Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-06, 19:28
  #29989
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Resultatet ser vi nu. En livrädd tonåring med psykiska problem som av Malenas "vänner" i vänstermedia och vissa obskyra grupper hetsas till att skrika ut sina argument på en trotsig elvaårings sätt.

Det sätt på vilket Greta marknadsförs och styrs påminner om hur en del kända artister manipuleras och drivs till vansinne och missbruk av hänsynslösa managers.

Att andra också reagerat på hur detta sköts och på Malenas sätt att hänga ut sina barn bevisar denna danska recension:

https://www.ingridochmaria.se/2019/0...och-forljuget/

Jag kan väldigt lite om Malena men hennes vänsterkompisar och vänstertänkandet är mycket oroande. Det är inte så att människornas välmående prioriteras i vänsterdrivna länder (läs Kina, snart Sverige?)

Och artikeln är mycket bra! Tackar för denna jag som orkar knappast läsa hela boken.

Citat:
Greta Thunberg-bok sågas i Danmark: ”Falskt och förljuget”
Den danske journalisten och författaren Mikael Jalving slaktar Malena Ernmans bok om dottern Greta Thunberg fullständigt. Han finner boken ”djupt chockerande” och förklarar för Ingrid&Maria:
– Sällan har jag läst något så inbilskt. Boken är historien om ett svek. Kanske ett rop på hjälp. Hur ska lilla Greta någonsin kunna bli sig själv?

Vem som är frisk, skulle hänga ut sina barn på det där viset??
2020-04-06, 19:33
  #29990
Avstängd
I den här intervjun av BBC, oroar sig Svante för allt hat som Greta utsätts för!

https://www.bbc.com/news/uk-50901789

" Mr Thunberg said Greta was much happier since becoming an activist - but that he worries about the "hate" she faces!"
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-04-06 kl. 19:36.
2020-04-07, 09:21
  #29991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta kan givetvis laga mat nu också, hon är faktiskt duktig på det, men en annan femma är om hon vill äta det som hon har lagat. De flesta får mindre matlust när de är ledsna och nedstämda! Vad gäller var Greta vistas, har varken jag eller någon annan rätt att avslöja detta. Greta har skyddade boendeuppgifter, mycket på grund av tidigare grova olaga hot mot henne och hennes familj.

Vad gäller Gretas klimattal och klimatdemonstrationer, sa Svante i en känd TV-intervju, att Greta skaffat sig en ovanligt krävande hobby. Svante betonade att det var Gretas eget val, att hålla på med klimatet. Han tillade att livet skulle vara mycket lättare, om Greta valt betydligt enklare och vanligare hobbies som fotboll eller ridning. I själva verket har Greta varit en hästtjej, som i alla fall en gång i veckan verkligen velat rida. Så här retades Svante med sin dotter!

Vad gäller vitaminer och mineraler, vet jag att Greta avskyr flytande sådana, som mixturer. Varför vet jag dock inte. Kanske att Greta kan tänka sig vitamin- och mineraltabletter. Ett till problem är att Greta är så strikt vegan. Hon har betonat att de flesta vitamin- och mineraltabletter har ett hölje av gelatin, som är gjort av djurben, och därför är otänkbara för henne!.

Ett annat krux är att de bästa järntillskotten tillverkas just i flytande form, som mixtur, som Greta alltså starkt ogillar. Är en intressant men krävande utmaning att försöka hjälpa tjejen på rätt sätt!

Det är knappast någon som jagar adresser och som tänker stalka Greta. Försök att inte övertolka så mycket

Jag bara undrade i all välmening om någon visste om de har kommit ur sin hemkarantän. Låter som en skrämmande upplevelse för en tonårstjej, som tror sig att själv vara Coronasmittad, att tvingas vårda sin sjuke far, instängda i en lägenhet. Vi har ju hört många skrämmande berättelser om att ev. försämringar kan gå snabbt. Är det OK för de sociala myndigheterna att lägga ett sådant ansvar på ett (fortfarande) barns axlar?

Om det är, som du säger, att Svante har varit ganska illa däran så är det väl inte så konstigt om hon "bara" har deltagit i 1 st webbinar och i övrigt legat lite lågt med sitt Instagram och Facebook. Vi kanske kan hoppas på business as usual snart?

Vad hindrar henne från att ta vitaminer och mineraler UTAN gelatinhölje? Kan hon inte ta järn i annan form än flytande? Med ditt kloka resonemang om att "bättre äta mat man gillar än inte äta alls" så låter det smartare att ta ett mindre effektivt järntillskott än att lida av järnbrist.
2020-04-07, 09:34
  #29992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Tyvärr är det väl just så det är.

Det verkar som föräldrarna (läs Malena) inte har någon kompetens alls. Greta har fått gå ned sig i sina fobier och Malena har drivit på dessa med sin egen politiskt betingade hysteri istället för att lugna det rädda barnet. jag kan mycket väl tänka mig att det gått till på samma sätt som Gretanol beskriver det ovan.

Jag pinade mig igenom Malenas biografi för en tid sedan och där syns problemen med hur oförstående Malena verkar inför dotterns psykiska problem. Greta har blivit sämre och sämre och hon har inte verkat vilja ta tag i problemet. Istället hänger hon ut båda sina döttrar på det mest osmakliga sätt i boken med detaljerade beskrivningar om hur de skämmer ut sig i affärer och liknande. Däremot hittar jag inga försök att få barnen att lugna ner sig eller försök att förklara att "så där får man inte göra". Istället är det: "Ös på! Det är resten av världen som har fel, inte ni".

Resultatet ser vi nu. En livrädd tonåring med psykiska problem som av Malenas "vänner" i vänstermedia och vissa obskyra grupper hetsas till att skrika ut sina argument på en trotsig elvaårings sätt i FN, EU och andra organ som av mediahetsen lurats till att tro att det är en expert, vetenskapskvinna, frihetskämpe eller frälsare de har framför sig. När sedan dammet lagt sig upptäcker de att vad de har framför sig är ett litet skrämt barn och inget annat.

Ganska typiskt var det senaste talet i EU där EU-politrukerna applåderade då Greta idiotförklarade dem. Vad de innerst inne tänkte vet man inte. Den enda som verkade se klart att "kejsaren var utan kläder" var den italienska delegaten som lugnt och sansat smulade sönder Gretas argument och talade om vad priset skulle bli om en snabb omställning skulle genomföras på Gretas villkor.

Greta hade inget att svara. Hon satt där och stirrade framför sig som en zombie. Det var synd att fjanten som skulle föreställa ordförande inte lät den italienska delegaten tala klart utan avbröt på ett mycket oförskämt sätt. Men så fungerar väl EU-diktaturen!

Det sätt på vilket Greta marknadsförs och styrs påminner om hur en del kända artister manipuleras och drivs till vansinne och missbruk av hänsynslösa managers som försöker mjölka ut så mycket pengar och publicitet så länge det går. Tyvärr kan sådant sluta illa, se bara på Michael Jackson.

Att Greta på nytt drabbats av ätstörningar är väl oroväckande om något. Hon skulle behöva komma bort från allt detta.

Att andra också reagerat på hur detta sköts och på Malenas sätt att hänga ut sina barn bevisar denna danska recension:

https://www.ingridochmaria.se/2019/0...och-forljuget/

Tack för jättebra inlägg (och välkommen hit, btw)!

Det är ganska många som har försökt påtala problemen men tyvärr har Gretas fans varit mer högljudda. Intressant nog har den sista skaran nästan försvunnit.

Det är nästan bara Inspiratoeren som tappert kämpar vidare. Vad sägs om att starta en insamling för att Greta ska få resa med någon vätgasdriven luftfarkost? Kanske det skulle hjälpa henne ur sin depression.

I början var det lite kul att raljera över hennes teatraliska fasoner och överdrifter men nu är det bara sorgligt. Hon tycks på allvar ha trott att hon skulle vända utvecklingen, avveckla flygtrafiken, rädda klimatet och minska ev. temperaturhöjningar. I stället flammade hennes gamla psykiska besvär upp med full kraft. Toppjobben på FN får vänta. Nu handlar det om att hennes ätstörningar inte ska sätta obotliga spår.

