Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Seb Andersson utökar sin målskörd, 11 mål för denna säsong.

En till intressant sak att notera är att Andersson är topp 10 i skytteligan nu i Bundesliga.
Citera
2020-03-08, 17:22
Medlem
Börjar vända sig för Starfelt i Rubin Kazan, fått spela 2 hela matcher i rad.
Citera
2020-03-08, 21:25
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
En till intressant sak att notera är att Andersson är topp 10 i skytteligan nu i Bundesliga.

Tråkiga med Andersson är att om folk förväntar sig mål av honom även i landslaget så kommer han gå under av ångest pga pressen och förväntningarna.

Svagt psyke de luxe.
Citera
2020-03-08, 23:36
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tråkiga med Andersson är att om folk förväntar sig mål av honom även i landslaget så kommer han gå under av ångest pga pressen och förväntningarna.

Svagt psyke de luxe.

Anses vara klubbens bästa spelare av fansen med förväntningar därefter, verkar göra föga för att stoppa hans framfart.
Citera
2020-04-01, 14:42
Medlem
Såg en lite intressant video på YouTube om U-17 VM bronshjältarna och var dem spelar nu. Lite tråkigt som en kommenterade att man inte utvecklade dessa grabbarna mer när t.o.m två av dem lagt skorna på hylland, någon spelar i Divison 1.

Målvakter:
Tim Erlandsson --> Falkenbergs FF
Sixten Mohlin --> Östersunds FK
Hampus Strömgren --> Kontraktslös, lämnade Kalmar FF i vintras.

Försvarare:
Jakob Bergman --> Umeå FC
Linus Fridolf --> FC Rosengård
Sebastian Ramhorn --> Lagt av
Johan Ramhorn --> Lagt av
Noah Sonko Sundberg --> Östersunds FK
Ali Suljic --> Brommapojkarna
Linus Wahlqvist --> Dynamo Dresden

Mittfältare:
Elias Andersson --> IK Sirius
Gentrit Citaku --> Smedby AIS
Mirza Halvadzic --> Lunds BK
Anton Salétros --> Sarpsborg 08 (Utlånad från FK Rostov)
Viktor Nordin --> Sandvikens IF
Erdal Rakip --> Malmö FF
Isak Ssewankambo --> Östersunds FK

Anfallare:
Valmir Berisha --> AFC Chindia Targoviste
Gustav Engvall --> KV Mechelen
Christer Lipovac --> Karlslunds IF HFK
Carlos Strandberg --> Al-Hazm

Vad hände med dessa grabbar egentligen?
Citera
2020-04-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Såg en lite intressant video på YouTube om U-17 VM bronshjältarna och var dem spelar nu. Lite tråkigt som en kommenterade att man inte utvecklade dessa grabbarna mer när t.o.m två av dem lagt skorna på hylland, någon spelar i Divison 1.

Målvakter:

Försvarare:

Mittfältare:
Erdal Rakip --> Malmö FF

Anfallare:

Att ändå 10–11 av 21 spelar elitfotboll idag är ändå hyfsat bra, eller? Utan att veta säkert tror jag inte att många andra svenska U17-upplagor ligger bättre till där. Men lite tråkigt att ingen av dem slagit sig in i a-landslaget. Engvall och Wahlqvist är väl de som lyckats bäst.
Citera
2020-04-05, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Att ändå 10–11 av 21 spelar elitfotboll idag är ändå hyfsat bra, eller? Utan att veta säkert tror jag inte att många andra svenska U17-upplagor ligger bättre till där. Men lite tråkigt att ingen av dem slagit sig in i a-landslaget. Engvall och Wahlqvist är väl de som lyckats bäst.

Tänkte mer att fler borde blivit lite större spelare eftersom vi ändå tog VM-Brons.
Citera
2020-04-06, 15:42
Medlem
Citat:

Målvakter:

Försvarare:

Mittfältare:
Erdal Rakip --> Malmö FF

Anfallare:

Fruktansvärt dåligt facit måste man säga. Säger mycket om att enbart ungdomlig talang är rätt intetsägande. Vad är det 6-7 spelare som har klarar sig på enbart sin fotbollslön i denna upplaga? Hur många A-kamper (riktiga) har denna upplaga. 0?
Citera
2020-04-06, 18:25
Medlem
BarryHeros avatar
Skulle säga att det är ett helt OK facit så här långt. Flera spelare har blivit utlandsproffs på seniornivå. Det är långt ifrån givet att man får en lång fotbollskarriär framför sig bara för att man är duktig på u17-nivå. Sebastian Ramhorn har lagt av pga svåra knäskador, varför brorsan Johan har lagt av är jag osäker på.
Citat:

Målvakter:

Försvarare:

Mittfältare:
Erdal Rakip --> Malmö FF

Anfallare:

Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon

Citat:
Ursprungligen postat av Karl20
Fruktansvärt dåligt facit måste man säga. Säger mycket om att enbart ungdomlig talang är rätt intetsägande. Vad är det 6-7 spelare som har klarar sig på enbart sin fotbollslön i denna upplaga? Hur många A-kamper (riktiga) har denna upplaga. 0?
Låt oss jämföra med U17-landslaget 2002, hur många blev framgångsrika fotbollsspelare på högsta nivå?
Citat:
Sveriges lag:

12 Herman Eriksson

3 Max Fuxberg (2 Reda Chahrour, 31 min), 4 Tobias Hedberg, 5 Johan Nilsson Guiomar, 7 Christian Söderberg

8 Petter Andersson (9 Tobias Eriksson, 77 min), 10 Sebastian Larsson (15 Jonatan Levi, 70 min), 11 Alexander Malmström (18 Doung Thach, 64 min), 13 Johan Nicklasson (6 Kim Odelius, 57 min)

14 Mikael Dahlberg, 17 Fredrik Olsson (16 Kalle Ljungberg, 77 min)

https://www2.svenskfotboll.se/arkiv/tidigare/2002/07/p1785-sverige-avslutade-med-malkalas/
Citera
2020-04-06, 19:57
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Låt oss jämföra med U17-landslaget 2002, hur många blev framgångsrika fotbollsspelare på högsta nivå?

Citat:
Sveriges lag:

12 Herman Eriksson

3 Max Fuxberg (2 Reda Chahrour, 31 min), 4 Tobias Hedberg, 5 Johan Nilsson Guiomar, 7 Christian Söderberg

8 Petter Andersson (9 Tobias Eriksson, 77 min), 10 Sebastian Larsson (15 Jonatan Levi, 70 min), 11 Alexander Malmström (18 Doung Thach, 64 min), 13 Johan Nicklasson (6 Kim Odelius, 57 min)

14 Mikael Dahlberg, 17 Fredrik Olsson (16 Kalle Ljungberg, 77 min)

https://www2.svenskfotboll.se/arkiv/...-med-malkalas/

Jäkligt imponerande av Levi att göra ett inhopp i P17-landslaget som sexåring

I övrigt blev det över hundratio landskamper för Sebastian Larsson och massor av matcher i Premier League.

Petter Andersson var oerhört skadebenägen, men gjorde några proffsår i Holland och Danmark.

Mikael Dahlberg och Tobias Eriksson fick habila allsvenska karriärer.

Kalle Ljungberg - som för övrigt var och provspelade för Arsenal tillsammans med Sebastian Larsson - gjorde en del matcher för GIF Sundsvall i allsvenskan, men åkte på flera svåra skador.

Max Fuxberg låter lite bekant.

Christian Söderberg spelade också med Giffarna ett tag, har jag för mig.

Resten vette fan.
Citera
2020-04-06, 20:41
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Jäkligt imponerande av Levi att göra ett inhopp i P17-landslaget som sexåring

I övrigt blev det över hundratio landskamper för Sebastian Larsson och massor av matcher i Premier League.

Petter Andersson var oerhört skadebenägen, men gjorde några proffsår i Holland och Danmark.

Mikael Dahlberg och Tobias Eriksson fick habila allsvenska karriärer.

Kalle Ljungberg - som för övrigt var och provspelade för Arsenal tillsammans med Sebastian Larsson - gjorde en del matcher för GIF Sundsvall i allsvenskan, men åkte på flera svåra skador.

Max Fuxberg låter lite bekant.

Christian Söderberg spelade också med Giffarna ett tag, har jag för mig.

Resten vette fan.
Reagerade också på Jonatan Levi - denna J. Levi var en ÖIS-talang född 1985.

Max Fuxberg, Johan Nilsson Guiomar, Alexander Malmström (alla MFF har jag för mig), Doung Thach (osäker på vilket lag han tillhörde 2002), och Kim Odelius (BP) var hyfsade talanger på Championship Manager/Football Manager i början av 2000-talet och jag känner igen dem därför. Odelius hade för övrigt en ganska lång karriär med Brommapojkarna.

Länken som inte verkade fungera i det förra inlägget: https://www2.svenskfotboll.se/arkiv/tidigare/2002/07/p1785-sverige-avslutade-med-malkalas/
Citera
2020-04-07, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Skulle säga att det är ett helt OK facit så här långt. Flera spelare har blivit utlandsproffs på seniornivå. Det är långt ifrån givet att man får en lång fotbollskarriär framför sig bara för att man är duktig på u17-nivå. Sebastian Ramhorn har lagt av pga svåra knäskador, varför brorsan Johan har lagt av är jag osäker på.

Jag tänker mer på i förhållande till i hur upphausat detta lag var och framförallt spelare som Valmir Berisha, givetvis kan du bläddra i upplagorna av U-17 trupper och hitta lag som planat ut sämre än detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in