.

Det verkar som om Greta skaffar sig publicitet genom att bara ta emot en miljon och ge den vidare.

Hon är ingen aktivist. Hon håller tal och verkar nu ha trixat till sig publicitet genom att "prostituera" sitt namn genom att bara skicka pengar vidare.

Och naturligtvis är den 17-åriga skådespelerskan oskyldig. Hon gör ju bara som hon blir tillsagd. Kanske är det Neubauer som vispar runt pengar via olika Soros-konton.

Hon kan nog vara aktivist för allt. Det kallas för att utöva aktivistyrke.

Skämt åsido, hon är fortfarande av 17-åring. I den åldern (och dessutom med Asperger) har man ofta dåligt utvecklat konsekvenstänk, det har inte ens 18-åringar. Således förstår hon inte, att hennes aktiviteter motsäger sig själva, om det inte kommer en förklaring till varför hon agerar som hon gör. Jag kan tänka mig olika förklaringar, inklusive den att Greta valde ut sig själv till att bli en Messias, ett offerlamm som offrar sin skolgång för att andra ska kunna få sin. Hmmm... och det för oss tillbaka till kvasireligiösa domäner.
2020-04-30, 09:34
  #30518
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men Greta och hennes gudfäder pressen kan skylla sig själva om hon och klimatet tonats ned. Nu har de hetsat om Corona, även när Greta intervjuas. När influensan får företräde framför "klimatkatastrofen" så inser allt fler att "klimatkatastrofen" är överdriven. Men media byter säkert snart ämne.

Precis! Det krävs än ännu värre virus för att döda ett virus!

Och vad som är ännu bättre? Hur Tagnell beskriver forskningen och modellerna VÄLDIGT NOGGRANNT! Och säger dessutom ärligt, vi hade så mycket data då, vi har så mycket data nu, vi kan inte förutse längre fram ännu då vi har för lite data och dessa kan ändras snabbt då man måste väga in många faktorer/analyser. Betonar hur svårt det är att förutse någonting!!!

Greta då? "Forskningen är Glasklar" - Hon vet vad som kommer att hända år 2100!

-"Vi har 8 år på oss Vi har 66% chans att klara 1.5 graders målet år 2100 om vi släpper ut max X-antal Gigaton CO2"

Jag hoppas Tagnell kommer att fortsätta med att krossa Gretas: "Listen to the science" ännu mera! Det finns både nedre och övre gräns säger ju alla professorer. (10-20k döda av corona). Vad gör Greta? Hon pratar att "det är säkert" att det värsta scenariot kommer att hända! (vad gäller klimatförändringarna då)
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-30 kl. 09:41.
2020-04-30, 09:39
  #30519
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Någon som har koll på Gretas fortsatta skolgång, dvs blir det något med den eller är det färdigpluggat för det lilla geniets del?

Hon sa i ett webinar att hon "väntar med spänning" på att börja gå i Gymnasiet i höst. Vilket har hon inte sagt. Jag är tveksam till det, jag själv tror att Greta kommer att tröttna på skolan igen.
2020-04-30, 09:44
  #30520
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
https://www.expressen.se/nyheter/kli...en-mot-corona/

Är det så genomskinligt att den danska organisationen gav en miljon till Greta som hon ger vidare till kampanjen. (Till sist kanske UNICEF stöder Human Act med en miljon så har alla givmilda fått fri publicitet )

(Med tanke på kronfallet kanske Greta kunde skumma av ett par kronor. ... Det blir edit på denna: Jag ser att vi nyligen knappt har lyckats pressa oss tillbaka under tiospännsnivån.)

Hon är ju inte heller någon aktivist. Någon verkar bara utnyttja hennes namn nu.

Intressant. Man undrar nu vems ide det var...eller vem som gav detta råd åt Greta!
Så nu har stiftelsen 0kr.
2020-04-30, 09:48
  #30521
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
När en helt okänd 16-åring når dit hon gjort på så kort tid utan att vara född i mittfåran

Det stämmer. Greta kommer inte från någon mittfåra. Greta hör hemma i vänstermyllan. Detsamma gäller hennes morsa, invandrarvurmaren Malena Ernman och detsamma gäller Sveriges regimlojala journalister. Greta är globalisternas verktyg, den av storföretagen korrupta politikermassan som återfinns i EU, i FN och i Sverige. Gud hjälpe folket mot dessa mäktiga djävlar.

Jag önskar dem åt helvete.
2020-04-30, 10:05
  #30522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Komiken är slående, även FN gråter när mutorna eller förlåt bidragen uteblir på grund av Corona.
Greta kommer säkerligen gästspela för FN, behövs nog lite känslostyrning.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
https://www.expressen.se/nyheter/kli...en-mot-corona/

Är det så genomskinligt att den danska organisationen gav en miljon till Greta som hon ger vidare till kampanjen. (Till sist kanske UNICEF stöder Human Act med en miljon så har alla givmilda fått fri publicitet )

(Med tanke på kronfallet kanske Greta kunde skumma av ett par kronor. ... Det blir edit på denna: Jag ser att vi nyligen knappt har lyckats pressa oss tillbaka under tiospännsnivån.)

Hon är ju inte heller någon aktivist. Någon verkar bara utnyttja hennes namn nu.

Se där, har tydligen legat under en sten i och med UNICEF tillhör FN. Då förstår jag kopplingen...
2020-04-30, 10:15
  #30523
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Se där, har tydligen legat under en sten i och med UNICEF tillhör FN. Då förstår jag kopplingen...

