2020-04-11, 19:17
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu är. USA #1 inom två fällt, fortsätter de i denna takt så kommer de att segla förbi många länder i antalet döda i mängd till populationen
Trump och hans följe säger ju kurvan plattas ut undrar vilken kurva dem menar???
Alla siffror stiger och Trump förnekar fortf och pratar om allt annat ÄN viruset, I går var det allt från WHO till Sverige för Trumpeten och ingen insikt till det som händer i US rakt igenom!
Citera
2020-04-11, 19:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Trump och hans följe säger ju kurvan plattas ut undrar vilken kurva dem menar???
Alla siffror stiger och Trump förnekar fortf och pratar om allt annat ÄN viruset, I går var det allt från WHO till Sverige för Trumpeten och ingen insikt till det som händer i US rakt igenom!

Den lodräta kurvan plattas kanske ut?

Det har kommit in rapporter nu om att vissa Trump tunga städer har börjat vända honom ryggen, så jag tror ingen sansad människa köper hans lögner längre
Citera
2020-04-11, 19:22
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Den lodräta kurvan plattas kanske ut?

Det har kommit in rapporter nu om att vissa Trump tunga städer har börjat vända honom ryggen, så jag tror ingen sansad människa köper hans lögner längre
Han är ett blysänke för partiet nu mera Trump ingen tror på vad han säger mer än han själv, Okunskapen och inkompetensen som president i US fungerar inte i denna kris sedan ranta om allt annat utom viruset sedan att han visste om detta och fick varningar men golfen var viktigare!
Citera
2020-04-11, 19:33
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
DRAVKCAB skrev

Framgår det på vilket sätt man kan särskilja ett "konstgjort" virus från ett normalt utvecklat?? Min magkänsla inom virologi säger mig att det borde vara omöjligt. Att detta labb ligger precis där det ligger gör väl att ett läckage inte är uteslutet? Sen behöver det inte innebära att hela händelsen behöver vara planlagd.

Det rapporterades redan 2017 i Nature om kommunisternas experiment:

"On February 22, 2017, a report published in the journal Nature had revealed that a laboratory in Wuhan, China is experimenting with the world's most dangerous pathogens. The news report also published an image of hazard suits hanged at the National Bio-safety Laboratory in Wuhan."

https://www.ibtimes.co.in/coronavirus-shock-did-2017-report-warn-about-wuhan-lab-where-scientists-study-deadly-pathogens-81727 5

I den har traden sitter kommunistdiktatorernas hantlangare och forsoker forringa det.
Citera
2020-04-11, 19:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Relativt snart är USA ikapp Sverige i antalet döda per en miljon medborgare, de har klättrat över tio döda per en miljon på mindre än 24 timmar, och är nu på sextioett döda per en miljon medan Sverige är på åttioåtta döda per en miljon, fortsätter USA i samma takt så kommer de att springa förbi Sverige innan maj månad.

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Citera
2020-04-11, 19:44
Medlem
Nu har jag bestämt mig, jag måste följa den här dokusåpan till finalen. Hoppas det inte tar två timmar i dag också. Men ska bli kul om han är hög, det är som bäst då. Men om inte så blir det väl mycket om att det fattas lite tester och fattas lite grejer men att han fixar det, bara han kan fixa det. Försöker väl hålla någon linje så men han kan ju inte hjälpa sig själv fanskapet!
Citera
2020-04-11, 20:02
Medlem
DaEzzs avatar
Prognoserna från samtliga aktörer inklusive storbanker och finansinstitutioner lägger nu konsekvent den öppna arbetslösheten i USA på mellan 25-30% om 3-4 månader.

Dvs högre än under den stora depressionen. Redan nu kan konstateras att var tredje Amerikan som hyr sitt boende inte har betalat hyran för April.

Som jag tror någon skrev i den här tråden, arbetslöshet på de nivåerna klarar inte USA av som samhälle. Inte ens i närheten.

Var tredje-fjärde amerikan i arbetsför ålder arbetslös?

Med vad det innebär med hänsyn till hemlöshet, personliga konkurser, rent av svält? Det blir social oro på ett sätt som riskerar att slita sönder unionen.
Citera
2020-04-11, 20:07
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Nu har jag bestämt mig, jag måste följa den här dokusåpan till finalen. Hoppas det inte tar två timmar i dag också. Men ska bli kul om han är hög, det är som bäst då. Men om inte så blir det väl mycket om att det fattas lite tester och fattas lite grejer men att han fixar det, bara han kan fixa det. Försöker väl hålla någon linje så men han kan ju inte hjälpa sig själv fanskapet!
https://www.youtube.com/watch?v=8JTx8s8Ysaw
Undrar vilka ämnen vi rantar om i dag då??
WHO..
BoJo
Sverige...
OPEC...
Malaria medicinen...
Öppna upp US...
Finns många saker han kommer ranta om förmodligen Trump utan att fatta vad han säger och åt vem han säger det dessutom, Han har inte haft en tillstymmelse av en röd tråd i sina tal so far det hoppar och hattar runt i alla olika riktningar men INGET vettigt mer än ljuga åt befolkningen i US!
Citera
2020-04-11, 20:10
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Prognoserna från samtliga aktörer inklusive storbanker och finansinstitutioner lägger nu konsekvent den öppna arbetslösheten i USA på mellan 25-30% om 3-4 månader.

Dvs högre än under den stora depressionen. Redan nu kan konstateras att var tredje Amerikan som hyr sitt boende inte har betalat hyran för April.

Som jag tror någon skrev i den här tråden, arbetslöshet på de nivåerna klarar inte USA av som samhälle. Inte ens i närheten.

Med vad det innebär med hänsyn till hemlöshet, personliga konkurser, rent av svält? Det blir social oro på ett sätt som riskerar att slita sönder unionen.
Problemet är att Trump inte tog detta på allvar då dem varnade han för detta virus han var upptagen med golf ute på hans bana, Skulle en lite jäkla klocka ringt i skallen som sagt kanske måste kolla in vad detta är men nej då inte det allt är som vanligt detta är ett vanlig mild variant av influensa!

Allt som ske just nu är en ren osäkerhet av deras ledare utan auktoritet eller förmåga leda US som är i en djup kris och djupare verkar den bli, Allt medans Trump oroligt tänker på sitt egna imperium som är på god väg rakt ned genom toastolen ut i intet!
Citera
2020-04-11, 20:11
Medlem
Citat:
WHO..
BoJo
Sverige...
OPEC...
Malaria medicinen...
Öppna upp US...
Finns många saker han kommer ranta om förmodligen Trump utan att fatta vad han säger och åt vem han säger det dessutom, Han har inte haft en tillstymmelse av en röd tråd i sina tal so far det hoppar och hattar runt i alla olika riktningar men INGET vettigt mer än ljuga åt befolkningen i US!

Tror han kommer att göra en stor föreställning kring hur fantastisk ekonomin kommer att bli inom en snar framtid. Och att alla som behöver ska få ekonomisk hjälp det korta tag det gäller innan det fantastiska händer som ska hända och kommer mycket snart. Det kommer att bli fantastiskt och han känner det på sig också.

Sen kan han komma att modifiera det här kring att en del säger att det saknas tester, han kan gå med på det, littegrann nu men att han har just för en kvart sen fixat detta så allt flyter på så peeerfeeekt nu.

Frågan är bara om han klarar det här med gott humör eller om han ska explodera?
Citera
2020-04-11, 20:14
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
WHO..
BoJo
Sverige...
OPEC...
Malaria medicinen...
Öppna upp US...

Det är som att Trump knåpar ihop en lista. Sen ljuger och gnäller han uppifrån och ned, dagen efter så tar han listan igen fast nedifrån och upp. Tredje dagen blandar han lite random från listan.

Sedan en ny lista, repetera enligt ovan. Och med tanke på att den genomsnittlige Amerikanen har lika stor förmåga att fokusera på mer än en sak åt gången som en blomfluga så funkar det kanske i tillräckligt stor utsträckning för att få honom omvald.
Citera
2020-04-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

President Trump är den sämsta president USA någonsin haft i sig men under de här förhållandena är det ju mer än tragiskt. Mod, intelligens, kapacitet att tänka på andra och en enorm påhittighet är ju inte hans egenskaper direkt.

Dessutom så saknar han ju förmåga att låta andra agera och lyckas med något så han kommer väl gå in för att fortsätta att lägga krokben för andra. De här doktorerna får inte ta mycket plats ens. Så det blir säkert roligt att se. Trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in