Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2020-04-12, 09:06
  #90313
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Medierna kommer väl att skriva vad som helst så länge de inte behöver påminnas om att målet i grunden handlar om yttrandefrihet och pressfrihet.

Jag tror även UC Global kommit mer på ett hörn. CIA skulle ha försökt få dem, eller i alla fall något vaktbolag, att stjäla ett av barnens blöjor, för DNA-test, men vakten hade visst vägrat av etiska skäl.

Det här har blivit värsta pajas-målet.

Nej fallet handlar i grunden om allvarliga brott som JA har misstänkts för, sexualbrott liksom dataintrång och spionage. Man kan inte dra några slutsatser om kopplingar till yttrandefrihet och pressfrihet innan han har dragits inför rätta i USA och vi kan analysera resultaten från denna process inklusive ev. gärningsbeskrivning och straff. Allt annat är rena spekulationer.

Att det är ett pajasmål är ju för att vi hela tiden får veta mer och mer om JA:s förehavanden som han lyckats dölja för allmänheten. Mer kommer säkert att rullas upp efter hand.
Citera
2020-04-12, 09:14
  #90314
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Nej fallet handlar i grunden om allvarliga brott som JA har misstänkts för, sexualbrott liksom dataintrång och spionage. Man kan inte dra några slutsatser om kopplingar till yttrandefrihet och pressfrihet innan han har dragits inför rätta i USA och vi kan analysera resultaten från denna process inklusive ev. gärningsbeskrivning och straff. Allt annat är rena spekulationer.

Att det är ett pajasmål är ju för att vi hela tiden får veta mer och mer om JA:s förehavanden som han lyckats dölja för allmänheten. Mer kommer säkert att rullas upp efter hand.
Nej. Sexualbrottsutredningen är nedlagd. Den kunde teoretiskt ha givit 2 års fängelse.
Dataintrång hade visst kunnat ge 5 år.

Men han hotas av 175 år fängelse. Det är spionageanklagelser från USA för journalistisk verksamhet. Det borde pressen, brittiska regeringen och alla andra försöka stoppa genom att motsätta sig utlämnande.

(Ursäkta om mina svar kommer med fördröjning. Flashback är svår att nå för mig idag.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-04-12 kl. 09:16.
Citera
2020-04-12, 09:16
  #90315
Medlem
Anonymares avatar
Mer om de notoriska lögnerna om att JA inte fått ta emot besök på ambassaden.

Enligt intervju med Stella Morris så har hon fått besöka honom i stort sett varje dag och han har fått träffa bägge sina barn han avlat på ambassaden. Fy fan vad det har ljugits!

https://www.expressen.se/nyheter/ass...n-tillsammans/

Citat:
I've been in the embassy almost every single day

Och de har fått besöka honom i fängelset, mer ljug om att han inte fått ta emot besök där!

Citat:
They've seen him in prison

Vi har blivit förda bakom ljuset av JA och hans advokater i många år!
Hur kan man verka som visselblåsare i den kontexten?
__________________
Senast redigerad av Anonymare 2020-04-12 kl. 09:35.
Citera
2020-04-12, 09:27
  #90316
Medlem
Att avla fram barn i syfte att försöka förhindra en utvisning till USA - i samma klass som när föräldrar avlar syskon till redan svårt sjuka barn, enbart för att därigenom få fram rätt benmärg eller vad deras första barn behöver för reservdel som inte kan fås annan väg.

Hur ska dessa barn känna det när det går upp för dem varför de föddes?

Fy fasen vad lågt.
Citera
2020-04-12, 09:41
  #90317
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
Att avla fram barn i syfte att försöka förhindra en utvisning till USA - i samma klass som när föräldrar avlar syskon till redan svårt sjuka barn, enbart för att därigenom få fram rätt benmärg eller vad deras första barn behöver för reservdel som inte kan fås annan väg.

Hur ska dessa barn känna det när det går upp för dem varför de föddes?

Fy fasen vad lågt.
Det går aldrig att vara säker på orsakerna till relationen.

Däremot vet vi att Assange hotas av 175 år i fängelse mestadels för journalistisk verksamhet. Det är vad målet handlar om. Den attacken mot yttrandefrihet skall man motsätta sig.

Familjeförhållanden kommer in i bilden, men först i andra hand.
Citera
2020-04-12, 09:41
  #90318
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
Att avla fram barn i syfte att försöka förhindra en utvisning till USA - i samma klass som när föräldrar avlar syskon till redan svårt sjuka barn, enbart för att därigenom få fram rätt benmärg eller vad deras första barn behöver för reservdel som inte kan fås annan väg.

Hur ska dessa barn känna det när det går upp för dem varför de föddes?

Fy fasen vad lågt.

Man måste ändå berömma JA för hur slipad han är. Först massiva snyftreportage om att han inte fått ta emot besök, sina barn etc, på ambassaden och i fängelset. Sen när det avslöjas att detta var rena lögner, han har i princip levt ett familjeliv på ambassaden, så står han där med nytt snyftreportage med "fru", två barn, katt och hur synd det NU är om honom.
Citera
2020-04-12, 09:48
  #90319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det går aldrig att vara säker på orsakerna till relationen.

Nej det går aldrig att vara helt hundra på relationen mellan de vuxna. Den relationen är ganska oväsentlig. Det var barnen - två - som jag uttalade mig om. Jag känner mig säker på att brittiska småbarn är, åtminstone från JAs perspektiv, en nogrann kalkylering och framtagna för att gynna honom.
Citera
2020-04-12, 09:55
  #90320
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
Nej det går aldrig att vara helt hundra på relationen mellan de vuxna. Den relationen är ganska oväsentlig. Det var barnen - två - som jag uttalade mig om. Jag känner mig säker på att brittiska småbarn är, åtminstone från JAs perspektiv, en nogrann kalkylering och framtagna för att gynna honom.
Vi vet inget om orsakerna till att de har barn.

Det här är ett mål om yttrandefrihet där en journalist hotas av 175 år i fängelse, större delen av detta för vad han publicerat.

Familjeförhållanden kommer i andra hand i målet.

USA försöker sätta en journalist i livstids fängelse för att ha avslöjat deras krigsförbrytelser. Men media försöker glömma detta genom att betona hans familjesituation. Hur CIA påstås försökt komma över blöjorna, t.ex.
Citera
2020-04-12, 10:00
  #90321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hur CIA påstås försökt komma över blöjorna, t.ex.

Om det är korrekt, vad säger det dig om USAs intresse av äldste sonens blöja?
Citera
2020-04-12, 10:02
  #90322
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
Om det är korrekt, vad säger det dig om USAs intresse av äldste sonens blöja?
Du ställer en märklig motfråga.

Det här handlar inte om blöjor utan om yttrandefrihet.

(CIA vill också få målet att handla om blöjor, liksom deras lakejer pressen vill.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-04-12 kl. 10:09.
Citera
2020-04-12, 10:22
  #90323
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
Jag känner mig säker på att brittiska småbarn är,......

Nej, de är Svenska barn.
De får automatiskt svenskt medborgarskap.
Migrationsverket:
I Sverige får ett barn fött efter 1 april 2015 till en svensk förälder automatiskt svenskt medborgarskap vid födseln.
https://www.migrationsverket.se/Priv...-for-barn.html
__________________
Senast redigerad av longbow4y 2020-04-12 kl. 10:26.
Citera
2020-04-12, 10:35
  #90324
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
Nej det går aldrig att vara helt hundra på relationen mellan de vuxna. Den relationen är ganska oväsentlig. Det var barnen - två - som jag uttalade mig om. Jag känner mig säker på att brittiska småbarn är, åtminstone från JAs perspektiv, en nogrann kalkylering och framtagna för att gynna honom.

Var får du dina säkra uppgifter ifrån? Hur kom AAs barn till världen f.ö?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback