Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-25, 00:41
  #30445
Medlem
Det skall tydligen ges ut någon bok som hyllar den heliga jungfrun:
https://www.dn.se/kultur-noje/dn-ger...hunbergs-resa/
Av bilden att döma har man med vapenhot (eller möjligen med verkanseld) avlägsnat alla andra möjliga tågresenärer!
2020-04-25, 06:40
  #30446
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Så som jag ser Greta nu, hon är varken extremist eller vänster ännu, men har blivit höjd till gudarna i alla såna kretsar. Så om Greta börjar vara politisk aktiv, då vet man nog vartåt det lutar. Jag skulle inte satsa på att Greta blir medlem i Sverigedemokraterna de närmaste åren så att säga!

Nä ingen extremist inte. Nädå. Inte alls.

http://projektsanning.com/2019/07/28...antera-kritik/

"Hon bar en tröja som hon fått låna av sin mamma som skickade ut ett totalitärt, fascistiskt budskap och våldsbejakande budskap."
2020-04-25, 07:04
  #30447
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nä ingen extremist inte. Nädå. Inte alls.

http://projektsanning.com/2019/07/28...antera-kritik/

"Hon bar en tröja som hon fått låna av sin mamma som skickade ut ett totalitärt, fascistiskt budskap och våldsbejakande budskap."
Har Gretas mamma blivit talesperson för vår klimathjältinna?
Citat:
“T-shirten som Greta bär har hon lånat från mig. Den finns att köpa på otaliga sajter på nätet med olika text. Jag hade ingen aning om att vissa sammankopplar den med våldsbejakande rörelser, såna tar vi båda helt avstånd ifrån. För att undvika missförstånd har hon raderat bilden.”
Gömmer hon sig bland mammas kjolar nu? (för att travestera Mona Sahlin) eller har Greta själv förklarat varför hon raderat bilden?
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-04-25 kl. 07:12.
2020-04-25, 07:18
  #30448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nä ingen extremist inte. Nädå. Inte alls.

http://projektsanning.com/2019/07/28...antera-kritik/

"Hon bar en tröja som hon fått låna av sin mamma som skickade ut ett totalitärt, fascistiskt budskap och våldsbejakande budskap."

Ett barn blir inte så mentalt sjuk som Greta är om inte föräldrarna legat på. Dels har föräldrarna informationsmakten och tolkningsmakten som de kan använda för att missleda.

Dessutom har barnet en vilja att vara föräldrarna till lags varför starkt styrda barn ofta köper det föräldrarna säger med hull och hår och sedan agerar deras språkrör. Lägg därtill att Greta har autism vilket förstärker detta.

När man hör Greta tala är det som att någon aldrig gett henne ett annat perspektiv på tillvaron. Hon är helt fast i sig själv och som nyttig idiot åt klimatindustrin.
__________________
Senast redigerad av avec 2020-04-25 kl. 07:24.
2020-04-25, 14:54
  #30449
Medlem
Kära Greta Thunberg,(om du läser detta)
CO2 är inte en miljörisk, alla våra växter älskar det faktiskt! Kol är grunden för allt liv!
Det finns en kraft som älskar döden .... och du är instängd i den ... frigör dig själv ... genom att älska / söka sanning!
Lev livet! Hälsa inspiratoeren!
2020-04-25, 22:14
  #30450
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hehe. Inspiratören retade gallfeber på många. Kanske för att han var så god.
Men vadå två syskon? Missade jag.

Jo, med min omvittnad goda förmåga att googla på Greta så gjorde jag en sökning i Google.se på Greta. Sökningen gav en faktaruta till höger som namnger två syskon till Greta: Syskon: Ayakha Melithafa, Carl Smith
2020-04-25, 22:15
  #30451
Medlem
AcchiaHes avatar
Jag vet, att det inte handlar om Gretas biologiska syskon, men det ser onekligen märkligt ut.
2020-04-25, 22:20
  #30452
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Corona är tuffare än Greta! Men som Greta brukar säga. Man håller med henne men gör inget. Så fladdermössen tog konsekvenserna av det. Slutsnackat!

Jag är inte så säker på vare sig fladdermöss eller kronologin kring Corona. Men det är alltför OT detta.

Om vi återvänder till Greta: när hon levererade sitt "How dare you"-tal så var det många som höll med henne, men det var bara läpparnas bekännelse. Hon pekade ut dem som idioter, tror hon verkligen att de ens höll med om det? De applåderade för att vara artiga, politiskt korrekta - you name it. Greta tog det som att de höll med henne om att de var imbeciller. Tyvär är imbecillerna de sista att inse det. Det kommer Greta att lära sig i sinom tid.
2020-04-25, 23:22
  #30453
Medlem
Nu finns det flera små otäcka kryp som fått sitt namn efter Greta

"En australisk forskare har identifierat en ny art av en liten varelse som kallas en springtail
De insektliknande varelserna finns över hela världen, men är inte synliga på grund av deras storlek
Penelope Greenslade har namngett sin upptäckt Frisea gretae till hedern för tonåringens klimataktivist Greta Thunberg"

https://images.app.goo.gl/1UDMWKNpSLXZxMad8
2020-04-26, 03:39
  #30454
Medlem
wwrs avatar
Greta själv gör inte många knop. Hon är ingen driftig aktivist som leder sina organisationer mot det de ogillar.

Hon är en skådespelerska som behöver manus, regi, scen, spotlights, precis som hennes familj. Då äger hon.

Men hon måste vänta tills massmedia vill ha något sagt som passar hennes roll, då dyker hon säkert upp igen.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-04-26 kl. 04:16.
2020-04-26, 07:14
  #30455
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
….Vad man äter har inget alls med att göra vilken "sida" man håller på...

Jodå. Vegan-typer motiverar alltid sitt livsstilsval och sin självsvält med "omsorg för djuren" och "mindre påverkan" på annat sätt. Det är människor som sväljer det Greta Thunberg påstår, vad hon nu vet eftersom hon inte ens slutat skolan.
2020-04-26, 10:21
  #30456
Moderator
easy_dans avatar
Detta är en skvallertråd om Greta, inte om andra användare.

OT raderat.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback