Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2020-04-14, 23:09
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
..... Så när Ecuador gnällt om att han ska betala för sin tvätt, mat etc. så har man också avsett hennes kostnader även om detta har hemlighållts. Satans lögner!
Hur orkar du? Kostnaden för polisbevakningen runt ambassaden var ca 150 miljoner kronor. Och du upprörs över eventuella tvättnotor som inkluderar Stella Morris persedlar.

Ambassadvistelsen har skett under konstant bevakning med filmning och ljudupptagning av allt Assange gjort, till stor kostnad. Desto snaskigare om man även filmat Stella Morris besök på ambassaden. Det handlar om en integritetskränkning som ingen normal människa skulle tolerera. Men du gör det. Som förblindad av ditt förakt.
Citera
2020-04-15, 03:58
Medlem
Citat:
Dubbelmoralens mästare avslöjar sig. Du tycker inte att det är alls oärligt att ge sken av att man är isolerad och inte får ta emot besök när man i praktiken lever i ett parförhållande på ambassaden?

"Ge sken av" att man "inte får ta emot besök" ???

Som sagt. Anonyma hatare lever i sin egen fantasivärld och tillför exakt ingenting.

Alla normalbegåvade som kan använda internet och Google vet att Julian Asange har haft oerhört mycket besök av framstående kulturpersonligheter, författare mfl. Allt har publicerats för omvärlden.

Och sen har vi en patetisk anonym hatare som förtärs inifrån av avundsjuka och som inte kan göra annat än att hitta på lögner och sprida hat och förtal. Den anonyma hatarens fantasier tillför abolut ingenting. Ett ynkligt kryp som använder sin tid åt att sprida hat över att den svenska mamman till Assanges barn kan har fått kläder tvättade på bekostnad av Ecuadors ambassad.

Hela mänskligheten står i tacksamhetsskuld till Ecuadors tidigare president Rafael Correa gav Julian alla dessa möjligheter till att fortsätta socialt interagera och fortsätta sitt viktiga arbete med att ställa världens största krigsförbrytare till svars för sin brott.

Också fascinerande att tänka på att Julian Assange under sin vistelse på Ecuadors ambassad lyckades åstadkomma så oerhört mycket.

Som tidigare nämnts så har vi antagligen Julian Assanges dådkraft att tacka för att en sånt brilliant intellekt som Edward Snowdens idag inte ruttnar bort på livstid i ett amerikanskt högsäkerhetsfängelse.

Jag såg btw helt nyligen ett avsnitt från Snowdens fantastiskt skarpa framträdande som han gjorde hos Joe Rogan förra året där han bl.a pratade om staters mass-insamling av personlig data och hur vi som individer kan skydda oss från det. Snowden nämner också ett samarbete han genomfört på senare år med MIT-ingenjören PhD Andrew Huang.

Tack Julian Assange!

PS: Den fantastiskt fruktbara perioden på ambassaden med många intressanta möten och viktigt arbete fick dock sitt slut i och med att USA:s påtryckningar lyckades få den efterträdande presidenten Lenin Moreno att sälja sin själ för miljarder dollar och förråda den tidigare administrationens humanitära löften.
Senast redigerad av Gugge-B 2020-04-15 kl. 04:22.
Citera
2020-04-15, 18:57
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Hur orkar du? Kostnaden för polisbevakningen runt ambassaden var ca 150 miljoner kronor. Och du upprörs över eventuella tvättnotor som inkluderar Stella Morris persedlar.

Hur orkar du? Jag har inte skrivit ett ord om att jag upprörs av deras tvättnotor, jag skrev bara att det kan finns en förklaring bakom varför Ecuador ville att JA skulle betala dessa själv och att ev. inhysning även av hans flickvän i flera år i lönndom under falska förespeglingar har bidragit till detta. De gav JA asyl, något som de sedan bittert fick ångra och till slut bad de brittisk polis att släpa ut fanskapet från deras lokaler. Han vägrade under lång tid lämna ambassaden fast det var uppenbart att Ecuador ville detta. Att då dessutom inhysa flickvän i våldgästandet kan man förstå att det blev lite för mycket för Ecuador i längden tillsammans med att han lade näsan i blöt i Ecuadors angelägenheter som han inte hade med att göra.

Slipat av JA men ändå korkat och hans helt egna beteende ledde tills slut till att han fick sitta en volta på kåken i UK och dessutom har han fått sitta där länge efteråt i väntan på den oundvikliga utlämningen till USA och en trolig betydligt längre volta på kåken där, för grova brott han högst sannolikt har begått och då givetvis ska få skaka galler för. "Don't do the crime if you can't do the time".
Citera
2020-04-15, 19:46
Medlem
Citat:
Dubbelmoralens mästare avslöjar sig. Du tycker inte att det är alls oärligt att ge sken av att man är isolerad och inte får ta emot besök när man i praktiken lever i ett parförhållande på ambassaden?

