Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-05, 17:11
  #29917
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Även Malena medger nu, att Greta har gått igenom perioder av ätstörningar, som Malena beskriver det. Se en ny intervju från 15 Januari 2020.

https://www.femina.se/malena-ernman-...ykiska-ohalsa/

Greta har talat om det mera privat, men vill inte att det ska döljas. Hon vill inte heller att hennes asperger ska döljas!


Hur fan kan asperger döljas? Man kan dölja många sjukdomar, och många kan inte döljas. Asperger hör till det andra.

Fråga om kofeinintaget. Det kan bli något värt att titta på. Eller springer Greta iväg om du frågar henne??? Kanske börja med, vilken kaffesort använder du?
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-05 kl. 17:14.
2020-04-05, 17:11
  #29918
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tycker inte man skall dra de slutsatser du gör utgående från vad mamman säger i en tidningsintervju. Tidigare tyckte hon alltså annorlunda.


De som rör sig runt Greta är politiskt engagerade på vänsterkanten. Då passar det att dela ut diagnoser. Dessa används för att skapa oro i samhället, precis som klimatet.

Personligen gissar jag att Greta är en skådespelerska som måste hålla sig smal för att passa i rollen.
Det var alltså inte alls bara tidningsintervjun, som var min källa!
2020-04-05, 17:16
  #29919
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det var alltså inte alls bara tidningsintervjun, som var min källa!
Det här är ett anonymt forum så det är svårt att bedöma dina uppgifter.
I vilket fall tycker jag inte du skall göra sådana här uttalanden även om det baseras på vad du kommit fram till av att prata med henne.
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
... hon har ändå väldigt svårt för att ta sig ur det hela, särskilt när hon är trött och/eller ledsen. Greta har alltså viss insikt, men sitter ändå rätt fast i sina problem. Anorexi är en gåtfull och svår sjukdom. Dock har hon goda möjligheter att bli betydligt bättre med rätt behandling och rätt psykoterapi! ...
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-04-05 kl. 17:18.
2020-04-05, 17:23
  #29920
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Hur fan kan asperger döljas? Man kan dölja många sjukdomar, och många kan inte döljas. Asperger hör till det andra.

Fråga om kofeinintaget. Det kan bli något värt att titta på. Eller springer Greta iväg hur många gg hon dricker kaffe per dag?? Kanske börja med, vilken kaffesort använder du?
Kan bara bekräfta uppgiften om, att Greta börjar dagen med två koppar kaffe. Jag har sett Greta dricka kaffe också på dagen, men det bevisar ju bara, att den dagen ville hon ha kaffe även efter frukosten. Kan fråga, om vilket kaffe hon gillar bäst. Hur många koppar kaffe hon dricker per dag har hon aldrig än berättat. Om hon berättar det, så gissar jag att det blir under tystnadslöfte, Greta gillar ibland hemlisar!
2020-04-05, 17:30
  #29921
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Kan bara bekräfta uppgiften om, att Greta börjar dagen med två koppar kaffe. Jag har sett Greta dricka kaffe också på dagen, men det bevisar ju bara, att den dagen ville hon ha kaffe även efter frukosten. Kan fråga, om vilket kaffe hon gillar bäst. Hur många koppar kaffe hon dricker per dag har hon aldrig än berättat. Om hon berättar det, så gissar jag att det blir under tystnadslöfte, Greta gillar ibland hemlisar!

Vi är nog inte så intresserade hur många koppar kaffe Greta dricker. Beror ju också på sorten och mängden.

Det jag skriver är bara till dig...så du kanske kan hjälpa Greta. Undersök hennes konsumtion. Sen drick 2x så mycket själv (om du väger t.ex 80kg) och se hur det känns. Tänk också att Greta är tömd på kalorier. Jag mår skit av koffeinet (mer en 50mg/gg)
2020-04-05, 17:33
  #29922
Avstängd
Sedan är det EJ bara Gretas mamma Malena, som numera offentligt talar om att Greta har periodvisa ätstörningar. Även Gretas vän och tidigare lärare bedömer, att Greta har haft ätstörningar.

Se
https://lararnastidning.se/greta-thunberg-larare/
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-04-05 kl. 17:39.
2020-04-05, 17:33
  #29923
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja. Kanske Oscar ligger närmare än Nobelpris.

Varför skulle klimatlärans poster girl dessutom ha hela alfabetet? (Trots att hon kommer från en artistfamilj och gått i teatergrupper.)

Det känns riggat. Det här är skådespeleri:
https://i.imgur.com/WCh7IIf.png

Jag tror att Greta har intalat sig själv...att hennes ätstörningar kan hjälpa hennes sak.
Hitler sa att han kommer inte att gifta sig, då han vill att tyskarna ska tro att han "är gift med Tyskland"
Greta vill få folk att tro att "denna flicka kan inte äta då hon tänker på klimathotet så oerhört mycket!"
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-05 kl. 17:45.
2020-04-05, 17:43
  #29924
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Jag tror att Greta har intalat sig själv...att hennes ätstörningar kan hjälpa hennes sak.
Hitler sa att han kommer inte att gifta sig, då han vill att tyskarna ska tro att han "är gift med Tyskland"
Greta vill få folk att tro att "denna flicka kan inte äta då hon tänker på klimathotet så oerhört mycket!"
Ja, dessa extrema veganer, tänk vad de ställer till med, var och en på sitt sätt (fast AH var värre med folkmord, förstås, så det var en dålig jämförelse)

Jag håller helt med dig. Ett helgon kan inte gå på MacDonalds och det tar nog tid innan Greta får pojkvän/flickvän. Vi skall se henne som enbart klimathjältinna.

Men inte kan en 15-åring ha räknat ut detta själv. Hennes liv är planerat av andra, menar jag.

Hur gammal var Greta när hon blev vegan?
2020-04-05, 17:46
  #29925
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja, dessa extrema veganer, tänk vad de ställer till med, var och en på sitt sätt (fast AH var värre med folkmord, förstås, så det var en dålig jämförelse)

Hur gammal var Greta när hon blev vegan?

Det undrar jag också? När blev hon vegan? Känner 11-12 åriga flickor som har blivit vegetarianer men inga veganer så pass unga.

Citat:
@GretaThunberg
I’m very tiny and I am very emotional , and that is not something people usually associate with strength.”

I’m on the cover of the @RollingStone special Climate Crisis Issue.

“We need to care about each other more.”

Vad är budskapet som Greta vill ge egentligen? Vad skulle du ha valt för ord för att sammanfatta artikeln Rolling Stones skrev några sidor om dig?

Emotional? Iaf det visar hon inte då hon inte kan pga sitt aspergers.
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-05 kl. 18:00.
2020-04-05, 17:52
  #29926
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Det undrar jag också? När blev hon vegan? Känner 11-12 åriga flickor som har blivit vegetarianer men inga veganer så unga.



Vad är budskapet som Greta vill ge egentligen? Vad skulle du ha valt för ord för att sammanfatta artikeln Rolling Stones skrev några sidor om dig?

Emotional? Iaf det visar hon inte då hon inte kan pga sitt aspergers.
Allt om Greta är som en gungfly. Ibland ger hon intrycket att jorden går under om några år. Ibland gäller mycket längre tidsperspektiv. Ibland har hon Asperger. Ibland är hon känslosam. Ibland har hon anorexi etc etc Det går inte att komma till säkra slutsatser.

Min slutsats är att hon är en skådespelerska som dirigeras av folk i högsta globalistsfären, typ Soros.

Om både du och jag frågar så borde någon person i tråden som kan Greta kunna svara:

Hur gammal var Greta när hon blev vegan?
2020-04-05, 17:55
  #29927
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja, dessa extrema veganer, tänk vad de ställer till med, var och en på sitt sätt (fast AH var värre med folkmord, förstås, så det var en dålig jämförelse)

Jag håller helt med dig. Ett helgon kan inte gå på MacDonalds och det tar nog tid innan Greta får pojkvän/flickvän. Vi skall se henne som enbart klimathjältinna.

Men inte kan en 15-åring ha räknat ut detta själv. Hennes liv är planerat av andra, menar jag.

Hur gammal var Greta när hon blev vegan?
Nu kan jag göra er förvånade, en gång så har Greta publicerat en bild från en polsk motsvarighet till Mc Donalds, där hon åt en burgare, fast det var givetvis en vegetarisk burgare. Det var på vägen hem från det första internationella mötet för Greta i Polen. Då var hon tydligen så vrålhungrig, att hon tummade lite på sina principer. Greta blev vegan när hon tappade cirka tio kilo i samband med sin stora personliga kris, i 11-12 års åldern. Greta kan bli kär, utan att ha planerat det, sådant händer. Även barn kan bli mycket kära! Även en andlig vägledare kan bli kär!
2020-04-05, 17:59
  #29928
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nu kan jag göra er förvånade, en gång så har Greta publicerat en bild från en polsk motsvarighet till Mc Donalds, där hon åt en burgare, fast det var givetvis en vegetarisk burgare. Det var på vägen hem från det första internationella mötet för Greta i Polen. Då var hon tydligen så vrålhungrig, att hon tummade lite på sina principer. Greta blev vegan när hon tappade cirka tio kilo i samband med sin stora personliga kris, i 11-12 års åldern. Greta kan bli kär, utan att ha planerat det, sådant händer. Även barn kan bli mycket kära! Även en andlig vägledare kan bli kär!
Tack för svaret.
Vilken typ av kris ansåg hon sig gå igenom som gjorde att hon måste bli vegan?
Hur gammal är hon när hon tvingade sina föräldrar att bli veganer och sluta flyga?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback