Citat:
Ursprungligen postat av
lithionit
Han var observatör vid ett utbrott av hemorragisk feber i Ziaire år 1995. Det vet jag då inte hur det går att kalla att han jobbat en hel del tid och kämpat mot det i olika områden då han bara vart observatör i ett land vid ett utbrott.
Efter det jobbade han på socialstyrelsen. Utbrottet av svinfluensa skedde år 2009 och då var Annika Linde statsepidemiolog, han tillträdde år 2013. Synd att hon va tvungen att gå i pension!
Han högsta utbildningsnivå (utöver läkarutbildning) är en masterexamen i epidemiologi. Och han sågar professorer med långt högre utbildningsnivå och gedigna och långa forskarkarriärer och Tegnell tror sig veta bättre än WHO och resterande av världens forskare.
Så snälla håll koll på fakta innan du beundrar denna man som gjort Sverige till världens största medicinska experiment. Kanske därför det blivit någon inflation i personer som avgudar honom okunskap + Stockholmssyndrom.
Många som har en master examen har delat labb i flera månader med folk som håller på med sina forskarstudier. De kanske, som i mitt fall, gått samma kurser tillsammans tidigare och hjälpt varandra med labbrapporterna.
Forskare är inga magiska varelser, det finns mer eller mindre lämpade sådana. Man lär sig det mesta inom ämnet på master studierna, forskarna går sen vidare och lär sig ytterligare några procent kunskap till, ofta väldigt detaljerad och väkdigt snävt. Det är inte så att forskare kan något nytt om ett ämne bredvid det som master student kan och som han aldrig hört talas om, det är snarare så att forskaren kan lite mer mellan de sakerna som mastern kan, i ett visst litet område.
Däremot är forskaren mycket bättre på att producera material än master studenten, Forskaren har även stor erfarenhet av att designa sina test så att de faktiskt visar det som forskaren försöker visa, och inte något som man sen inte kan utesluta.
Så nej, tills det kommer epedemiologer forskare med specialiteten Corona virus och dess smittsamhet mellan människor så kan man i stort värdera en forskares ord lika som en master som sen jobbar vidare inom ämnet. Jag skulle dock lita betydligt mer på en rapport om smittsamheten från vilken forskare som hellst än vad hade gjort från en med master examen.