Citat:
Ursprungligen postat av
LucianMacAndrew
Well, Tegnell är ett av världens tyngsta namn inom området. Jag tycker Folkhälsomyndigheten skött det aldeles utmärkt.
Tegnell blev ju bland annat känd för att han varit på plats under ebolautbrott.
Kom ihåg att en vetenskaplig person ändrar sig ofta. Ju mer Tegnell ändrar sig, desto mer tyder det på att han är kompetent.
Nej. För att vi vill att alla unga ska få det. Så att stänga skolor vore dumt.
Tegnell har skött sig utmärkt beträffande att se till att vi får en folkimmunitet i Sverige. Det gynnar vår ekonomi.
Men. Han har inga svar på vad som pågår inom äldrevården, och i dag på presskonferensen erkände Anders Tegnell att skyddandet av äldre och svaga misslyckats. Han verkade förvånad över att det fanns frågor om folk som ändå brukar dö i hög ålder när de drabbas av virus och flunsor. Han skulle återkomma med siffror.
Han medgav idag att smittspridningen bland äldre i statens vård är ett bekymmer. Jag undrar vad som bekymrar honom mest.
Det jag vill veta konkret om någon i 80-90 årsåldern med Corona symptom har fått intensivvård och aningshjälp i Sverige. I Italien var det en dam i 90 årsåldern som blev frisk efter intensivvård. När hon släpptes ut, applåderade personalen. Det var ett rörande inslag på nyheterna. Kan det ske i Anders Tegnells rationella Sverige?