Annars... Behövde inte Greta skatta för dom där prispengarna som hon fick?
Kanske hon tog inga, och sa att de får betala åt Unicef senare?
Och nu var det plötsligt ett bra tillfälle?

Eller var det därför hon valde ett stiftelse för att slippa beskattningen? Är ingen expert på sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det stämmer. Greta kommer inte från någon mittfåra. Greta hör hemma i vänstermyllan.
Jag önskar dem åt helvete.

Corona fick de redan, inte ett helvete men nära nog

Malena Ernman :
2017- Årets miljöhjälte (WWF)

Och där rök det att Greta fixade allting själv
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-30 kl. 10:21.
2020-04-30, 10:38
  #30524
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Annars... Behövde inte Greta skatta för dom där prispengarna som hon fick?
Kanske hon tog inga, och sa att de får betala åt Unicef senare?
Och nu var det plötsligt ett bra tillfälle?

Eller var det därför hon valde ett stiftelse för att slippa beskattningen? Är ingen expert på sånt.
Citat:
Deklaration:
Inkomst:
Gåva från Human Act: En mille
Avdrag:
Gåva till Human Act/UNICEF: En mille
Att deklarera:
0 kronor

Underskrift:
Greta
Sysselsättning:
mediahora
Greta är en kul skådespelerska. Jag brukar inte kalla henne mediahora. Men någon gång kan man skoja och säga det eftersom bunkergänget bakom henne försöker lansera henne som madonna.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-04-30 kl. 11:00.
2020-04-30, 11:10
  #30525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Det som däremot inte är harmlöst är de krafter som försöker skapa panik runt klimatet för att driva sin agenda. Greta används som förevändning för att höja någon liten skatt här och införa någon liten avgift där osv...

Sant förstås.
2020-04-30, 11:24
  #30526
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Greta är en kul skådespelerska. Jag brukar inte kalla henne mediahora. Men någon gång kan man skoja och säga det eftersom bunkergänget bakom henne försöker lansera henne som madonna.

Malena är nog ännu värre

Ja, så tänkte jag men hon fick väl pengarna ifjol? Kan hända att hon får dra av det inom ett år. Som sagt är ingen expert på detta. Skulle vara roligt om kronofogden knackade på hos Greta. Hon hade ju ingen "keyboard" att spela på, kanske den blev konfiskerad
2020-04-30, 11:27
  #30527
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Håller med. Greta kommer nog att betala för det (mest psykiskt) för att man har gjort en marionettdocka av henne.

Nu är hon person nr 1, när man rapporterar om något som kanske är inte så bra från det ultimata miljöpunkten. I Usa är det Greta Thunberg för hela slanten typ....Greta is angry, will be forious because of this.... osv.... Fuck Off Greta dekaler säljs de många av. Bilvideor med "Greta approved" finns det massor med på YT.

Hur fan tänkte Malena och Svante, när de lät Greta hända det? Nu är det inte miljöministrar, politiker eller forskare som får ta skit, det är Gretas fel för hela slanten i allt vad berör miljön.

Alla nya miljölagar och lösningar (för de mesta opopulära) blir ju automatiskt "Gretas fel!"
Håller inte alls med i detta!
Greta sköter själv det hon vill göra, det har både hon själv och hennes närmaste omgivning sagt. Jag tycker dock att hon kan kosta på sig att få lite hjälp i olika delar. Jag tycker också hon borde behålla en del pengar hon får in för sig själv. Det kommer ju ett liv efter detta också. Nu senast skänkte hon nära 1 miljon kronor till barnen i världen via FN.
Eftersom Greta varit smart och i stort sett bara för fram budskapet "lyssna på forskarna" kan ingen lägga eventuella misslyckanden (som alltid dyker upp) på henne.

"I USA är det Greta för hela slanten". Skrev du inte att Greta bara är ett fenomen i Sverige? Eller var det någon annan?

Gretas föräldrar är nog de enda som styr Greta när det behövs. Du kan vara helt lugn för de flesta föräldrar vill sina barn väl.
2020-04-30, 11:35
  #30528
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det stämmer. Greta kommer inte från någon mittfåra. Greta hör hemma i vänstermyllan. Detsamma gäller hennes morsa, invandrarvurmaren Malena Ernman och detsamma gäller Sveriges regimlojala journalister. Greta är globalisternas verktyg, den av storföretagen korrupta politikermassan som återfinns i EU, i FN och i Sverige. Gud hjälpe folket mot dessa mäktiga djävlar.

Jag önskar dem åt helvete.
Du verkar mer än olovligt korkad!
Ingen föds med en politisk åskådning. Att "vurma" för invandrare handlar inte om att vara på någon politisk skala, det handlar om empati som de flesta motståndare till invandrarna saknar.
Greta är född som ett vanligt barn. Hon skiljer från mittfåran något men det är en normal mänsklig variation. Se på dig själv exempelvis, du verkar ju vara född utan empati och med mycket inombords ilska. Du omfattas också av den löjliga extremhögerns sätt att se på Världen. Man kallar de mest demokratiska staterna för nära nog diktatur och att journalisterna är "regimlojala". Det är en beskrivning av Ungern idag som de löjliga högerextrema hyllar?! Snacka om att vända på begreppen.

Jag vet inte var Greta står politiskt och jag skiter i det helt, Hon uträttar storverk i Världen med sin opinionsbildande styrka, det räcker för de flesta.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback