Citat:
Oj vad lätt och fint det låter när du skriver det!
Men! Det skulle nog förstöra hennes liv!
Greta kommer att vara den sista som kommer att erkänna att vi har ingen klimatkris. Det är inte ens värt att försöka. Istället för att förstå saker är jag 100% säker på att Greta dagligen söker bekräftelse som stöd för hennes kris. Vi får liksom "bränderna i Australien" eller "för mycket regn(?)" i Amazonas, "Varmt väder i Sverige" se Greta informera oss selektivt att allt är klimatförändringarnas fel! För mycket snö, köldrekorden och liknande får Greta att sluta äta.
Malena har haft nog med tid att ihärdigt informera Greta att ALLA som inte erkänner krisen är "klimatförnekare" "Gretahatare" och naturligtvis.......RÖVHATTAR!!!
Enligt Gretologi : RÖVHATTAR =Funny Bunny Toy...You Are My Favourite Kind Of Joy...
Men! Det skulle nog förstöra hennes liv!
Greta kommer att vara den sista som kommer att erkänna att vi har ingen klimatkris. Det är inte ens värt att försöka. Istället för att förstå saker är jag 100% säker på att Greta dagligen söker bekräftelse som stöd för hennes kris. Vi får liksom "bränderna i Australien" eller "för mycket regn(?)" i Amazonas, "Varmt väder i Sverige" se Greta informera oss selektivt att allt är klimatförändringarnas fel! För mycket snö, köldrekorden och liknande får Greta att sluta äta.
Malena har haft nog med tid att ihärdigt informera Greta att ALLA som inte erkänner krisen är "klimatförnekare" "Gretahatare" och naturligtvis.......RÖVHATTAR!!!
Enligt Gretologi : RÖVHATTAR =Funny Bunny Toy...You Are My Favourite Kind Of Joy...
De hemska oljebolagen som bara tänker på pengar
Nej givetvis inte Greta själv. Det skulle rasera allt som gjort henne berömd och hyllad. Det bästa som kan hända henne nu är antagligen, precis som du är inne på, att vi får ytterligare en rekordvarm sommar, gärna med utbredda skogsbränder. Vad hon kommer att gnugga händerna då ;P
Men eftersom jag har egna barn (och har varit barn själv) så är det över min fattningsförmåga hur vuxna människor, inklusive hennes egna föräldrar, hade mage att förstärka hennes ångest och oro. Att klimatalarmismen är minst sagt kontroversiell även bland forskarna är känt sedan långt innan hon föddes.
När hon nu blev uppskrämd och deprimerad av en film som visades i skolan hade hennes föräldrar kunnat söka information som visade t.ex. hur vanligt det är att naturfilmer manipuleras/överdrivs, berätta för henne hur Al Gore hade totalsågats av forskare och så vidare. I stället fortsatte de av allt att döma att "läsa allt de kom över" som Malena själv skrev. Jo, tjena ... De läste möjligen allt av Johan Rockström, Kevin Anderson, Pär Holmgren, Al Gore, Extinction Rebellion. De struntade högaktningsfullt i allt som inte stöder deras alarmistiska agenda. Precis som Inspiratoeren. De har gjort Greta en stor j-vla björntjänst ända sen dag ett.
Och så fattar de inte att deras beteende jämförs med sekter ...