2020-04-23, 13:12
Medlem
Greenwhites avatar
Nu verkar det ju som att evalena är en gemensam nämnare för många men finns ju även folk som ej beställt där som säger sig fått hem brev. Är ju svårt att veta, evalena-folket kanske har flera konton på fs.
Citera
2020-04-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Skulle vara intressant om det är någon som bara handlat en gång eller bara av en säljare som fått brev?
Isåfall borde den personen (om han kan och vill) outa sig till dom med insyn så man kan kontrollera den säljarens led och historia med packare osv.

Det är flera som just påstått detta med EvaLena.
Citera
2020-04-23, 13:49
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mockinbird
Det är flera som just påstått detta med EvaLena.
Utan att ha handlat från någon annan alls? Enbart från EL?
Citera
2020-04-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenwhite
Nu verkar det ju som att evalena är en gemensam nämnare för många men finns ju även folk som ej beställt där som säger sig fått hem brev. Är ju svårt att veta, evalena-folket kanske har flera konton på fs.

Har också handlat av Eva-Lena och fått detta utpressningsbrev. Dock fick jag det jag beställt och vet att jag inte har någon skuld till dem.

Verkar som scammern använt samma btc adress i alla brev, mitt brev innehöll iaf samma adress som nån tidigare i tråden postat, då kan de ju omöjligt veta vem som betalat eller inte, så detta är verkligen inget att oroa sig för och man ska absolut inte betala.
Citera
2020-04-23, 13:57
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Har också handlat av Eva-Lena och fått detta utpressningsbrev. Dock fick jag det jag beställt och vet att jag inte har någon skuld till dem.

Verkar som scammern använt samma btc adress i alla brev, mitt brev innehöll iaf samma adress som nån tidigare i tråden postat, då kan de ju omöjligt veta vem som betalat eller inte, så detta är verkligen inget att oroa sig för och man ska absolut inte betala.
Vilket frimärke och färg på kuvert fick du? Verkar som fjäril eller Sverigeflagga är temat.
Senast redigerad av Faceback 2020-04-23 kl. 14:17.
Citera
2020-04-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Vilket frimärke och färg på kuvert fick du? Verkar som fjäril eller Sverigeflagga är temat.

Vitt brev med fjäril frimärke.
Citera
2020-04-23, 19:29
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Om det är allt som stod i brevet så lär dom inte veta vilka som betalat, så hur ska dom veta vilka dom ska skvallra om?

Någon som har svar på detta?

Själv har jag ingen koll alls på vare sig Bitcoin eller droghandel, men jag gillar att läsa om sånt här!
Citera
2020-04-23, 21:00
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag sa barn och töntar utan vänner/kranar, alltså inte bara barn...
Tror du missade poängen dessutom, att gruppen som handlar droger online är samma grupp som till varje pris skulle undvika att någon "skvallrade till mamma". Vilket också bevisas då flera faktiskt betalat, trots att det är ett modernt nigeriabrev....

Skulle snarare säga att den större delen av alla hobbyknarkare ej finner någon vinst i att beblanda sig med kriminellt patrask när man lätt och smidigt kan beställa hem valfritt preparat via internet.
Sedan finns det väl flera anledningar till att folk kan tänkas betala än att man är rädd för sina föräldrar? Tänker här främst på höga tjänstemän, politiker, osv.

Oavsett vilket är det ett otroligt tafatt försök att tjäna lite snabba pengar från gärningsmännen, trots att det verkar betala av sig.
Citera
2020-04-23, 21:44
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Någon som har svar på detta?

Själv har jag ingen koll alls på vare sig Bitcoin eller droghandel, men jag gillar att läsa om sånt här!

Det är helt korrekt, scammern har inte inkluderat någon information så det finns vetskap om vem som betalat och inte betalat. Teoretiskt sett kan man spåra bitcoins bakåt men det är praktiskt inte möjligt för en person i dom här sammanhangen.
Scammern har gjort massutskick och hoppas att folk ska betala, dom flesta betalar inte ett fåtal betalar. Personen har ingen aning om vem som betalat.
Citera
2020-04-23, 21:55
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Ah det sitter nog många på landet som fortfarande bor hemma hos sina föräldrar, utan kranar eller någon som känner en kran, och i hemmets trygga vrå lär dom ju kanske inte vara rädd för snuten.
Men det är fortfarande töntar och barn.

Att beställa av en irlperson man känner väl, som man litar på, som dessutom kan väga och mäta upp allting på plats, komma med hemleverans, tillgänglig med kort varsel osv, är självklart bättre än att beställa av en random främling, där man dessutom måste ha posten som mellanhand och framför allt vänta i flera dagar.

Men ja, har man aldrig upplevt fördelarna med en bra kran utan måste handla till överpriser av muhammed och hans brushor i någon förort så kanske man föredrar nätet men det är ju samma sak där. Barn och töntar.

Jag får be om ursäkt om du känner dig träffad, detta är ju såklart ett generaliserande, men ifall det är så att du är en tönt så förstår jag din vilja att skylla på andra orsaker.

Edit: om jag ska vara lite mer nyanserad, det mesta sker väl mer och mer på nätet nu iofs, jag utgår mer ifrån hur det såg ut när jag höll på med den där skiten.
Genom att handla på FS så bidrar du till färre mellan händer = färre Mohammed och Ali i orten som är kriminella. Men visst, rökat på FS är överpris och variabel kvalite men centralstimulanter och de flesta övroga droger håller mycket hög kvalité så länge du vet vilken vendor du ska vända dig till. Och sen är det såklart ett STORT plus att man inte åker dit som köpare även om man får brev beslagtaget etc. När du sitter i bilen eller på cyckeln hem från din kran så kan du däremot bli tagen på bar gärning. Hade jag varit brukare i dags dato hade jag valt FS före en lokal kranis
Citera
2020-04-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Genom att handla på FS så bidrar du till färre mellan händer = färre Mohammed och Ali i orten som är kriminella. Men visst, rökat på FS är överpris och variabel kvalite men centralstimulanter och de flesta övroga droger håller mycket hög kvalité så länge du vet vilken vendor du ska vända dig till. Och sen är det såklart ett STORT plus att man inte åker dit som köpare även om man får brev beslagtaget etc. När du sitter i bilen eller på cyckeln hem från din kran så kan du däremot bli tagen på bar gärning. Hade jag varit brukare i dags dato hade jag valt FS före en lokal kranis

Då har du riktigt sopiga langare, alla mina kommer hem till mig och knackar på dörren. Det är mer eller mindre standard idag.
Citera
2020-04-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Då har du riktigt sopiga langare, alla mina kommer hem till mig och knackar på dörren. Det är mer eller mindre standard idag.
Det är närmre att man har en sunkig "Ali" till kran som släpper knatchade femmor hasch än en driftig entreprenör som är tillgänglig 18 timmar om dygnet och kommer knackandes på dörren, för de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in