2020-04-29, 23:54
Medlem
Anses det att vara töntigt att åka skateboard år 2020? Varför var det inte längre normaliserat att åka skateboard år 2020?
Citera
2020-04-29, 23:58
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDagHammarSkjold
Anses det att vara töntigt att åka skateboard år 2020? Varför var det inte längre normaliserat att åka skateboard år 2020?

För att cykel , gång, bil, moped

Kanske är mkt enklare ?
Citera
2020-04-30, 00:05
Medlem
BigFatCones avatar
Jag ser folk på skateboard varje dag och tittar jag lite åt sidan så ser jag min egen. Stans skateparker har alltid åkare så fort vädret tillåter.
Citera
2020-04-30, 00:08
Avslutad
Personligen är skate en terapi , en känsla som ingen som inte åker förstår sig på . Dessutom sjukt bra träning för hela kroppen plus kognition.

En varm sommardag, bara glida runt i en bowl. Bästa känslan
Citera
2020-04-30, 06:04
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDagHammarSkjold

Det finns många skajtare som inte har lagt av sedan sent 70-tal.
Citera
2020-04-30, 06:23
Medlem
Tycker det finns förvånansvärt många så nog är det normaliserat långt upp i åldrarna.
Skulle kunna tänka mig det själv men med ömmande armbågar och många brutna revben genom tiden av andra orsaker så lockar det inte så värst för egen del. Men det ser skönt ut när någon seglar genom i en park får jag säga.
Själv håller jag mig till snowboarden, gör mindre ont när man faller.
Citera
2020-04-30, 11:14
Medlem
TheJackets avatar
Skate har aldrig varit populärare och aldrig mer mainstream. Tyvärr klär sig skatarna som bögar nu och stilen och tricken har även de blivit jävligt fula och bögiga.
Citera
2020-04-30, 18:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Tycker det finns förvånansvärt många så nog är det normaliserat långt upp i åldrarna.
Skulle kunna tänka mig det själv men med ömmande armbågar och många brutna revben genom tiden av andra orsaker så lockar det inte så värst för egen del. Men det ser skönt ut när någon seglar genom i en park får jag säga.
Själv håller jag mig till snowboarden, gör mindre ont när man faller.
Longboard mannen, longboard. Förslagsvis eldriven.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Skate har aldrig varit populärare och aldrig mer mainstream. Tyvärr klär sig skatarna som bögar nu och stilen och tricken har även de blivit jävligt fula och bögiga.
Ja vad fan... Skinny jeans liksom, vad fan är det?
Citera
2020-05-01, 05:49
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja vad fan... Skinny jeans liksom, vad fan är det?

Även om jag själv är ett fan av den klassiska skate stilen så är inte skinny jeans problemet, Ed Templeton och några andra körde med det redan ganska tidigt. Det är mer att det är typ lila uppvikta Skinny jeans, grönt hår med stylad lugg under en ful jävla Supreme mössa som kostar typ 2000kr. Och en sån där liten bögig Gucci väska. 15 olika No complys i samma line till nån jävla mumble rap låt.

Bring back feta fs flips, långa k grinds och långsamma backside ollies ner för höga trappor

https://youtu.be/H_R2Y836C0Y Jeremy Wray från Second hand Smoke. Skateboarding done right
Citera
2020-05-01, 13:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Även om jag själv är ett fan av den klassiska skate stilen så är inte skinny jeans problemet, Ed Templeton och några andra körde med det redan ganska tidigt. Det är mer att det är typ lila uppvikta Skinny jeans, grönt hår med stylad lugg under en ful jävla Supreme mössa som kostar typ 2000kr. Och en sån där liten bögig Gucci väska. 15 olika No complys i samma line till nån jävla mumble rap låt.

Bring back feta fs flips, långa k grinds och långsamma backside ollies ner för höga trappor

https://youtu.be/H_R2Y836C0Y Jeremy Wray från Second hand Smoke. Skateboarding done right
Tycker dock att dom yngre förmågorna är mer old-school än så där, men då snackar jag om dom som nu är i yngre tonåren. Det du snackar om ser jag mest på cirka 20 somethings.
Citera
2020-06-22, 12:20
Medlem
Att skatea år 2020 är väl helt normaliserat. Det är bara att kolla runt i stan så ser man ungdomar som glider runt på sådana.
Citera
2020-06-22, 15:44
Medlem
:Ericuss avatar
Jag gillar Helder Lima's åkstil, rå och köttig. https://vimeo.com/84133890
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto