2020-04-29, 17:42
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88418
Man har tidigare försökt att rekrytera rätt kompetens. Vet inte hur det blir framgent.

OK. Cars klarar inte att rekrytera rätt mängd kompetent folk till gbg för att utveckla nya elmotorer så därför sparkar dom nu massa folk.
Minst sagt låter det som de tänker satsa på utveckling och forskning i ngt annat land med bättre förutsättningar.

Tragiskt, men de kanske helt enkelt inte har ngt annat val. Helt enkelt för dåliga förutsättningar här i Sverige.
Citera
2020-04-29, 17:53
Medlem
mjohan84s avatar
Varsel på Volvo pv berör tjänstemän
Frågan är då...tillsätts dessa tjänster i kina istället då för att få ner kostnader ? Och hur länge dröjer det tills vi ser varsel på Volvos golv ?
Citera
2020-04-29, 19:07
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Till skillnad från fondförvaltarna som har miljarder att förvalta så kan pensionsspararna sälja av sina fonder med ett klick. Det är en stor fördel man skall utnyttja. För det finns hela tiden fonder som går upp. Som Skandia-reklamen där gubben som går på linjen som börjar tippa över till nedgång och enkelt hoppar över till en annan linje som som är på uppgång. Alla fonderna är inte av typen att de köper aktier och hoppas att värdet på aktierna skall stiga. Det finns olika typer av fonder med olika strategier. Det finns inte bara aktiefonder i PPM-systemet.
Det du beskriver är en momentumstrategi. Av det mer trivala slaget.
Hade den varit framgångsrik så hade massorna använt den. Och om de går bra vem ska då sitta på förlusterna?
Citera
2020-04-29, 19:20
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
"Moderaterna uppmanar regeringen att byta ekonomisk strategi.

– Den här strategin håller inte, säger M-ledaren Ulf Kristersson.

– Den här krisen är något helt annat än 90-talskrisen, it-krisen och finanskrisen. Då fanns det grova obalanser, men nu står välskötta företag utan både leveranskedjor och kunder"

Men men de i tråden säger ju att Tegnell är ett geni och att det går bra för Sverige??... .
Vet inte om de i tråden säger något speciellt. Men givet vad du skriver så bör ju du vara positiv till Tegnell. Alternativet är nedstängning som andra länder gör, och som skadar ekonomin hårdare.
Det har ju han lyckats undvika.

Han motsvarighet i Finland jämrar sig ju över att smittspridningen där går för långsam och att deras nedstängning knäcker ekonomin för mycket och länge.
Dvs Tegnell har vara mer framgångsrik.
Citera
2020-04-29, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Vet inte om de i tråden säger något speciellt. Men givet vad du skriver så bör ju du vara positiv till Tegnell. Alternativet är nedstängning som andra länder gör, och som skadar ekonomin hårdare.
Det har ju han lyckats undvika.

Han motsvarighet i Finland jämrar sig ju över att smittspridningen där går för långsam och att deras nedstängning knäcker ekonomin för mycket och länge.
Dvs Tegnell har vara mer framgångsrik.

Hur är jag positiv till Tegnell?

Hur skadar nedstängning ekonomin hårdare långsiktigt?

Hur är Tegnell mer framgångsrik?

Vad baserar du ens ditt skitsnack på? Det är ingenting som går bra för Sverige i nuläget.
Citera
2020-04-29, 21:05
Medlem
Sleeptalkers avatar
Varför är det så mycket hum, hum i humlegården i Sverige om att det går käpprakt åt helvete med ekonomin i Sverige just nu och det mer och fortare än på raksträckan E4:an mellan Jönköping och Linköping?!

Kan bero på att medelsvensson till medelklass är stenhårt drabbade denna gång.

För det är så det e' mellan blad och gräs.

Men det här är (tyvärr) bara början, folks. Kan jag bara meddela. För madame Corona skonar ingen.

Här på Flashback berättas inga socialrealistiska berättelser om folk som inte kan få ordning på sitt liv just nu. Inte ett jävla ord.

Utan höger-offer spyr ut sitt sedvanliga boring hat mot Socialdemokraterna.
Och om hur de kämpar för den fallande aktiemarknaden och emot sänkta skatter?!

Och inget annat.

Lars Winnerbäck kallade stora Stockholm en gång paradise city ... men kanske inte mer, me thinx.

Och vill ni veta en hemlis Flashback: Jag gillar inte ens vidare värst Lars Winnerbäcks musik hårdrockare som jag är men jag gillar fan hans budskap!

https://www.youtube.com/watch?v=Gm6HtjsBKQ4
Citera
2020-04-29, 21:29
Medlem
roffe69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Varför är det så mycket hum, hum i humlegården i Sverige om att det går käpprakt åt helvete med ekonomin i Sverige just nu och det mer och fortare än på raksträckan E4:an mellan Jönköping och Linköping?!

Kan bero på att medelsvensson till medelklass är stenhårt drabbade denna gång.

För det är så det e' mellan blad och gräs.

Men det här är (tyvärr) bara början, folks. Kan jag bara meddela. För madame Corona skonar ingen.

Här på Flashback berättas inga socialrealistiska berättelser om folk som inte kan få ordning på sitt liv just nu. Inte ett jävla ord.

Utan höger-offer spyr ut sitt sedvanliga boring hat mot Socialdemokraterna.
Och om hur de kämpar för den fallande aktiemarknaden och emot sänkta skatter?!

Och inget annat.

Lars Winnerbäck kallade stora Stockholm en gång paradise city ... men kanske inte mer, me thinx.

Och vill ni veta en hemlis Flashback: Jag gillar inte ens vidare värst Lars Winnerbäcks musik hårdrockare som jag är men jag gillar fan hans budskap!

https://www.youtube.com/watch?v=Gm6HtjsBKQ4

Citat:
Båd´stat och lagar oss förtrycka
vi under skatter dignar ner.
Snart är det första maj, då ska sossarna ut och sjunga om att avreglera och sänka skatterna.
Winnerbäck har förövrigt stulit låten, den sosse-tjyv han är.
https://www.youtube.com/watch?v=-GdsWRqYdnA
Citera
2020-04-29, 21:56
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roffe69
Snart är det första maj, då ska sossarna ut och sjunga om att avreglera och sänka skatterna.
Winnerbäck har förövrigt stulit låten, den sosse-tjyv han är.
https://www.youtube.com/watch?v=-GdsWRqYdnA

Nu är det så att jag är så kallad hårdrockare; så hur in i hela helvetet satan och 666 skulle jag ens veta att Winnerbäck stulit denna från en svensk proggare?!

Fan; var glada att jag ens vet vem Winnerbäck är.

Allmänbildning kallades sådant för igår i alla fall.

Och vad hans kapitalismens kreatur är av i dag innebär.
Citera
2020-04-30, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Varsel på Volvo pv berör tjänstemän
Frågan är då...tillsätts dessa tjänster i kina istället då för att få ner kostnader ? Och hur länge dröjer det tills vi ser varsel på Volvos golv ?
Bilförsäljningen i Italien ned 98% i april. Volvo avvaktar med konkursansökan bara för att de hoppas få miljarder från skattebetalarna i bidrag, innan de lägger ned allt och sparkar alla.
Citera
2020-04-30, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Alla som skuldsatt sig över öronen, får dom uppskov med lånebetalningarna om dom blir permitterade?
Om inte så är det många som snart sitter på pottkanten.
Eller hur......MEN å andra sidan så sitter man väl hela tiden på pottkanten om man "skuldsatt sig över öronen"! Banken kan man säkert resonera med(?) men med ett kreditbolag.....knappast.
Citera
2020-04-30, 04:59
Medlem
Hur beräknas antalet arbetslösa?
Är det antalet av alla som kan arbeta?
Är det antalet som är inskrivna på AF?
Är det antalet som får A kassa?
Hur mycket är egentligen 11 procent arbetslöshet?
Citera
2020-04-30, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hur beräknas antalet arbetslösa?
Är det antalet av alla som kan arbeta?
Är det antalet som är inskrivna på AF?
Är det antalet som får A kassa?
Hur mycket är egentligen 11 procent arbetslöshet?
Antalet sysselsatta var 5 130 000 vid slutet av 2019. Det inkluderar nog även studenter. Arbetslösheten kommer inte att stanna vid 11%, det är bara en ögonblicksbild nu. Vi kommer att ha över 30% arbetslöshet innan detta år är slut, miljoner kommer att förlora sina jobb, och det blir i hög grad högproduktiva inom exportindustrin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in