I stället satsar Malena nu på yngsta dotterns karriär. Hoppas att det visar sig vara en bättre väg att gå.
2020-04-07, 12:44
  #29993
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det är knappast någon som jagar adresser och som tänker stalka Greta. Försök att inte övertolka så mycket

Jag bara undrade i all välmening om någon visste om de har kommit ur sin hemkarantän. Låter som en skrämmande upplevelse för en tonårstjej, som tror sig att själv vara Coronasmittad, att tvingas vårda sin sjuke far, instängda i en lägenhet. Vi har ju hört många skrämmande berättelser om att ev. försämringar kan gå snabbt. Är det OK för de sociala myndigheterna att lägga ett sådant ansvar på ett (fortfarande) barns axlar?

Om det är, som du säger, att Svante har varit ganska illa däran så är det väl inte så konstigt om hon "bara" har deltagit i 1 st webbinar och i övrigt legat lite lågt med sitt Instagram och Facebook. Vi kanske kan hoppas på business as usual snart?

Vad hindrar henne från att ta vitaminer och mineraler UTAN gelatinhölje? Kan hon inte ta järn i annan form än flytande? Med ditt kloka resonemang om att "bättre äta mat man gillar än inte äta alls" så låter det smartare att ta ett mindre effektivt järntillskott än att lida av järnbrist.
Enligt Greta har Svante varit klart sämre än hon, med bland annat feber. Det är riktigt att detta säkert fått Greta, att ligga extra lågt. Sedan är inte bara Greta sin pappas ögonsten, Svante är också Gretas ögonsten. Det är också förstås riktigt, att det är bättre att ta ett mindre effektivt järntillskott än inget alls. Lyckades nu hitta en järntablett utan gelatin, får se vad Greta tycker om den.

-Det är rätt många barn, som får hjälpa sina Coronasjuka föräldrar idag i Sverige, men det är förstås en tuff uppgift. Som bekant kan man snabbt bli verkligt dålig, så det gäller att barnen vid behov kan ringa efter ambulans.
Hoppas att någon distriktssköterska har kunnat avlasta Greta lite, när Svante har varit rätt dålig. Då Greta är högkänslig har situationen säkert inneburit en extra psykisk påfrestning för henne, men hon har säkert velat hjälpa Svante!.

Tror inte alls att du ville menade något illa, men eftersom jag fick veta, att Greta har skyddade boendeuppgifter i Sverige och även fick veta att hon även haft det i USA, så får jag vara försiktig. Greta får berätta om hon kan och när hon vill. Det är möjligt att skyddade boendeuppgifter åtminstone i vissa fall innebär att även den det gäller, inte är tillåten att avslöja var hen vistas!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-04-07 kl. 12:57.
2020-04-07, 14:37
  #29994
Avstängd
https://www.vice.com/en_asia/article...-something-new

“We have actually achieved many things,” Greta Thunberg told a small group of fellow activists in a livestreamed video chat in late March. “Maybe not what we wanted, but at least we have done something, and sometimes you just need to allow yourself to be—I dunno, proud? Or something like that.” One of the activists in the group felt it might be helpful to recount past successes, but Thunberg didn’t seem at ease in self-care mode. Her overall message was that in this moment, climate activists need to do what they always do: “Listen to the science.” During this crisis, that means social distancing, while keeping in mind, as she noted toward the beginning of the conversation, “the climate crisis is not going away.”
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-04-07 kl. 14:39.
2020-04-07, 15:59
  #29995
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Vad gäller vitaminer och mineraler, vet jag att Greta avskyr flytande sådana, som mixturer. Varför vet jag dock inte. Kanske att Greta kan tänka sig vitamin- och mineraltabletter. Ett till problem är att Greta är så strikt vegan. Hon har betonat att de flesta vitamin- och mineraltabletter har ett hölje av gelatin, som är gjort av djurben, och därför är otänkbara för henne!.

Ett annat krux är att de bästa järntillskotten tillverkas just i flytande form, som mixtur, som Greta alltså starkt ogillar. Är en intressant men krävande utmaning att försöka hjälpa tjejen på rätt sätt!

Gretas liv som vegan måste vara hård.
Är du själv vegan inspiratoeren??


european-union-approves-bugs-human-consumption

https://www.youtube.com/watch?v=TjsP...ature=emb_logo (Greta omnämns 6:00)

Jag tänker själv att jag skulle aldrig tänka mig att äta dessa skitinsekter...de är äckligt.
Är det så Greta och veganer tänker om köttet?

Att inte äta några mikrogram gelatin är dock en psykisk störning!!! Nog skulle jag äta något om det innehöll 0.1 % från vilken insekt som helst. Kanske som ingrediens också. Men inte HELA! Det skulle också vara äckligt om man kunde äta en hel gris eller ko på en gång!

Samma sak: "Greta tycker inte om flytande form"
Gretas lista på vad hon inte tycker om måste vara jävligt lång?
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-07 kl. 16:17.
2020-04-07, 16:37
  #29996
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Gretas liv som vegan måste vara hård.
Är du själv vegan inspiratoeren??


european-union-approves-bugs-human-consumption

https://www.youtube.com/watch?v=TjsP...ature=emb_logo (Greta omnämns 6:00)

Jag tänker själv att jag skulle aldrig tänka mig att äta dessa skitinsekter...de är äckligt.
Är det så Greta och veganer tänker om köttet?

Att inte äta några mikrogram gelatin är dock en psykisk störning!!! Nog skulle jag äta något om det innehöll 0.1 % från vilken insekt som helst. Kanske som ingrediens också. Men inte HELA! Det skulle också vara äckligt om man kunde äta en hel gris eller ko på en gång!

Samma sak: "Greta tycker inte om flytande form"
Gretas lista på vad hon inte tycker om måste vara jävligt lång?
Nej, jag nöjer mig med att vara vegetarian. Skulle önska att även Greta kunde gå med på att vara vegetarian en tid, då hon är så undernärd, och hon skulle verkligen behöva dricka mjölk och äta ost en tid, men Greta avgör. En sak är säker, Greta tål inte kött. Hon menar att kött framställs via tortyr av djur och denna tortyr vill hon aktivt bojkotta! Det är alltså både miljöskäl och djurrättsskäl bakom Gretas hållning. Greta måste få vara den hon är, annars får hon ångest! Tur att Greta har musiken och dansen som tröst. När hon är ledsen, borrar hon också in sitt söta ansikte i pälsen på sina stora hundar! Tur att de finns! Greta har sagt, att det är inte lätt för Greta att vara Greta!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-04-07 kl. 16:57.
2020-04-07, 17:01
  #29997
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nej, jag nöjer mig med att vara vegetarian. Skulle önska att även Greta kunde gå med på att vara vegetarian en tid, då hon är så undernärd, och hon skulle verkligen behöva dricka mjölk och äta ost en tid, men Greta avgör. En sak är säker, Greta tål inte kött. Hon menar att kött framställs via tortyr av djur och denna tortyr vill hon aktivt bojkotta! Det är alltså både miljöskäl och djurrättsskäl bakom Gretas hållning. Greta måste få vara den hon är, annars får hon ångest! Tur att Greta har musiken och dansen som tröst. När hon är ledsen, borrar hon också in sitt söta ansikte i pälsen på sina stora hundar! Tur att de finns! Greta har sagt, att det är inte lätt för Greta att vara Greta!
Fråga Greta vad hon tycker om naturfolk som lever av jakt för att inte svälta ihjäl.
2020-04-07, 17:09
  #29998
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nej, jag nöjer mig med att vara vegetarian. Skulle önska att även Greta kunde gå med på att vara vegetarian en tid, då hon är så undernärd, och hon skulle verkligen behöva dricka mjölk och äta ost en tid, men Greta avgör. En sak är säker, Greta tål inte kött. Hon menar att kött framställs via tortyr av djur och denna tortyr vill hon aktivt bojkotta! Det är alltså både miljöskäl och djurrättsskäl bakom Gretas hållning. Greta måste få vara den hon är, annars får hon ångest! Tur att Greta har musiken och dansen som tröst. När hon är ledsen, borrar hon också in sitt söta ansikte i pälsen på sina stora hundar! Tur att de finns! Greta har sagt, att det är inte lätt för Greta att vara Greta!

Och hundar katter lejon halva näringskedjan av djur....är de mördare enligt Greta?
Människor som överlevde genom att jaga i tusentals år? Är de mördare?
Kan Greta äta djur som äter människor? Enligt vad du påstår så är det ju omvänd tortyr.

Kan du sluta byta ämne? Det är som om du får ångest om du inte skriver tillräckligt om Greta?

Jag känner en vegetarian och hon säger att det är äckligt att sätta i munnen det som har varit levande. Det förstår jag.

Jag har minskat min köttkonsumtion och mår bättre av det. Förr var det vitbröd + skinka eller peperonikorv ca30% av min mat. Det kan vara också minskad brödkonumption också. Eller båda och mer omväxlande mat helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-07 kl. 17:48.
2020-04-07, 17:12
  #29999
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Fråga Greta vad hon tycker om naturfolk som lever av jakt för att inte svälta ihjäl.

Det vet vi redan. Greta är en hypokriter.
Hon var i Jokkmokk och där plötsligt gillade hon rennäringen. Inte ett ord plötsligt att de ska sluta använda fossila bränslen och börja vara veganer.

Flög hon en helikopter där?? Är det sant?
2020-04-07, 17:47
  #30000
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Tyvärr är det väl just så det är.

Det verkar som föräldrarna (läs Malena) inte har någon kompetens alls. Greta har fått gå ned sig i sina fobier och Malena har drivit på dessa med sin egen politiskt betingade hysteri istället för att lugna det rädda barnet. jag kan mycket väl tänka mig att det gått till på samma sätt som Gretanol beskriver det ovan.

Jag pinade mig igenom Malenas biografi för en tid sedan och där syns problemen med hur oförstående Malena verkar inför dotterns psykiska problem. Greta har blivit sämre och sämre och hon har inte verkat vilja ta tag i problemet. Istället hänger hon ut båda sina döttrar på det mest osmakliga sätt i boken med detaljerade beskrivningar om hur de skämmer ut sig i affärer och liknande. Däremot hittar jag inga försök att få barnen att lugna ner sig eller försök att förklara att "så där får man inte göra". Istället är det: "Ös på! Det är resten av världen som har fel, inte ni".

Resultatet ser vi nu. En livrädd tonåring med psykiska problem som av Malenas "vänner" i vänstermedia och vissa obskyra grupper hetsas till att skrika ut sina argument på en trotsig elvaårings sätt i FN, EU och andra organ som av mediahetsen lurats till att tro att det är en expert, vetenskapskvinna, frihetskämpe eller frälsare de har framför sig. När sedan dammet lagt sig upptäcker de att vad de har framför sig är ett litet skrämt barn och inget annat.

Ganska typiskt var det senaste talet i EU där EU-politrukerna applåderade då Greta idiotförklarade dem. Vad de innerst inne tänkte vet man inte. Den enda som verkade se klart att "kejsaren var utan kläder" var den italienska delegaten som lugnt och sansat smulade sönder Gretas argument och talade om vad priset skulle bli om en snabb omställning skulle genomföras på Gretas villkor.

Greta hade inget att svara. Hon satt där och stirrade framför sig som en zombie. Det var synd att fjanten som skulle föreställa ordförande inte lät den italienska delegaten tala klart utan avbröt på ett mycket oförskämt sätt. Men så fungerar väl EU-diktaturen!

Det sätt på vilket Greta marknadsförs och styrs påminner om hur en del kända artister manipuleras och drivs till vansinne och missbruk av hänsynslösa managers som försöker mjölka ut så mycket pengar och publicitet så länge det går. Tyvärr kan sådant sluta illa, se bara på Michael Jackson.

Att Greta på nytt drabbats av ätstörningar är väl oroväckande om något. Hon skulle behöva komma bort från allt detta.

Att andra också reagerat på hur detta sköts och på Malenas sätt att hänga ut sina barn bevisar denna danska recension:

https://www.ingridochmaria.se/2019/0...och-forljuget/
Du summerar mycket bra vad som är fel med den familjen. Kompetenta föräldrar hade sett till att flickan blev tvångsvårdad. Malena triumferar över att orosanmälningar till soc. lades ner. Om flickan svälter ihjäl så finns det många med blod på sina händer. Och då syftar jag inte på oljebolagen...

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback