2020-04-10, 02:17
Medlem
skymmers avatar
Varför ser Greta Thunberg så mycket yngre ut än sina (17) år?

Detta inlägg har inget som helst intresse för att håna eller ifrågasätta någonting för Greta eller hennes åtaganten.

Jag är bara geniunt intresserad hur en sådan flicka/kvinna kan se så mycket ”yngre” ut rent biologiskt.
??🤷‍♂️

Och vad som kan vara orsaken till detta rent biologiskt.

Är det p.g.a Autismspektrat?/Aspberger?
Är det därför man får ett mer
”barnsligt utseende”?
Kan det vara ”Klinefelters Syndrom”
som är boven i dramat?🤷‍♂️
Eller kanske ”Kallmann Syndrom”?
Är det nån slags brist på någon hormon eller liknande?

Att hon uttalat sig om att hon
har eller haft ätstörningar gör det ännu mer komplicerat..😥😳

Ja, jag bryr mig.
Och undrar hur hon mår.😳
Senast redigerad av skymmer 2020-04-10 kl. 02:49.
Citera
2020-04-10, 02:20
Medlem
Trodde Klinefelters var unga män som såg ut som medelålders kvinnliga bibliotekarier.
Citera
2020-04-10, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skymmer
Är det p.g.a Autismspektrat?/Aspbergern?

Det heter Aspergers syndrom. Det kan vara så att de med det i snitt ser yngre ut, men det är nog i så fall mer tydligt när man kommer upp i vuxen ålder.

Citat:

Det drabbar endast män, så uppfattar du det som sannolikt?

Citat:

Förutom att inget pekar på det, så borde hon i så fall känna till det, men det har inte nämnts, trots att Asperger syndrom har nämnts.

Citat:

Ätstörningar kan givetvis bromsa utvecklingen av könsspecifika drag (t.ex. bröst) under puberteten.
Citera
2020-04-10, 02:37
Avslutad
Citat:

Detta inlägg har inget som helst intresse för att håna eller ifrågasätta någonting för Greta eller hennes åtaganten.

Jag är bara geniunt intresserad hur en sådan flicka/kvinna kan se så mycket ”yngre” ut rent biologiskt.
??🤷‍♂️

Är det p.g.a Autismspektrat?/Aspbergern?Är det därför man får ett mer
”barnsligt utseende”?

Ja, jag bryr mig.
Och undrar hur hon mår.😳

Äh det är ju så, känslomässigt är hon väldigt begränsad och ansiktet är mest neutralt vilket gör att hon fryser i ett barnsligt uttryck med tanke på åldern, men hon är hög intelligent och har ett annat spektra av rädsla än vad som är normalt.
Det är min teori, kan ha bra fel i det, tycker faktiskt hon är ett svenskt fenomen vi kan vara stolta över, hon är som en ung snyggare variant av Adolf med mustaschen, hon för sin kamp bra.
Jag gillar när hon väser ut ilska kompat med grym metall
Sedan är det sant, hon är klockren
Citera
2020-04-10, 02:41
Medlem
cece123s avatar
Citat:

??🤷‍♂️

Är det p.g.a Autismspektrat?/Aspbergern?Är det därför man får ett mer
”barnsligt utseende”?

Ja, jag bryr mig.
Och undrar hur hon mår.😳

Det är inget nytt att människor med autism ofta beskrivs som att de
ser yngre ut än vad de är.
De har ofta stela ansiktsuttryck, ju mindre ansiktet rör sig, desto mindre rynkor
utvecklas.
Många tjejer med autism utvecklar ätstörning som anorexia förmodligen för att
de har en stark aversion att bli vuxna och att bli kvinnor.
De hänger inte alltid med mentalt i tonårssnacket om killar och vill helst stanna kvar
i trygg barndom, utan krav.
De är inte speciellt intresserad av tjejmode, fixat hår och smink,
utan har hellre kvar sin stil från mellanstadiet.Med ofixat hår, osminkat ansikte.
Smink gör ju att tjejer kan se betydligt äldre ut, även tajta kroppsnära kläder påverkar.
Asexualitet kan hänga med in i vuxen ålder hos autister.

Jämför Greta med hennes syrra som har adhd, tycker att oftast är det tvärtom med
personer med adhd, som är brådmogna, nyfikna på vad äldre personer gör.
Blir sexuellt aktiva och utmanande ofta i tidig ålder.
Jag kan uppleva att så är fallet med Gretas syrra, hon är 14 år, har adhd och är utmanande
för sin ålder, raka motsatsen till Greta.
Hon ser äldre och sliten ut.
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/628930/greta-a-sestra-beata-spolecne-vanoce-i-nemoci-hysterka-se-po-ceste-domu-omlouvala.html
Citera
2020-04-10, 02:58
Medlem
En annan anledning till hennes unga utseende kan också vara flätorna som hon åtminstone tidigare hade och som ger ett flickaktigt intryck. Tycker dock personligen att det bara är charmigt med hårstilar av mer klassisk typ sådär.
Citera
2020-04-10, 03:37
Medlem
skymmers avatar
Alltså, jag vill somsagt inte på något sätt tala illa om henne.

Utan är bara intresserad av den fysiologiska orsaken hur detta kan uppstå.
Inget annat.

Förminskad eller pausad könskarakteristika
Osv..
Autism och anorexi som interagerar samtidigt..
Ja ni förstår..
Försök uteslut alla politiska åsikter...
Tänkte en mer saklig/medicinsk diskussion.

Är bara intresserad av hur hennes åkommor påverkar hur hon kan se så omogen ut för sin ålder.
(Autism, klinefelters osv)
Är alltså endast medicinskt intresserad.

Det kunde lika gärna röra sig om någon annan...

Jag bryr mig alltså inte ett dugg om politiken osv i denna tråd.
Håller mig helt neutral.
Det var därför jag la den i Biologi/Genetik.
Citera
2020-04-10, 04:53
Medlem
A.Ericssons avatar
En kombination av två faktorer:

1) Som det påpekats i varje tråd om greta är hon smått efterbliven, har en massa diagnoser etc.

2) Mer intressant dock är, hur (((de))) som hanterar och står bakom greta, har som mål att hon ska se ung ut. Hon ser inte ut som 17, snarare 12-13. Det är en medveten strategi för att hon ska vinna sympati runt om och lyftas fram som ett underbarn. Finns massa äldre som sagt samma trams som hon säger, i många år före greta - de har man inte lyckats skapa en personkult kring. Här kommer ett litet barn och då kan man göra det till en grej. Precis som när unga Zara Larsson lyftes fram för några år sedan, med sin extremistiska feminism och andra anti-europeiska åsikter. Dessa utnyttjas av mörka krafter.

Många (läs: alla) tjejer i 17-års åldern sminkar sig och klär sig enligt en stil där de vill se äldre ut. Inte greta, i hennes fall gör man tvärtom och hon ska gärna se ut som 12 år så länge det går. Kapitalisera på ett barns utseende, vidrigt bara det. Med tanke på vad hon står för och de soros-krafter bakom henne (anti-vit, nedbrytande verksamhet) gör det bara ännu värre.
Citera
2020-04-10, 06:12
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:

??🤷‍♂️

Är det p.g.a Autismspektrat?/Aspberger?
Är det därför man får ett mer
”barnsligt utseende”?

Ja, jag bryr mig.
Och undrar hur hon mår.😳

Greta Thunbergs utseende påminner om Downs Syndrom om du frågar mig, syns tydligt att det finns en störning i hennes utveckling...
Citera
2020-04-10, 06:53
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Hela hennes varumärke hänger på att hon ska se ut som ett oskyldigt barn. Flätor och kläder av modell barnavdelningen på Kappahl hör väl kanske inte till det normala för en 17-åring.
Citera
2020-04-10, 07:23
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Intressant tråd. Greta har varken bröst eller något feminint ansikte.. Även hennes utstrålning är helt i avsaknad av femininitet. Det får mig att undra om läggning. Hon är väl knappast hetero, så antingen lesbisk eller asexuell. Kanske har hon östrogen brist? Någon form av hormon eller kemisk substans brist lär hon ha hursomhelst.

Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Greta är efterbliven. Ja, det hade man sagt för 20 år sedan. Nu heter det "ett gäng psykiatriska diagnoser". Lite snällare termer, men med samma innebörd.
Även om hon är underutvecklad på många plan så skall hon vara välfungerande i skolbänken vad jag har hört. Ofta kallades väl personer efterblivna om dom hade inlärningsproblem?
Citera
2020-04-10, 07:27
Medlem
Haubits77Bs avatar
Greta lider högst troligt av fetalt alkoholsyndrom vilket brukar ge ett udda utseende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in