Du är elak och ond. Kanske är du avundsjuk. Något fel är det på dig. Assange har trots sin isolering haft en fin kärleksrelation som resulterat i två fina söner. Unnar du honom inte det?

När jag fick veta att han trots allt haft ett liv, blev jag glad. Det var som en knut i mig löstes upp. Assange symboliserar för mig att mänskligheten kan tydligen överleva vad som helst. Med värdighet.

Att du bryr dig om vem om betalar för tvätt, och annat nonsens, visar bara hur småaktig du är. All den tid medan du hatat Assange har han haft kvinnor och goda människor som stöttat honom.
Citera
2020-04-15, 20:07
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du är elak och ond. Kanske är du avundsjuk. Något fel är det på dig. Assange har trots sin isolering haft en fin kärleksrelation som resulterat i två fina söner. Unnar du honom inte det?

När jag fick veta att han trots allt haft ett liv, blev jag glad. Det var som en knut i mig löstes upp. Assange symboliserar för mig att mänskligheten kan tydligen överleva vad som helst. Med värdighet.

Att du bryr dig om vem om betalar för tvätt, och annat nonsens, visar bara hur småaktig du är. All den tid medan du hatat Assange har han haft kvinnor och goda människor som stöttat honom.

Jag hatar inte JA men jag tycker inte om lögnare. Han har försökt ge sken av att han lever under andra förhållanden än under de han har levat, för att få sympatier, för att komma lindrigare undan ansvar för de brott han har misstänkts för. Han saknar all form av trovärdighet.
Citera
2020-04-15, 22:49
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Jag hatar inte JA men jag tycker inte om lögnare. Han har försökt ge sken av att han lever under andra förhållanden än under de han har levat, för att få sympatier, för att komma lindrigare undan ansvar för de brott han har misstänkts för. Han saknar all form av trovärdighet.

När sa Assange att han inte fick ta emot besök? Vad skulle det vara för vits att ljuga om det? Om han tog emot besök var det väl lätt att bevisa. Om han inte fick ta emot besök kunde väl de som ville besöka honom men fått nej säga att de inte fick besöka honom.

Hur Assange levde ur Per E Samuelsons yrkande maj 2017 om att häktning borde upphävas.
Citat:
Assanges levnadsförhållanden är följande: Han saknar tillgång till utrymme utomhus. Ambassaden har varken trädgård eller gårdsplan. Inomhus saknas direkt solljus. Assange sovrum är på omkring 5,5 kvadratmeter och rymmer bara en enkelsäng och en liten garderob. Det finns inte plats för varken stol eller skrivbord. Han har delad tillgång till ytterligare ett rum, ungefär 25 kvadratmeter stort. Det är här Assange arbetar och äter. Fönstren är alltid fördragna annars kan folk utanför se in. Den ständiga polisövervakningen är synlig från varenda vinkel och har varit en ständig påminnelse att han står under belägring av myndigheterna. Övervakningskameror är igång dygnet runt. I följande avseenden är Assange situation på ambassaden värre än i ett vanligt fängelse: att han inte har tillgång till adekvat medicinsk vård, att han inte kan vistas utomhus utan att förlora det skydd han har fått och att det inte går att överblicka hur länge situationen kommer att pågå.

75.Detta tillstånd har pågått sedan den 19 juni 2012 alltså i nästan fem år.
Senast redigerad av Goulburn 2020-04-15 kl. 22:51.
Citera
2020-04-16, 06:31
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gugge-B
"Ge sken av" att man "inte får ta emot besök" ???

Som sagt. Anonyma hatare lever i sin egen fantasivärld och tillför exakt ingenting.

Alla normalbegåvade som kan använda internet och Google vet att Julian Asange har haft oerhört mycket besök av framstående kulturpersonligheter, författare mfl. Allt har publicerats för omvärlden.

Och sen har vi en patetisk anonym hatare som förtärs inifrån av avundsjuka och som inte kan göra annat än att hitta på lögner och sprida hat och förtal. Den anonyma hatarens fantasier tillför abolut ingenting. Ett ynkligt kryp som använder sin tid åt att sprida hat över att den svenska mamman till Assanges barn kan har fått kläder tvättade på bekostnad av Ecuadors ambassad.

Hela mänskligheten står i tacksamhetsskuld till Ecuadors tidigare president Rafael Correa gav Julian alla dessa möjligheter till att fortsätta socialt interagera och fortsätta sitt viktiga arbete med att ställa världens största krigsförbrytare till svars för sin brott.

Också fascinerande att tänka på att Julian Assange under sin vistelse på Ecuadors ambassad lyckades åstadkomma så oerhört mycket.

Som tidigare nämnts så har vi antagligen Julian Assanges dådkraft att tacka för att en sånt brilliant intellekt som Edward Snowdens idag inte ruttnar bort på livstid i ett amerikanskt högsäkerhetsfängelse.

Jag såg btw helt nyligen ett avsnitt från Snowdens fantastiskt skarpa framträdande som han gjorde hos Joe Rogan förra året där han bl.a pratade om staters mass-insamling av personlig data och hur vi som individer kan skydda oss från det. Snowden nämner också ett samarbete han genomfört på senare år med MIT-ingenjören PhD Andrew Huang.

Tack Julian Assange!

PS: Den fantastiskt fruktbara perioden på ambassaden med många intressanta möten och viktigt arbete fick dock sitt slut i och med att USA:s påtryckningar lyckades få den efterträdande presidenten Lenin Moreno att sälja sin själ för miljarder dollar och förråda den tidigare administrationens humanitära löften.
Det var ett fint brandtal för Assange. Tyvärr står det dock ut i sin ensamhet, numera. USA äger medier och mycken av informationen på Internet. Det är plötsligt OK med en fängslad journalist och nu skall han glömmas eftersom hans material avslöjade USA.

...

Här är stöd för det jag sagt tidigare. Hade han velat, hade han bara kunnat hoppa ned på gatan och springa in en väntande bil eller försvunnit på något annat sätt.
Citat:
At the time that Gabriel was conceived in 2016, Assange had been inside the embassy, close to Harrods, for four years and was believed to be under constant surveillance by American security services.

However, a round-the-clock policing operation by Scotland Yard had been withdrawn following a public backlash over the spiralling £13.2 million cost.
https://www.dailymail.co.uk/news/art...sy-lawyer.html
Citera
2020-04-16, 10:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Då kan du säkert enkelt lista tre lögner från Assange (med källa)?!
Då menar jag objektivt sett verifierbara saker (inte "lögner" du hittar på i ditt förvirrade huvud)

Eller menar du att du hatar alla människor som någon gång har vinklat information för att få fram en poäng? Dvs hatar du i princip hela jordens befolkning? (det skulle inte förvåna mig)
Citera
2020-04-16, 10:56
Medlem
Citat:

Kom inte att prata om trovärdighet med bättre folk. I just detta fall har vi sett åklagare och advokater, en HD domare som påstås ha trovärdighet, fräckt ljuga om lagens innebörd. Det är särintressen inom rättsväsendet som kokat ihop olika anklagelser mot Assange där det saknas rättsliga grunder. De har gemensamt agerat skoningslöst mot en enskild individ. Den enda person som har trovärdighet kvar i denna härva är Assange, men det begriper inte du.

Att du "tror" på vad två slynor framför om våldtäkt borde vara ett problem för dig. Eftersom det fuckat upp din världsbild.
Citera
2020-04-16, 12:51
Medlem
probe53s avatar
Citat:

Jfrt med anonyma hatare på nätet så har JA oändligt mycket mer trovärdighet.
Sen, 'komma lindrigare undan ansvar för de brott han har misstänkts för'. Det är ju vad du håller på med dagarna i ända. JA har inte kommit undan, tvärtom är han drabbad för saker som det inte finns bevis för, eller som är nedlagda pga brist på bevis.
Citera
2020-04-18, 10:46
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Kom inte att prata om trovärdighet med bättre folk. I just detta fall har vi sett åklagare och advokater, en HD domare som påstås ha trovärdighet, fräckt ljuga om lagens innebörd. Det är särintressen inom rättsväsendet som kokat ihop olika anklagelser mot Assange där det saknas rättsliga grunder. De har gemensamt agerat skoningslöst mot en enskild individ. Den enda person som har trovärdighet kvar i denna härva är Assange, men det begriper inte du.

Att du "tror" på vad två slynor framför om våldtäkt borde vara ett problem för dig. Eftersom det fuckat upp din världsbild.

Vad du tror och vilken nivå av kvinnohat du har är inte relevant för diskussionen. JA:s handlingar är föremål för rättsväsendet inklusive bestraffning på lämpligt sätt (likt de 50/25 veckorna i fängelse han fått), inte föremål för löst tyckande.
Citera
2020-04-18, 10:49
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Jfrt med anonyma hatare på nätet så har JA oändligt mycket mer trovärdighet.
Sen, 'komma lindrigare undan ansvar för de brott han har misstänkts för'. Det är ju vad du håller på med dagarna i ända. JA har inte kommit undan, tvärtom är han drabbad för saker som det inte finns bevis för, eller som är nedlagda pga brist på bevis.

Jag är inte brottsmisstänkt eller föremål för brottsutredning. JA har varit det sedan 2010 och är det fortfarande när det gäller misstänkta grova brott mot USA. Håll dig till fakta. Dina personangrepp på mig helt utan grund sänker bara dina redan svaga argument ytterligare.

Jag har bara en önskan, att ordinarie rättssystem ska få verka på JA, utan obstruktion, stöd av bananrepublikers asyl, snyftreportage baserat på rena lögner etc. Dvs grundläggande principer som likhet inför lagen. Jag räknar inte med att du någonsin kommer att förstå vad jag menar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback